printlogo


کد خبر: 201861تاریخ: 1397/8/27 00:00
اخبار

با قرائت حکم رهبر انقلاب
تودیع و معارفه رئیس  جامعه المصطفی برگزار شد
مراسم تودیع آیت‌الله اعرافی و معارفه حجت‌الاسلام عباسی به عنوان رئیس جامعه‌المصطفی با قرائت حکم رهبر حکیم انقلاب برگزار شد. به گزارش رسا، در این مراسم که همراه با حضور اساتید، علما و طلاب ایرانی و غیرایرانی حوزه علمیه برگزار شد،‌ رئیس دفتر مقام معظم رهبری و نمایندگان بیوت مراجع تقلید و حجت‌الاسلام ذوالنور و آقای امیرآبادی، نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند.آیت‌الله مرتضی مقتدایی که به عنوان سخنران ویژه در این مراسم حضور داشت در ابتدای مراسم از زحمات 20 ساله آیت‌الله اعرافی در جامعه المصطفی تقدیر کرد.
همچنین در این مراسم حکم رئیس جدید جامعه المصطفی العالمیه که از سوی رهبر معظم انقلاب صادر شده است، توسط حجت‌الاسلام گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری قرائت شد.
در ادامه مراسم از 2 دهه مجاهدت خستگی‌ناپذیر و تلاش بی‌وقفه آیت‌الله اعرافی در عرصه‌های علمی و بین‌المللی در جایگاه مدیریت مرکز جهانی و ریاست جامعه المصطفی العالمیه تجلیل شد.

آخرین اخبار  از مرزبانان گروگان
وزیر کشور گفت: با تلاش دستگاه‌های امنیتی و انتظامی و خصوصا وزارت امور خارجه، فعلا ۵ نفر از مرزبانان ربوده شده در اختیار پاکستانی‌ها قرار دارند، پیگیر هستیم تا همه عزیزانی که در اختیار اشرار هستند نیز آزاد شوند. به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در جمع خبرنگاران در ارتباط با آخرین اخبار درباره مرزبانان ربوده‌شده توسط یک گروهک تروریستی در میرجاوه، اظهار کرد: دولت پاکستان تاکنون  همکاری بسیار خوبی داشته و توقع این است که این همکاری را به اتمام برساند تا همه عزیزان به وطن بازگردند. توقع دیگر ما از دولت پاکستان، تقویت همکاری‌های امنیتی در مرزها است. رحمانی‌فضلی خاطرنشان کرد: با وزیر کشور پاکستان که صحبت کردم، وعده داد اتفاقاتی در این باره بیفتد و همکاری‌های مشترک مرزی داشته باشیم. وی همچنین گفت: می‌توانیم عملیات مشترک مرزی با دولت پاکستان داشته باشیم و از نظر اطلاعاتی کارهای زیادی با هم انجام دهیم و حتی به عنوان وزیر کشور و مسؤول امنیت داخلی کشور اعلام می‌کنم اگر لازم بود و آنها شرایط لازم را برای عملیات به هر دلیلی نداشتند، ما آمادگی داریم تحت نظر و اجازه آنها در مناطق حضور اشرار، عملیات انجام دهیم. رحمانی‌فضلی تصریح کرد: اگر تاکنون اقدامی در آن سوی مرز انجام نداده‌ایم، به دلیل احترام ما به تمامیت ارضی پاکستان به عنوان کشوری که همیشه با آنها وحدت استراتژیک داشته‌ایم، بوده است؛ اگر اجازه دهند، چنین قدرتی را داریم و اعمال خواهیم کرد.

از تحریم، سازندگی  به وجود می‌آوریم
معاون هماهنگ‌کننده ارتش تصریح کرد: کسانی که ما را تحریم کرده‌اند، بدانند ما از تحریم، سازندگی به وجود می‌آوریم.
به گزارش ایسنا، امیر دریادار سیاری در حاشیه همایش بین‌المللی امنیت، پیشرفت و توسعه پایدار مناطق مرزی و کلانشهرها، در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره تاثیرات تحریم‌های دولت آمریکا بر صنعت دریایی کشور اظهار کرد: با وجود تحریم‌های همه‌جانبه که طی سالیان گذشته وجود داشته و اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از ۲۲  بهمن ۵۷ و شاید حتی قبل‌تر از آن تحت تحریم بوده و در حال حاضر هم این تحریم‌ها وجود دارد، در آینده نزدیک شاهد الحاق ناوشکن سهند و زیردریایی فاتح به ناوگان نیروی دریایی خواهیم بود.
وی با تاکید بر اینکه تمام کسانی که ما را تحریم کرده‌اند، بدانند ما از تحریم، سازندگی به وجود می‌آوریم، درباره برخی تحلیل‌ها مبنی بر مواجهه مرزهای کشور با مشکل در پی اعمال تحریم‌های جدید، تصریح کرد: اگر کسی در خارج از کشور پیش‌بینی کرده که امنیت مرزهای کشور در دوران اعمال تحریم‌های جدید دچار مشکل می‌شود، اشتباه کرده و یاوه گفته است.
 


Page Generated in 0/0091 sec