printlogo


کد خبر: 201812تاریخ: 1397/8/27 00:00
اخبار

شاخص بورس ۳۱۷۵ واحد افت کرد
شاخص بورس در جریان معاملات دیروز بازار سرمایه ۳۱۷۵ واحد افت کرد. به ‌گزارش تسنیم، در جریان دادوستدهای دیروز بازار سرمایه تعداد 2 میلیارد و 44 میلیون سهم و حق‌تقدم به ‌‌ارزش 720 میلیارد تومان در 163 هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت 3175 واحدی در ارتفاع 178 هزار و 819 واحد قرار گرفت. بیشترین اثر منفی بر افت دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، معدنی و صنعتی گل‌گهر و پالایش نفت بندرعباس شد و در مقابل نمادهای معاملاتی گروه صنعتی سرمایه‌گذاری امید، آسان‌پرداخت پرشین و توسعه معادن روی ایران با رشد خود مانع افت بیشتر شاخص بورس شدند. شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روز منفی را پشت سر گذاشتند به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) 924 واحد، کل (هموزن) 238 واحد، قیمت (هموزن) 168 واحد، آزاد شناور 3255 واحد و شاخص‌های بازار اول و دوم به‌ترتیب 2394 و 6058 واحد افت کردند. بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 725 میلیون ورقه به ‌ارزش 380 میلیارد تومان در 106 هزار نوبت، آیفکس 45 واحد افت کرد و در ارتفاع 1911 واحد قرار گرفت.

نظارت غیرمستقیم سازمان ملی استاندارد بر استاندارد جاده‌ای
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه نظارت سازمان بر استانداردهای جاده‌ای مستقیم نیست، گفت: طبق قانون جدید، سازمان می‌تواند استانداردهای جاده‌ای را تدوین کند و در اختیار وزارت راه قرار دهد. نیره پیروزبخت در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این سوال که نقش سازمان ملی استاندارد درباره رعایت استانداردهای جاده‌ای چگونه است و این سازمان چگونه بر این مقوله نظارت دارد، گفت: سازمان استاندارد طبق قانون جدید ممکن است به صورت مستقیم درباره برخی موارد اقدام نکند اما این سازمان می‌تواند درباره مسائل مربوط به جاده‌های کشور به صورت غیرمستقیم وارد شود. وی افزود: بدین ترتیب که سازمان ملی استاندارد، استانداردهای جاده‌ای را تدوین می‌کند و آن را در اختیار وزارت راه قرار می‌دهد و دولت هم وزارت راه را ملزم به رعایت این استانداردها می‌کند. وی بیان داشت: در رابطه با بررسی چگونگی رعایت استانداردهای جاده‌ای هم بازرسانی از سوی سازمان ملی استاندارد وظیفه نظارت را بر عهده می‌گیرند و در نهایت می‌توان گواهینامه‌ای از طرف سازمان ملی استاندارد به یک جاده در صورت رعایت استانداردهای مورد تایید این سازمان داده شود و سپس آن جاده مورد بهره‌برداری قرار گیرد. پیروزبخت با بیان اینکه این مقوله نیازمند یکسری فعالیت‌های مختلف است، بیان داشت: باید در این رابطه با حوزه‌های مختلف از جمله دولت و وزارت راه صحبت شود.
 


Page Generated in 0/0074 sec