printlogo


کد خبر: 201845تاریخ: 1397/8/27 00:00
عضو کمیسیون آموزش مجلس پیشنهاد داد
تخصیص بودجه یک سال طرح تحول سلامت به آموزش‌وپرورش

گروه اجتماعی: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از نگاه دولتمردان و حاکمان به آموزش‌وپرورش، پیشنهاد داد بودجه یک سال طرح تحول سلامت به آموزش‌وپرورش داده شود. سیدمحمدجواد ابطحی با انتقاد از حقوق دریافتی معلمان، این امر را ناشی از بی‌توجهی دولت دانست و به خانه ملت گفت: سال‌های سال است دولت‌ها آموزش‌وپرورش را کوچک دیده‌اند و همین امر باعث شده مشکلات این حوزه بزرگ را نبینند.
زور مجلس برای افزایش بودجه
نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس افزود: کمیسیون آموزش مجلس هنگام بررسی بودجه سال 97 برای اعتبارات آموزش‌وپرورش، زور بسیاری زد تا سهم آن از 8 درصد بودجه عمومی دولت به 2/10 درصد رسید.
عضو کمیسیون آموزش مجلس  گفت: حتی با وجود این افزایش، باز هم آموزش‌وپرورش در رتبه 13 نسبت به سایر وزارتخانه‌ها قرار گرفته است.
 وی تصریح کرد: همواره بحث کمبود بودجه و اعتبارات را مطرح می‌کنند در حالی که برای طرح تحول سلامت 85 هزار میلیارد تومان اعتبارات اختصاص دادند، حال باید پرسید اگر این میزان اعتبارات یک سال به آموزش‌وپرورش داده شود، چه خواهد شد؟! این نماینده مجلس که معتقد است این اتفاقات به دلیل نبود اراده در مدیران است، گفت: اگر به آموزش‌وپرورش به این دید نگریسته شود که سنگ زیرین تعلیم و تربیت و پایه اصلی در جامعه است، از هزینه‌های اضافی و آسیب‌های اجتماعی در کشور جلوگیری خواهد شد.
حذف بودجه‌های غیرضروری
وی افزود: بر اساس سند تحول بنیادین، باید دانش‌آموزان مهذب، خلاق و با رشد استعدادهای گوناگون انسانی در مدارس پرورش پیدا کنند، واضح است که تنها آموزش‌وپرورش قوی می‌تواند چنین اهدافی را محقق کند. ابطحی درباره دست خالی دولت در تخصیص اعتبارات خاطرنشان کرد: سالانه در جداول پیوست بودجه، بودجه‌های غیرضروری به دستگاه‌های زیادی تخصیص داده می‌شود، برای مثال 17 دستگاه متولی تدریس زبان فارسی هستند و از بودجه دولت برخوردار می‌شوند در حالی که خروجی و بازدهی ندارند و می‌توان با حذف این بودجه‌های اضافی تکانی به حوزه آموزش‌وپرورش داد.


Page Generated in 0/0065 sec