printlogo


کد خبر: 201842تاریخ: 1397/8/27 00:00
مجازات خرید و فروش گل بازدارنده نیست

گروه اجتماعی: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران گفت: مجازات افرادی که کمتر از ۵۰ گرم مواد سنتی یا گل حمل می‌کنند بازدارنده نیست و همچنین در قانون برای برخی مواد جدید از جمله پیش‌سازهای مواد روانگردان و ابزارآلات مصرف مانند پایپ، مجازاتی در نظر گرفته نشده است.
سرهنگ محمد بخشنده درباره جمع‌آوری معتادان متجاهر و خرده‌فروشان معتاد از اطراف مدارس به ایلنا گفت: برابر تدابیر فرمانده انتظامی تهران، تیم‌هایی از پلیس مبارزه با مواد مخدر از ابتدای مهرماه تا شعاع هزارمتری مدارس را تحت پوشش قرار داده است و تمام معتادان در این محدوده دستگیر و به مراکز بازپروری و گرمخانه منتقل شده‌اند. همچنین خرده‌فروشان مواد مخدر نیز که در نزدیکی مدارس بودند، شناسایی و دستگیر شدند. وی با بیان اینکه این طرح همچنان ادامه دارد و تاکنون نیز نزدیک به هزار خرده‌فروش و معتاد متجاهر از اطراف مدارس جمع‌آوری شده‌اند، خاطرنشان کرد: ۷۰ نقطه حاشیه‌نشین پرخطر در شهر تهران وجود دارد. سرهنگ بخشنده با بیان اینکه بیکاری و مشکلات اقتصادی یکی از عللی است که افراد به خرده‌فروشی مواد مخدر اقدام می‌کنند،‌ گفت: مشکلات اقتصادی باعث شده برای مثال فرزند فروشنده موادی که در زندان است یا اعدام شده، دوباره مانند پدر اقدام به فروش مواد مخدر کند، از سوی دیگر بلند‌پروازی و طمع زیاد برخی نیز باعث شده آنها در این عرصه وارد شوند، حتی برخی فروشندگان مواد مخدر بدون اینکه مشکل مالی داشته باشند و فقط به دلیل اینکه تمایل دارند ثروت بیشتری داشته باشند، اقدام به این کار می‌کنند.
وی افزود: از سوی دیگر براحتی می‌توان یک موتوسیکلت تهیه کرد و در حالی که هیچ نظارتی بر خرید و فروش آن نیست، از آن برای خرید و فروش مواد استفاده کرد و وقتی هم توسط ماموران بازداشت می‌شوند، چون در مقادیر کم اقدام به فروش مواد مخدر کرده‌اند با توجه به اینکه قانون برای افرادی که کمتر از ۵۰ گرم مواد سنتی یا گل حمل می‌کنند، بازدارنده نیست و همچنین با توجه به اینکه در قانون برای برخی مواد جدید از جمله پیش‌سازهای مواد روانگردان و ابزارآلات مصرف مانند پایپ مجازاتی در نظر گرفته نشده، این افراد آزاد می‌شوند.


Page Generated in 0/0218 sec