printlogo


کد خبر: 202351تاریخ: 1397/9/8 00:00
امروز و فردا هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال ادامه می یابد
وضعیت متفاوت سرخابی‌ها

در ادامه هفته چهاردهم لیگ برتر در روزهای پنجشنبه و جمعه 6 دیدار برگزار می‌شود. حساس‌ترین بازی در اصفهان بین پدیده و سپاهان تیم‌های اول و دوم جدول برگزار می‌شود. دیدارهای استقلال و پرسپولیس مقابل حریفان خود هم مورد توجه همیشگی اهالی فوتبال است.
پرسپولیس هفته گذشته یک دیدار سنگین را با تیم اول تبریز انجام داد و مقابل تراکتورسازی به نتیجه مساوی بدون گل رسید که البته آن مسابقه حواشی زیادی داشت. سرخپوشان تهرانی این هفته باید مقابل تیم دوم تبریز ماشین‌سازی قرار بگیرند. هر 2 باشگاه هم یک مالک به نام زنوزی دارند؛ مالکی که قول داده از پرسپولیس به نحو شایسته‌ای در تبریز پذیرایی شود. پرسپولیس در تلاش است با یک برد رده سوم را از تیم تراکتورسازی تبریز پس بگیرد ولی ماشین‌سازی که قطعا از سوی هواداران تراکتورسازی هم حمایت خواهد شد برای شکست دادن سرخپوشان تهرانی وارد میدان می‌شود. ماشین‌سازی در صورت برد می‌تواند خود را تا رده هفتم جدول بالا بکشد. قطعا این بازی هم تحت تاثیر اتفاقات حاشیه‌ای بازی با تراکتورسازی قرار می‌گیرد و شاید دوباره پرچم ژاپن در ورزشگاه به اهتزاز درآید! نبرد با برادر کوچک‌تر تراکتورسازی هم کار دشواری است. ماشین‌سازی هفته گذشته از سپاهان هم امتیاز گرفته بود. البته بازیکنان پرسپولیس نیمچه اعتصابی کردند که خیلی زود برطرف شد. سرخپوشان شایان مصلح را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارند. گفته می‌شود نعمتی هم احتمالا به بازی نمی‌رسد. ماشین‌سازی هم با ۱۰ مساوی رکورددار است و شاید این بازی هم مساوی شود.
استقلال برابر کرار
استقلال هفته گذشته تیم استقلال خوزستان را یک بر صفر برد تا فشار از روی این تیم برداشته شود، هرچند منتقدان می‌گویند استقلال مثل فصل گذشته زیبا و تماشاگرپسند بازی نمی‌کند با این حال این هفته فرصت مناسبی است تا آبی‌پوشان فاصله امتیازی خود را حداقل با پرسپولیس رقیب سنتی‌شان کمتر کنند. البته پرسپولیس 2 بازی کمتر دارد. صنعت‌ نفت آبادان هم مثل ماشین‌سازی با 10 تساوی رکورددار در لیگ برتر است. نفتی‌ها 4 هفته است فقط مساوی گرفته‌اند و رنگ برد را ندیده‌اند با این حال بعید است این تیم بتواند در ورزشگاه آزادی تهران برای پیروزی بازی کند و شاید پائولو سرجیو، سرمربی نفت هدف اولش در تهران گرفتن یک امتیاز باشد.
فینال نیم‌فصل
حساس‌ترین و زیباترین مسابقه هفته در اصفهان برگزار می‌شود. پدیده صدرنشین باید به مصاف سپاهان تیم دوم جدول برود. شاگردان یحیی گل محمدی بدون تعارف شگفتی‌ساز لیگ هجدهم هستند؛ کمتر کسی تصور می‌کرد پدیده با یک بازی کمتر بالاتر از تمام مدعیان قرار بگیرد. سپاهان اما با جذب امیر قلعه‌نویی از ابتدای فصل به عنوان مدعی قهرمانی وارد مسابقات شده است. امکانات و بودجه باشگاه سپاهان قابل قیاس با پدیده هم نیست. این مسابقه را شاید بتوان فینال نیم‌فصل دانست. برنده این بازی شانس زیادی برای عنوان قهرمانی در نیم‌فصل خواهد داشت بویژه اگر این تیم پدیده باشد. تقابل مربیان استقلالی و پرسپولیسی هم به نوعی برای هواداران قرمز و آبی این بازی را مهم کرده است. هر دو زمانی هدایت استقلال و پرسپولیس را هم برعهده داشته‌اند. اگر قلعه‌نویی از پدیده امتیاز بگیرد یا این تیم را شکست دهد ضمن قطع نوار بردهای متوالی پدیده می‌تواند مدعی بماند و شاید حتی به صدر جدول برسد ولی اگر شاگردان گل محمدی پیروز شوند فرار بزرگ آنها به سمت قهرمانی آغاز شده است.
شفر به دنبال شکست طلسم استقلال در هفته چهاردهم
استقلال تهران در حالی برای چهاردهمین دیدارش در لیگ برتر آماده می‌شود که تاکنون در ۲ بازی متوالی پیروز نشده است. استقلال فصل رویایی را سپری نمی‌کند و در حالی به استقبال هفته چهاردهم می‌رود که جایگاهی بهتر از رده ششم جدول ندارد. آبی‌پوشان تاکنون ۱۲ بار در لیگ برتر به میدان رفته‌اند که حاصل این تعداد بازی ۴ پیروزی، ۶ مساوی و ۲ شکست است. نکته نه چندان مثبت در عملکرد آبی‌پوشان این است که آنها در این فصل از لیگ تاکنون نتوانسته‌اند در ۲ بازی متوالی پیروز شوند.  شاگردان شفر برای هفته چهاردهم میزبان صنعت نفت آبادان هستند.  آنها هفته گذشته توانستند استقلال خوزستان را در اهواز شکست دهند و اگر قرار باشد نسبت به آمار بازی آبی‌پوشان پیش‌بینی شود، آنها نخواهند توانست در این بازی پیروز شوند.
وینفرد شفر، سرمربی کهنه‌کار آبی‌پوشان اما به دنبال شکستن این طلسم است.  او عزمش را جزم کرده تا میهمانش، صنعت‌نفت را شکست دهد تا برای نخستین‌بار در ۲ بازی پشت سر هم پیروز شود؛ اتفاقی که می‌تواند در تثبیت موقعیت این تیم در رده‌های بالای جدول و افزایش امید آنها برای اتمام خوب نیم‌فصل نخست تاثیرگذار باشد. 
تمرین پردردسر برای قرمزها
سیامک نعمتی در جریان تمرین دیروز چهارشنبه پرسپولیس مصدوم شد. تمرین چهارشنبه پرسپولیس ساعت ۱۱ در ورزشگاه شهید کاظمی آغاز شد که مصدومیت سیامک نعمتی هافبک پرسپولیس را به همراه داشت. شروع تمرین با استیلینوویچ، مربی بدنساز سرخپوشان بود.  پس از آن بازیکنان در نصف زمین، هندبال بازی کردند که در پایان، بازیکنان باید به روشی که کادر فنی می‌خواست گلزنی می‌کردند. در ادامه، بازی فوتبال در نیمی از زمین در دستور کار بود.  شوت به دروازه و تمرینات بدنی هم بخش‌های بعدی کار سرخپوشان بود. سیامک نعمتی در جریان این تمرین از ناحیه عضله کشاله دچار آسیب‌دیدگی شد و از ادامه تمرین باز ماند.  همچنین شجاع خلیل‌زاده که احساس درد داشت، در اواخر تمرین از سوی کادر پزشکی دستور استراحت گرفت.  حضور نعمتی در بازی امروز با این شرایط بعید به نظر می‌رسد تا نظر نهایی توسط کادر پزشکی
اعلام شود.
برنامه مسابقات هفته چهاردهم لیگ برتر
پنجشنبه ۸ آذر ۹۷
نساجی مازندران- سپیدرود رشت‏، ساعت: ‏15‏ ورزشگاه: شهید وطنی ‏قائمشهر
ماشین‌سازی تبریز- پرسپولیس ‏تهران‏، ساعت: ‏15 ‏ ورزشگاه: بنیان دیزل تبریز
استقلال تهران- صنعت‌ نفت آبادان‏، ساعت: ‏17:30‏ ورزشگاه: آزادی تهران
جمعه 9 آذر
سایپای تهران- استقلال خوزستان‏، ساعت: ‏15:30‏ ورزشگاه: پاس قوامین تهران
فولاد مبارکه سپاهان- پدیده مشهد‏، ساعت: ‏15:15‏ ورزشگاه: نقش جهان اصفهان
نفت مسجدسلیمان- پیکان تهران‏، ساعت: ‏15:30‏ ورزشگاه: شهید بهنام ‏محمدی مسجدسلیمان
شنبه ۱۰ آذر
پارس جنوبی جم- تراکتورسازی ‏تبریز‏، ساعت: ‏15‏، ورزشگاه: تختی جم


Page Generated in 0/0063 sec