printlogo


کد خبر: 202368تاریخ: 1397/9/8 00:00
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:
دولت شهامت تغییر قانون کار را ندارد

گروه اجتماعی: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از نبود شهامت و جسارت در دولت در ارائه لایحه اصلاح قانون کار، تصریح کرد: قانون کار فعلی متعلق به ۲۸ سال گذشته بوده و دولت نیز عزمی برای تغییر آن ندارد.
عبدالرضا عزیزی با اشاره به گزارش کمیسیون ویژه تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی درباره آسیب‌شناسی وضعیت شاغلان و بیکاران با رویکرد حمایتی و بیمه نبودن 53 درصد شاغلان، به خانه ملت گفت: بیمه نبودن این تعداد شاغل به ضعف قانون کار بر‌می‌‎گردد، چراکه این قانون به هیچ عنوان کامل نبوده و به 28 سال قبل بازمی‎گردد. نماینده مردم شیروان در مجلس با بیان اینکه قانون کار در برابر کسب‌وکارهای نوین سکوت کرده است، گفت: امروز مشاغل جدیدی فقط در حوزه‌ رایانه و اینترنت ایجاد شده و کسب‌وکارهایی از طریق استارت‌آپ‌ها راه‌اندازی شده که هیچ قانون مشخصی در این حوزه‌ها وجود ندارد.
وی با بیان اینکه دولت جرأت و شهامت تغییر قانون کار و ارائه لایحه‌ای جدید در این حوزه را  ندارد، افزود: با قانون فعلی؛ دولت، کارفرما و بیمه‌شده همگی با هم ضرر می‌کنند و این قانون به هیچ عنوان به سود کشور نیست.
عزیزی با استناد به آمار وزارت تعاون، کار، و رفاه اجتماعی، یادآور شد: در حال حاضر 90 درصد کارگران قرارداد موقت دارند و فاقد بیمه هستند و حق بیمه را در این مسیر کارفرما به‌درستی پرداخت نمی‌‎کند، چراکه قانون جایگاه درستی برای کارفرما و کارگر ندیده است.


Page Generated in 0/0080 sec