printlogo


کد خبر: 202348تاریخ: 1397/9/8 00:00
پشت‌پرده تهدید صهیونیست‌ها به ترور دبیرکل حزب‌الله لبنان

گروه بین‌الملل: پس از آنکه رژیم صهیونیستی از تداوم حملات تجاوزکارانه به سوریه به علت تحویل سامانه «اس۳۰۰» روسیه به دمشق ناکام مانده و در جنگ اخیر در نوار غزه نیز شکست خورده است، به سیاست ترور و به طور مشخص ترور سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان روی آورده است، چرا که به زعم مقام‌های این رژیم اشغالگر، شهادت سیدحسن نصرالله موجب از بین رفتن روحیه حزب‌الله و به طور کلی محور مقاومت خواهد شد.
ژنرال روعی لیوی، فرمانده گردان ۱۰۰ که در جبهه شمالی در مرز با لبنان مستقر است، در مقاله‌ای در نشریه «معراخوت» وابسته به ارتش اسرائیل بر ضرورت بازگشت به سیاست ترور و به طور مشخص هدف قرار دادن سیدحسن نصرالله متمرکز شد؛ مساله‌ای که نشان‌دهنده آرزو‌های آنهاست و همزمان نگرانی‌ای که بر محافل نظامی و ژنرال‌های اسرائیلی حکمفرما شده است و وضعیت محافظه‌کاری که به دنبال قدرت نظامی زمینی و موشکی فزاینده حزب‌الله و هم‌پیمانان آن، در بین آنها به وجود آمده است. البته در پاسخ به این تهدیدها، یکی از رهبران حزب‌الله تأکید کرد رزمندگان مقاومت با جان و مال خود از سیدحسن نصرالله دفاع خواهند کرد. این مسؤول حزب‌الله به نقل از خود نصرالله گفت که وی بارها طی دیدارها تأکید کرده ۲۰ سال بیشتر از مدت عمرش زندگی کرده و خداوند بیشتر از حد لازم به او عمر داده و او همواره با کارهایش در مسیر شهادت در راه خدا پیش رفته است.
 در واقع، سیدحسن نصرالله به کابوسی برای اسرائیل تبدیل شده و خواب آسوده را از چشمان فرماندهان نظامی و شهرک‌نشینان ربوده است، بویژه پس از آنکه گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه نصرالله تصمیمی راهبردی اتخاذ کرده است تا پس از بیرون رانده شدن مخالفان مسلح سوری مورد حمایت آمریکا و اسرائیل از جنوب سوریه که با حمله ارتش سوریه و پوشش هوایی روسیه انجام شده است، بار دیگر جبهه جولان را بگشاید. به عقیده عبدالباری عطوان، تحلیلگر مطرح جهان عرب، جبهه شمالی بزرگ‌ترین خطر برای موجودیت اسرائیل است، چرا که حزب‌الله از توانمندی نظامی گسترده‌ای برخوردار است که با ۱۵۰ هزار موشک مختلف پشتیبانی می‌شود و از توانمندی تخریبی بسیار بالایی نیز برخوردار است که با دقت زیاد به اهداف اصابت می‌کند، علاوه بر این حزب‌الله از تجربه رزمی بسیار بالایی روی زمین برخوردار است قوی‌ترین شکل آن در جنگ سال ۲۰۰۶ نمود پیدا کرد.
روابط ائتلافی قوی بین حزب‌الله و گروه‌های مقاومت فلسطینی در نوار غزه و به طور مشخص جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی که در انتقال تکنولوژی موشک‌ها و آموزش نیرو‌های رزمی فلسطینی در جنوب لبنان برای ساخت و توسعه تاسیسات مخفی نمود پیدا کرد، بزرگ‌ترین عامل نگرانی نهاد‌های نظامی اسرائیل شده است؛ مساله‌ای که ارتش اسرائیل را به برگزاری رزمایش‌هایی نظامی سوق داد که از روز یکشنبه آغاز شده
 است.
 


Page Generated in 0/0061 sec