printlogo


کد خبر: 202371تاریخ: 1397/9/8 00:00
اخبار

نماینده وزیر بهداشت اعلام کرد
771 مصدوم در زلزله کرمانشاه
نماینده وزیر بهداشت در مناطق زلزله‌زده غرب کشور گفت: برخلاف شدت زلزله اخیر، خدمات درمانی، بهداشت عمومی و بهداشت محیط نه‌تنها مختل نشده، بلکه به روال عادی خود بازگشته و همچنان به زلزله‌زدگان خدمات بهداشتی ارائه می‎‌شود.
به گزارش میزان، طیب قدیمی درباره اقدامات حوزه بهداشت و درمان در مناطق زلزله‌زده و خدمات‌رسانی درمانی به مصدومان زلزله اخیر سرپل‌ذهاب، اظهار داشت: ارائه خدمات درمانی به مصدومان، در ساعات اولیه وقوع زلزله سرپل‌ذهاب آغاز شد و بیشتر بیماران در بیمارستان‌های مناطق زلزله‌زده کرمانشاه پذیرش و بستری شده و خدمات مورد نیاز را دریافت کرده‌اند و روند درمان آنها بخوبی طی شد.
وی با بیان اینکه زلزله اخیر کرمانشاه ۷۷۱ مصدوم بر جا گذاشت، افزود: با توجه به گستردگی مناطق زلزله‌زده کمتر از ۶ درصد مصدومان نیازمند خدمات تخصصی‌تر بوده‌‌اند و ۴۴ نفر از این تعداد برای مراقبت‌های بیشتر و تخصصی‌تر به سایر بیمارستان‌های مرکز استان اعزام شدند که پس از درمان و ترخیص، هم‌اکنون ۲۷ مصدوم در این مراکز بستری هستند.
 قدیمی با بیان اینکه خوشبختانه هیچ‌یک از مصدومان مشکل جدی نداشته‌اند و بزودی ترخیص می‌شوند، تصریح کرد: در حال حاضر ۸ تیم بهداشت روان در محل مستقر شده و به ارزیابی وضعیت زلزله‌زدگان می‌پردازند و اگر نیاز به ارائه خدمات و افراد بیشتر باشد، از استان‌های معین نیز تیم‌هایی اعزام خواهند شد.


وزیر آموزش‌وپرورش خبر داد
منتفی شدن تعطیلات زمستانی مدارس
وزیر آموزش‌وپرورش گفت: اجرای طرح تعطیلات زمستانی مدارس برای سال جاری منتفی است.
به گزارش ایسنا، سیدمحمد بطحائی در حاشیه جلسه هیات دولت با اعلام این خبر گفت: این طرح به مراجع گوناگونی مرتبط است و به هماهنگی‌های میان بخش‌ها نیاز دارد. وی خاطرنشان کرد: در این باره یک نظر این بود که طرح در مجلس به تصویب برسد و دیدگاه دیگر این بود که بر اساس اختیارات و قانون شوراهای استان‌ها، تعطیلات زمستانی در شورای آموزش‌وپرورش استان‌ها تصویب شود اما در این صورت این نگرانی به وجود می‌آید که میان شوراهای استان‌ها ناهماهنگی ایجاد شود. بطحائی با اشاره به اینکه امسال اجرای این طرح منتفی است، تاکید کرد: چرا که جدول زمانی ما را به هم می‌زند اما کار کارشناسی آن ادامه خواهد داشت.


شهادت ۳ مأمور پلیس
سرباز هنگ مرزی میرجاوه، یکی از مرزبانان هنگ مرزی بانه و رئیس کلانتری ۲۰ دزفول به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. به‌گزارش تسنیم، 2 مأمور و یک سرباز ناجا روز گذشته به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
شهید «مهدی هودیانی» از سربازان هنگ مرزی میرجاوه از توابع استان سیستان‌وبلوچستان حین کنترل و پایش نوار مرزی به درجه رفیع شهادت نائل شد؛ وی اهل روستای بودیان شهرستان دلگان بود. ستوان سوم «مصطفی عبدالملکی» دومین شهیدی بود که در درگیری مرزبانان هنگ مرزی بانه با قاچاقچیان در منطقه صفر مرزی بانه به شهادت رسید. رئیس کلانتری 20 دزفول سروان «حاجی‌مراد نادری» نیز در درگیری با سارقان مسلح بر اثر اصابت گلوله به درجه رفیع شهادت نائل آمد.


Page Generated in 0/0051 sec