printlogo


کد خبر: 202071تاریخ: 1397/9/1 00:00
اخبار

«نشان دهخدا» برگزیدگان خود را شناخت
مراسم اهدای نشان دهخدا ظهر روز سه‌شنبه ۲۹ آبان‌ماه در تالار جابربن حیان دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد. به گزارش «وطن‌امروز»،  مسعود کوثری، مدیر انتشارات علمی - فرهنگی و دبیر علمی این جشنواره در ابتدای این مراسم اظهار داشت: ۹۳۳ اثر جمع‌آوری شد که در این میان ۵۷۷ اثر حائز شرایط جشنواره شدند و ۶۲ اثر طی ۳ دوره داوری به مرحله نهایی رسیده و درنهایت 3 اثر در حوزه ادبیات، روانشناسی و مدیریت برگزیده و ۱۳ اثر نیز شایسته تقدیر شدند. در ادامه این برنامه نشان دهخدا در دوره چهارم در حوزه ادبیات به حسن جوادی، عضو هیأت علمی دانشگاه جرج واشنگتن برای کتاب «تأثیر ادبیات فارسی بر ادبیات انگلیسی» انتشارات سمت تعلق گرفت. همچنین نشان دهخدا در حوزه مدیریت نیز به کتاب «ارزشیابی عملکرد دولت و حکومت» نوشته علی‌اصغر پورعزت، عضو هیأت علمی دانشگاه تهران و یعقوب سیدرضایی تعلق گرفت. علاوه بر این،‌ کتاب «نظارت و ارزشیابی در آموزش عالی» نوشته عباس بازرگان هرندی و مقصود فراستخواه نشان دهخدا در حوزه روانشناسی را به‌دست آورد. همچنین احمد سمیعی‌گیلانی، پدر ویرایش ایران نیز قلم برتر این دوره از جشنواره را به‌دست آورد.


رهبر مسلمانان آمریکا در تلویزیون
نادر طالب‌زاده در جدیدترین برنامه تلویزیونی «عصر» میزبان لوئیس فراخان رهبر گروه امت اسلام آمریکاست. به‌گزارش «وطن‌امروز»، سفر لوئیس فراخان، رهبر جنبش امت اسلام آمریکا در هفته‌های گذشته به ایران حاشیه‌های فراوانی به همراه داشت و دولتمردان آمریکایی را مجبور به واکنش کرد. او از سیاست‌های آمریکا، ترامپ و تحریم‌ها انتقاد کرد و گفت اگر ماشه جنگ کشیده شود، پایان آمریکا رقم می‌خورد... او در این برنامه راجع به سیاست‌های آمریکا، اسرائیل و آینده اسلام صحبت ‌می‌کند. جنبش امت اسلام بیشتر از 130 مسجد در آمریکا دارد که بزرگ‌ترین ظرفیت فعال مسلمانان این کشور است. لوئیس فراخان میان هنرمندان و ورزشکاران آمریکایی چهره محبوبی دارد. در سال‌های گذشته وقتی یک رنگین‌پوست مورد ضرب و جرح قرار گرفت، تجمع میلیونی مردم با دعوت لوئیس فراخان در واشنگتن برگزار شد. آنجا قدرت جنبش امت اسلام در آمریکا دوباره نمایان شد. برنامه تلویزیونی عصر با اجرای نادر طالب‌زاده پنجشنبه‌ها ساعت 21 از شبکه افق و جمعه‌ها بعد از خبر 14 از شبکه یک پخش می‌شود.


اعتراض محمدمعتمدی به سلطان‌‌های کنسرت و  فروش بلیت
دعوت اهالی فرهنگ به چالش سلطان کنسرت
خواننده موسیقی ایرانی با ارسال متنی خبرنگاران، متولیان فرهنگی، مقامات قضایی و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی را به چالش «سلطان کنسرت» دعوت کرد. به گزارش مهر، در بخشی از متن منتشر شده از سوی معتمدی آمده است: «در حوزه اقتصاد یک فردی بود که معروف شد به سلطان سکه. او دقیقاً چه کار می‌کرد و جرمش چه بود؟ در بازار سکه نوعی انحصار به‌وجود آورده بود به نحوی که جدا از سیاست‌گذاری‌‌های دولت می‌توانست با ارتباط با برخی افراد در بدنه اجرایی، قیمت سکه را به تنهایی تعیین کند در حوزه امور فرهنگی و هنری چه؟ به هر حال بنده و سایر هنرمندان مستقل که بازرگان و فعال اقتصادی نیستیم. ما هنرمند موسیقی هستیم و حوزه کاری و شغلی ما کنسرت است. آیا هنرمندان موسیقی مستقل هم سلطان حوزه کاری خود را دارند؟! سوال این است که سلطان فروش بلیت کنسرت‌‌های موسیقی ایران کیست؟! و آیا اصلاً دانستن این موضوع برای مسؤولان مهم است یا نه؟ البته منظور از سلطان، هنرمندان عرصه موسیقی یا خوانندگان موسیقی نیستند بلکه کسانی هستند که بازار و سازوکار فروش بلیت کنسرت‌ها را در اختیار گرفته‌‌اند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. اگر کسی به تنهایی و با ارتباط با برخی از افراد در بدنه اجرایی کشور، خارج از سیاست‌گذاری‌‌های فرهنگی کشور، برای بازار موسیقی و کنسرت ایران سیاست‌گذاری کند و بازار موسیقی و فروش کنسرت‌ها را انحصاری کند و بازده مالی او نیز در سال چندصد میلیارد باشد و به هیچ نهاد نظارتی و مالیاتی هم پاسخگو نباشد تکلیفش چیست و آیا اصلاً برای کسی مهم است؟»


Page Generated in 0/0052 sec