printlogo


کد خبر: 202130تاریخ: 1397/9/5 00:00
پایان هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال و توقف بدون گل پرسپولیس برابر تراکتورسازی در آزادی
سرخ‌‌‌‌‌ترین تساوی در روز برد آبی ها

در مهم‌ترین بازی از هفته سیزدهم لیگ برتر 2 تیم پرسپولیس و تراکتورسازی در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که نتیجه تلاش 2 تیم در 90 دقیقه، تساوی بدون گل بود. این بازی پرتنش در هوای بارانی برگزار شد و برخورد بازیکنان درون زمین موجب شده بود که سکوها  فضای ملتهبی داشته باشد. مهم‌ترین اتفاق این بازی گل آفساید تراکتورسازی در نیمه دوم بود که بدرستی توسط کمک داور مردود اعلام شد اما با توجه به اعتراض وسیع کادر فنی تراکتوری‌ها، تا چند دقیقه بازی متوقف شد. البته سرمربی تراکتورسازی در خاتمه بازی اعتراف کرد تصمیم کمک‌داور درست بود و او نباید اینچنین اعتراض می‌کرد.
استوکس؛ حلقه مفقوده تراکتور برای پیروزی
تیم تراکتورسازی نمایش خوبی مقابل پرسپولیس داشت و با حضور آنتونی استوکس می‌توانست به برتری دست پیدا کند. پرسپولیس و تراکتورسازی در شرایطی به مصاف هم رفتند که محمد تقوی، آنتونی استوکس و لی اروین را در اختیار نداشت. این دو مهاجم بریتانیایی‌تبار که روی هم 12 گل زده‌‌‌‌اند، غیبتی یک هفته‌ای در تمرینات داشتند و در نهایت هم اروین اصلا به تبریز بازنگشت و باشگاه تراکتور نیز تصمیم گرفت آنتونی استوکس را در لیست 18 نفره قرار ندهد. تراکتور بدون استوکس و اروین با سیستم 0-6-4 وارد زمین شد. در طول مسابقه گاهی دژاگه و شجاعی زوج خط حمله را تشکیل می‌دادند و در اکثر دقایق نیز مهره‌‌‌هایی نظیر یوکیا سوگیتا و حتی احسان پهلوان در باکس پرسپولیس دیده می‌شدند اما به وضوح قابل مشاهده بود که تراکتورسازی در زمان حمله از جناحین بازیکنی ندارد که توپ برایش فرستاده شود. استوکس در بازی‌‌های قبلی نشان داد می‌تواند توپ را از عقب بگیرد و با استفاده از فیزیک خوب و قدرت دریبل‌زنی به سمت جلو حرکت کند. خلأ این بازیکن به نوعی پیروزی را از تراکتور گرفت و شاید اگر او در نوک پیکان خط حمله تراکتور بود، تی‌تی‌ها می‌توانستند پرسپولیس را در تهران شکست دهند.
برانکو: به بازیکنانم افتخار می‌کنم
برانکو بعد از تساوی 2 تیم پرسپولیس تهران و تراکتورسازی تبریز در هفته سیزدهم لیگ برتر گفت: گفته بودم این بازی داربی است. قانون خاصی در چنین دیدارهایی وجود ندارد. می‌خواستیم بازی را ببریم اما تراکتور نشان داد لیاقت حضور در بالای جدول را دارد. این تیم با 3 بازیکن ملی‌پوش خود کیفیت بالایی دارد. تراکتور ساختار خوبی از بازیکنان باکیفیت و باتجربه دارد. ما تمام تلاش‌مان را کردیم اما متاسفانه نشد. سرمربی پرسپولیس تاکید کرد: از بازیکنانم هیچ گلایه‌ای ندارم، چون واقعا تمام انرژی خود را می‌گذارند. حالا به بازی بعدی با ماشین‌‌سازی فکر خواهیم کرد. متاسفانه کمال کامیابی‌نیا را به دلیل محرومیت و مصدومیتی که داشت در اختیار نخواهیم داشت. به هر حال با همه موارد و مشکلات اهداف‌مان را دنبال خواهیم کرد. سرمربی پرسپولیس درباره بارندگی تهران و تاثیر آن روی عملکرد سرخپوشان اظهار داشت: چنین شرایط جوی بیشتر به نفع تیمی می‌شود که دفاع می‌کند. به نوعی می‌توانم بگویم اگر زمین خشک بود کارمان راحت‌‌‌‌‌‌تر بود. به هر حال هیچ کمکی هم به ما نشد. سرمربی پرسپولیس افزود: من به بازیکنانم افتخار می‌کنم. وقتی بازی تیم‌‌های دیگر را می‌بینید متوجه تغییراتی می‌شوید. العین امارات که سال گذشته به فینال آسیا رفت، تیم چهارم کشورش بود اما پرسپولیس بعد از فینال، از 2 بازی یک برد و یک تساوی به‌دست آورده است. تیم‌‌های بزرگ معمولا به مشکل می‌خورند. مثل رئال و بارسا که بعد از بازی‌‌های ملی ضربه می‌خورند. ما وقتی برای استراحت کردن نداریم. از تمام تیم‌‌های باشگاهی ایران بیشتر بازی کردیم. 4 روز دیگر هم بازی داریم و این موضوع تاثیر خودش را می‌گذارد اما اهداف‌مان همچنان همان است که پیش رو داریم.
پنجمین پیروزی متوالی پدیده
در یکی دیگر از بازی‌های حساس دیروز، پدیده با برتری یک گله مقابل سایپا به صدر جدول لیگ هجدهم بازگشت. 2 تیم فوتبال پدیده و سایپا در چارچوب هفته سیزدهم در ورزشگاه امام رضا به مصاف هم رفتند که پدیده باز هم با گل دقایق پایانی هافبک خود توانست 3 امتیاز این دیدار را کسب کند و پنجمین پیروزی متوالی خود در لیگ برتر را به‌دست آورد. تک‌گل این دیدار را محمد قاسمی‌نژاد در دقیقه ۸۲ وارد دروازه شاگردان علی دایی کرد. پدیده با این پیروزی با ۲۹ امتیاز به صدر جدول برگشت و اختلافش را با سپاهان رده دومی به ۳ امتیاز افزایش داد. سایپا نیز با ۱۶ امتیاز در جایگاه هفتم باقی ماند.
صعود امیدوارکننده شاگردان شفر در جدول
اما در آخرین بازی هفته، استقلال خوزستان و استقلال تهران در ورزشگاه غدیر اهواز به مصاف هم رفتند که با برتری یک بر صفر شاگردان وینفرد شفر به پایان رسید. روح‌الله باقری در دقیقه ۲۹ برای استقلال گل زد. آبی‌‌های تهران که نیمه اول را با برتری به پایان برده بودند، با وجود ادامه بارش باران که در نیمه نخست باعث قطع بازی شده بود، ۴۵ دقیقه دوم را با درایت بیشتری اداره کردند و ضمن حفظ توپ، موقعیت‌‌‌هایی را هم روی دروازه حریف ایجاد کردند و در مقابل اجازه ندادند استقلال خوزستان خطری جدی را روی دروازه‌شان ایجاد کند. تیم فوتبال استقلال با این پیروزی ۱۸ امتیازی شد و با 2 پله صعود به رده ششم جدول رده‌‌‌بندی رسید تا به ادامه رقابت‌ها و نزدیک شدن به صدر جدول امیدوارتر شود.
 


Page Generated in 0/0063 sec