printlogo


کد خبر: 201868تاریخ: 1397/8/27 00:00
اخبار

هپکو به تولید بازگشت
مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از راه‌اندازی دوباره خط تولید کارخانه هپکو بعد از یک سال‌و‌نیم توقف خبر داد. کریم یاوری در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به بررسی وضعیت بنگاه‌های مشکل‌دار در کارگروه داخلی تسهیل در این وزارتخانه گفت:‌ از جمله بنگاه‌های مشکل‌داری که در کارگروه وزارت کار مورد بررسی قرار گرفت کارخانه هپکو بود که با ورود مواد اولیه به کارخانه ظرفیت تولید ۲۰ دستگاه ماشین‌آلات راه‌سازی، هفته گذشته دوباره راه‌اندازی شد.  وی افزود:‌ کارگران نیز حقوق و مزایای قانونی خود را تا پایان شهریورماه دریافت کردند.
یاوری یادآور شد: خط تولید کارخانه هپکو یک سال و نیم به دلیل نبود مواد اولیه متوقف شده بود اما خدمات پس از فروش این واحد تولیدی همچنان دایر بود. وی با اشاره به وعده وزیر کار برای بررسی وضعیت بنگاه‌های مشکل‌دار از سوی این وزارتخانه گفت:‌ پس از دستور شریعتمداری این کارگروه داخلی تسهیل و رفع موانع تولید در وزارت کار با حضور نمایندگان تام‌الاختیار معاونت‌ها، سازمان‌ها و بانک‌های تابعه وزارت کار 4 جلسه برای حل‌وفصل مشکلات بنگاه‌ها برگزار کرد. به گفته وی،‌ در این جلسات نمایندگان کارفرمایان، مدیران استانی و مدیران عامل بنگاه‌های مشکل‌دار حضور داشتند. یاوری همچنین از پیگیری وضعیت کارگران این کارخانه که برای آنها احکام قضایی صادر شده خبر داد.


متولدان 97  دیشب یارانه گرفتند
۸۲۵ هزار نوزاد متولد 1397 دیشب برای نخستین‌بار یارانه گرفتند. اکبر ایزدی، مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اینکه دیشب یارانه نقدی خانوارها واریز شد، اظهار داشت: علاوه‌بر این دیشب یارانه 825 هزار نوزاد متولد شده در سال 97 به حساب سرپرستان خانوار آنها واریز ‌شد که همان مبلغ 45500 تومان است که از این پس به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. ایزدی افزود: طبق تبصره 14 قانون بودجه امسال برقراری یارانه متولدان سال 97 در وهله اول باید به تایید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌رسید که پس از گذشت 7 ماه از دیشب این موضوع نهایی و به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. ایزدی ادامه داد: پس از 7 سال برای نخستین‌بار در سال جاری در راستای اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها حتی یک ریال هم از بودجه عمومی استفاده نشده است، در حالی که همه ساله حدود 12 هزار میلیارد تومان از بودجه عمومی استفاده می‌شد. وی تصریح کرد: تاکنون 338 هزار میلیارد تومان به 7 میلیارد و 178 هزار نفر یارانه پرداخت کرده‌ایم. مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها افزود: طبق قانون بودجه 7 هزار میلیارد تومان بابت کمک به معیشت و کاهش فقر مطلق به خانوارهای تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد پرداخت می‌شود که این رقم منجر به بیش از 5 برابر شدن یارانه افراد تحت پوشش شده و از ابتدای سال 96 به اجرا درآمد.


سکه هنوز 300 هزار تومان حباب دارد
رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر از ثبات نسبی در بازار طلا و سکه گفت و تأکید کرد که هنوز سکه ۳۰۰هزار تومان حباب دارد. محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: بعد از کاهش قیمت سکه در روزهای اخیر بازار به ثبات نسبی رسیده و قیمت‌ها نیز تقریباً ثابت شده‌ است. وی علت رشد جزئی قیمت‌ها در بازار سکه را افزایش قیمت جهانی طلا اعلام کرد. وی با بیان اینکه قیمت طلا و سکه طی یک هفته گذشته با کاهش 18درصدی، رکوردی بی‌سابقه به‌ثبت رساند، در تشریح 2 دلیل عمده برای کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه گفت: کاهش قیمت ارز که به کاهش تقاضا در هفته اخیر منجر شد هم حباب سکه را کاهش داد و هم قیمت‌ها را با روندی نزولی همراه کرد؛ البته بعد از کاهش قیمت‌ها نه‌تنها تعداد فروشندگان بیشتر از خریداران شد، بلکه میل به خرید با هدف سرمایه‌گذاری کاهش یافت که این کاهش میل خرید، به‌نوعی باعث کاهش التهابات قیمتی در بازار شد. د ر همین حال مشاهدات میدانی بازار ارز از کاهش قیمت دلار و وارد شدن آن به کانال ۱۱ هزار تومان حکایت دارد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، روند کاهش قیمت دلار روز گذشته نیز ادامه یافت به طوری که قیمت دلار در معاملات دیروز وارد کانال ۱۱ هزار تومان شد و در ادامه با جهش کوتاهی در قیمت ۱۱۹۳۰ تومان ثابت ماند. براساس گزارش‌های میدانی، برخی دلالان در تلاش برای حفظ قیمت در رقم ۱۳ هزار تومان بودند که به دلیل افزایش عرضه ارز، قیمت دلار از ۱۱۹۳۰هزار تومان فراتر نرفت. گفتنی است، روند کاهش قیمت ارز از هفته گذشته آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود طی روز‌های آینده نیز ادامه یابد.
 


Page Generated in 0/0079 sec