printlogo


کد خبر: 201826تاریخ: 1397/8/27 00:00
چهره‌ها

لاوروف به پرتغال سفر می‌کند
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در راستای همگرایی بیشتر با کشورهای جنوب اروپا به پرتغال می‌رود. این در حالی است که روابط روسیه و کشورهای شمال اروپا بر سر اختلال در سیستم جی‌پی‌اس در مانور ناتو رو به وخامت نهاده است. سرگئی لاوروف با اشاره به روابط روسیه و صربستان گفت: سفر آتی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به صربستان و برگزاری مذاکرات با همتای صربیش در جهت تقویت روابط 2 کشور است. ما معتقدیم مذاکرات سطح عالی پیش‌رو برای ارتقای روابط میان 2 کشور بسیار مهم است.
 وی ادامه داد: مذاکرات با صربستان به صورت منظم برگزار شده و در دستورکار 2 کشور قرار دارد. روسیه در حوزه‌های تجارت، اقتصاد، سرمایه‌گذاری‌های مشترک و توسعه شبکه گازی با صربستان همکاری می‌کند.

آلکساندر پروکوپچوک رئیس جدید اینترپل خواهد بود
آلکساندر پروکوپچوک، معاون فعلی پلیس بین‌الملل (اینترپل) که شهروند روسیه است، به عنوان یکی از 2 نامزد ریاست این سازمان انتظامی بین‌المللی معرفی شد. رقیب آلکساندر پروکوپچوک در مبارزه برای احراز این سمت رفیع کیم جونگ یانگ، قائم‌مقام فعلی اینترپل از کره‌جنوبی خواهد بود. آلکساندر پروکوپچوک، معاون فعلی پلیس بین‌الملل از سال 2011 همچنین ریاست دفتر اینترپل در روسیه را نیز برعهده دارد. قرار است رئیس جدید اینترپل در سال آینده انتخاب شود.  منگ هانگوی، رئیس چینی «اینترپل» که پس از سفر به پکن می‌گفتند مفقود شده، روز 7 نوامبر پس از متهم شدن به قانون‌شکنی در کشورش، از ریاست بر این نهاد کناره‌گیری کرد. قبل از آن رسانه‌های فرانسوی اعلام کرده بودند منگ پس از سفر به چین مفقود شده و دیگر خبری از او به خانواده‌اش نرسیده است. به دنبال آن، اینترپل رسما از مقام‌های چینی خواست وضعیت رئیس این سازمان را که در چین معاون وزیر امنیت عمومی بوده، روشن کنند.

نتانیاهو، بزرگ‌ترین بازنده جنگ غزه چه خواهد کرد؟
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بزرگ‌ترین بازنده درگیری‌های اخیر بین این رژیم و نوار غزه محسوب می‌شود. روزنامه ایندیپندنت نوشت: شاید مشاهده اینکه اسرائیلی‌های خسته از زندگی زیر تهدید موشک‌باران از نوار غزه آتش‌بس اخیر دولت‌شان با  حماس را رد کرده و مورد اعتراض قرار می‌دهند چندان منطقی نباشد اما در شهر سدیروت در نزدیکی مرز دو طرف که هدف اصلی حدود ۴۶۰ موشک شلیک شده از سوی اعضای حماس در درگیری‌های اخیر بود، ما شاهد بودیم ساکنان این شهر به این آتش‌بس اعتراض کردند. صدها تن از این افراد تجمع کرده و با اقداماتی نظیر آتش زدن لاستیک و مسدود کردن راه‌ها، شعار «فضاحت» سر دادند. یکی از این افراد به نام استاو کوهن که از ساکنان قدیمی این شهر است، گفت: با وجود اینکه پایان اتفاق را احساس کردیم اما مردم احساس آرامش دارند. این در حالی است که وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی گفته است اقدامات این رژیم منجر شده است حماس تقویت شود. در همین حال رژیم صهیونیستی خود را برای برگزاری یک انتخابات زود‌هنگام آماده می‌کند؛ انتخاباتی که پیش‌بینی‌ای درباره آن وجود نداشت.

اوضاع از ۱۰ سال پیش به مراتب بدتر است
دیمیتری مدودف، نخست‌وزیر روسیه، در نشست سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا - پاسفیک (اپک) گفت اقتصاد جهان توانسته از بحران مالی سال ۲۰۰۸ به سلامت بیرون بیاید اما این فرآیند به آهستگی بوده است. مدودف گفت: از یک سو، اقتصاد جهان توانسته بحران سال ۲۰۰۸ را پشت سر بگذارد و بسیاری از اشتباهاتی که در آن دوران به بحران اقتصادی انجامید، برطرف شده است. تغییراتی در بازارهای مالی و مدیریت بدهی‌های دولت‌ها صورت گرفته است. ما تمام این کارها را کرده‌ایم. در روسیه نیز چنین است. بانک‌های بزرگ در سیاست‌های خطرآفرین خود تجدیدنظر کرده‌اند اما از سوی دیگر، بهبود اقتصاد سرعتی آرام و ناپایدار داشته است. متاسفانه اوضاع از ۱۰ سال پیش به مراتب بدتر است.


Page Generated in 0/0066 sec