printlogo


کد خبر: 201831تاریخ: 1397/8/27 00:00
اخبار

برگزاری همزمان «سینماحقیقت» در ۵ استان
دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» به شکل همزمان در ۵ استان کشور برگزار خواهد شد. امسال شهرهای اصفهان، بوشهر، تبریز، ساری و شیراز، میزبان دوازدهمین دوره جشنواره «سینماحقیقت» خواهند بود تا علاقه‌مندان سینمای مستند در این شهرها، به‌صورت همزمان تماشاگر آثار منتخبی از جشنواره «سینماحقیقت» باشند. سالن‌ نمایش فیلم‌های منتخب «سینماحقیقت» در شهرهای یادشده، به این شرح است: سالن نمایش سوره اصفهان، سینمای شهید آوینی بوشهر، پردیس سینمایی ستاره‌باران تبریز، سالن حوزه هنری مازندران و پردیس سینمایی گلستان شیراز. این آثار در فاصله روزهای ۱۸ تا ۲۵ آذر که دوازدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» در پردیس سینمایی «چارسو»ی شهر تهران برگزار می‌شود، در استان‌های یاد شده به نمایش عمومی گذاشته می‌شوند.


برگزاری اختتامیه هفدهمین همایش سوختگان وصل در 27 آذرماه
دبیر اجرایی هفدهمین همایش ادبی سوختگان وصل«حماسه یمن» اعلام کرد، آیین پایانی این دوره از همایش 27 آذر برگزار خواهد شد. به گزارش فارس، فاطمه‌ نانیزاد، دبیر اجرایی هفدهمین همایش ادبی سوختگان وصل با تاکید بر استقبال شرکت‌کنندگان و درخواست تمدید مهلت دریافت آثار هفدهمین همایش ادبی سوختگان وصل درباره «حماسه یمن» اظهار داشت: با توجه به درخواست‌‌های مکرر علاقه‌‌مندان مهلت دریافت آثار تا پایان آبان ماه تمدید شد. وی در بخش دیگری از سخنان خود به این تمدید اشاره و مراسم زمان مراسم اختتامیه را اعلام کرد و افزود: اختتامیه این دوره از همایش سوختگان وصل 27 آذر برگزار خواهد شد. گفتنی ‌است، سعید حدادیان دبیر این همایش در نشست خبری این همایش اعلام کرده بود؛ همایش ادبی سوختگان وصل در 2 بخش شعر و داستان کوتاه و با موضوع حماسه یمن از سوی دفتر ادبیات نهاد برگزار می‌شود.

«محفل خردمندان» راهی بازار نشر شد
انتشارات انقلاب اسلامی کتاب «محفل خردمندان» متن سخنان اساتید دانشگاه‌ها و بیانات رهبر معظّم انقلاب اسلامی در دیدار ماه رمضان ۱۳۹۷ را همزمان با هفته‌ کتاب و کتابخوانی منتشر کرد. به گزارش «وطن امروز»، جایگاه علم و دانش در اندیشه‌ رهبر معظم انقلاب اسلامی متناظر با ارزش و اهمیت علم و معرفت در کتب حیات‌بخش اسلام بسیار والاست، از این ‌رو دیدارهای نوبه‌ای ایشان با اساتید حوزه و دانشگاه، معلمان و فرهنگیان، نخبگان علمی، طلاب، دانشجویان و دانش‌آموزان در 3 دهه‌ گذشته، از پرتکرارترین دیدارها بوده است.  با توجه به اهمیت این دیدارها، انتشارات انقلاب اسلامی، بیانات معظم‌له در دیدار رمضانی اساتید دانشگاه‌های کشور و همچنین سخنان اساتید محترم در محضر رهبر انقلاب اسلامی در 2/3/1397 را در کتاب حاضر منتشر کرده است. فصل اول این کتاب 110 صفحه‌ای به متن سخنرانی جمعی از اساتید اختصاص پیدا کرده است. فصل دوم این کتاب نیز حاوی بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار و شامل موضوعات درگیر شدن دانشگاه‌ها با مسائل کشور در حل مشکلات، نقش دانشگاه‌ها در تربیت اخلاقی، فرهنگی و هویتی، ضرورت تحول در دانشگاه‌ها، وظیفه‌ دانشگاه در تربیت دانشجوی امیدوار و خوش‌بین به آینده، و ... است.

انتشار فراخوان نخستین جشنواره شعر آیینی
فراخوان سراسری نخستین جشنواره شعر آیینی منتشر شد. این جشنواره به دبیری محمدعلی مجاهدی برگزار می‌شود. به پاس بالندگی چشمگیر شعر آیینی در 4 دهه پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، دبیرخانه دایمی شعر آیینی کشور با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در تدارک برگزاری مراسم باشکوهی به همین مناسبت است و از عموم شاعران ولایی و دردآشنای کشور دعوت می‌کند با ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره و حضور پرشور معنوی خود در این مراسم، رسالت تاریخی‌شان را در این مقطع حساس تاریخی ایفا کنند. قالب اشعار سنتی و آزاد و همچنین مهلت ارسال آثار به جشنواره از 15 آبان لغایت 30 آذر 1397 است.


Page Generated in 0/0073 sec