printlogo


کد خبر: 201787تاریخ: 1397/8/26 00:00
اخبار

شتاب‌گیری فیلم‌ها در گیشه هفتگی سینمای ایران
فروش فیلم‌های سینمای ایران طی هفته گذشته شتاب گرفت و «مغزهای کوچک زنگ‌زده» از ۱۰ میلیارد تومان عبور کرد. به‌گزارش فارس، سینمای ایران در هفته‌ای که گذشت، فروش نسبتاً خوبی را تجربه کرد و به نظر می‌رسد نسبت به هفته‌های گذشته شتاب بیشتری پیدا کرده است. از بین فیلم‌های در حال اکران سینمای ایران، فیلم‌های «مغز‌های کوچک زنگ‌زده»، «لس‌آنجلس‌-‌تهران» و «لازانیا» توانستند مخاطبان بیشتری را به سمت سالن‌های سینمایی جذب کنند. براین اساس، تاکنون مجموع فروش فیلم‌های «مغزهای کوچک زنگ زده» 10 میلیارد و 350 میلیون تومان، «لس‌آنجلس- تهران» 6 میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، «تنگه ابوقریب» ۵ میلیارد و 650 میلیون تومان، «لازانیا» 3 میلیارد و 100 میلیون تومان، «هشتگ» 3 میلیارد تومان، «پیشونی سفید۲» 2 میلیارد و 500 میلیون تومان، «عرق سرد» یک میلیارد و 870 میلیون تومان، «خانم یایا» یک میلیارد و 100میلیون تومان و «گرگ بازی» 700 میلیون تومان فروش داشته‌اند.


بهزاد بهزادپور «پروین» را راهی بازار کرد
انتشارات «کتاب نیستان» 2 اثر تازه با عنوان «پروین» و «ویرایش یازدهم» را روانه بازار کتاب کرد. به گزارش مهر، «پروین» فیلمنامه‌ای است از بهزاد بهزادپور که در ژانر اجتماعی نوشته شده و روایتی اجتماعی و گاه با تمی‌ طنزآلود است. روایت مصائب زندگی دختری با نام پروین که در یک درمانگاه به فعالیت مشغول است و مواجهه مخاطب با زندگی او که به دلیل سیل پیشامدهای مختلف دچار اتفاقات عجیب و دردناکی شده است. «پروین» با این مقدمه نه یک فیلمنامه اجتماعی انتقادی صرف که راوی نوعی نگاه شخصی انتقادی به واقعیت‌های اجتماعی پیرامون نویسنده آن است که سعی کرده به آن وجهی دراماتیک و داستانی نیز ببخشد و از این منظر مخاطب خود را به آنها حساس کند. کتاب نیستان از این هنرمند تاکنون آثاری چون «شومن»، «فوق‌سری» و «امپراطور عشق» را منتشر کرده است. فیلمنامه «پروین» را کتاب نیستان در ۱۶۴ صفحه و با قیمت 18 هزار تومان روانه بازار کرده است. کتاب «ویرایش یازدهم» نیز مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه برگزیده جایزه ادبی «اُهنری» در سال ۱۹۹۰ را شامل می‌شود که با ترجمه لیدا طرزی منتشر شده است. کتاب «ویرایش یازدهم» از منظر ادبی اثر قابل تاملی است. نمایشی از ادبیات داستانی آمریکا در آغاز دهه پایانی قرن بیستم؛ دهه سرعت گرفتن انقلاب‌های دیجیتالی و تغییرات لحظه‌ای جهان و زیست و زندگی مردم در آن و در این میان ادبیات تنها مرجعی است که درون و ذهن انسان در بستر این هجوم ثانیه به ثانیه و تحول و نو شدن آنی را به نمایش می‌کشد. مجموعه داستان «ویرایش یازدهم» با ترجمه لیدا طرزی در ۲۴۴ صفحه و با قیمت 27 هزار تومان منتشر شده است.


آخرین اطلاعات از پروژه جدید تیم برتون و دیزنی
کمپانی دیزنی تریلر جدیدی از دامبو، فیل گوش‌بزرگ و محبوب خود منتشر کرده است که جزئیات جدیدی از این داستان کلاسیک و آخرین ساخته تیم برتون بزرگ را فاش می‌کند. به گزارش مهر به نقل از مووی‌وب، کمپانی دیزنی تریلری از پروژه جدید خود یعنی «دامبو» منتشر کرد. نخستین تیزر دامبو تابستان امسال در اینترنت منتشر شد که این بچه فیل زیبای ساخت تیم برتون را آماده پرواز نشان می‌داد، حال با این تریلر جدید جزئیات بیشتری از پروژه دامبو مشخص شده است. دیزنی خبر ساخت دامبو را نخستین‌بار در سال ۲۰۱۴ منتشر کرد اما یک سال طول کشید تا وجود نام تیم برتون، خالق فیلم‌‌های محبوبی چون «آلیس در سرزمین عجایب»، «ادوارد دست قیچی» و «چارلی و کارخانه شکلات‌سازی» به عنوان کارگردان پای این قرارداد فاش شود. فیلمنامه دامبو را ایرن کروگر نوشته و بازیگرانی چون کالین فارل، اوا گرین، مایکل کیتون و دنی دویتو در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. دامبو نخستین‌بار در سال ۱۹۴۱ بر اساس داستانی به قلم هلن ابرسون روی پرده‌‌ سینما آمد. طبق برنامه‌ریزی‌ها، قرار است «دامبو» ۲۹ مارس ۲۰۱۹ (۹ فروردین ۱۳۹۸) اکران شود.


Page Generated in 0/0043 sec