printlogo


کد خبر: 202372تاریخ: 1397/9/8 00:00
اخبار

پس از اما و اگرها درباره پاسخ وزارت اطلاعات به استعلام صلاحیت شهردار جدید تهران
وزیر کشور حکم حناچی را صادر کرد
پس از اما و اگرها درباره پاسخ وزارت اطلاعات به استعلام صلاحیت شهردار جدید تهران سخنگوی وزارت کشور روز گذشته اعلام کرد: «با توجه به اینکه نظر صریح وزارت اطلاعات مبنی بر تأیید صلاحیت پیروز حناچی به وزارت کشور واصل شد، مستندات قانونی مورد نیاز برای صدور حکم شهردار نیز تکمیل شد». به گزارش تسنیم، بنا بر اظهارات سیدسلمان سامانی، حکم انتصاب وی به عنوان شهردار جدید تهران از سوی وزیر کشور صادر شد و  وزیر کشور از شهردار جدید تهران خواسته در انضباط دقیق مالی، انضباط محیط شهری، تسریع در تصمیم‌گیرهای بموقع و کارشناسی و استفاده از توان افراد مجرب و شایسته،‌ اهتمام به خرج دهد.

رئیس کمیته بودجه شورای شهر:
یارانه 9 میلیاردی دولت تنها 2 اتوبوس می‌شود
رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران با اشاره به پرداخت 9 میلیارد تومان از سهم دولت در حوزه اتوبوسرانی گفت این مقدار پول مانند قطره‌ای در دریای هزینه‌های شهرداری است. مجید فراهانی درباره  انتشار خبر واریز یارانه اتوبوس از سوی دولت به حساب شهرداری تهران گفت: بر اساس قانون، دولت موظف است هزینه 50 درصد توسعه مترو و یک‌سوم هزینه بلیت مترو را تقبل کند و در حوزه توسعه ناوگان  اتوبوسرانی نیز قانون سهم 50 درصدی برای دولت قائل شده است.  وی با بیان اینکه دولت در مجموع 9 میلیارد تومان در راستای پرداخت هزینه توسعه ناوگان اتوبوسرانی پرداخت کرده است، گفت: این مبلغ کم است و طبیعی است با توجه به قیمت‌های فعلی تنها می‌توان از ایران‌خودرو 2 دستگاه اتوبوس خرید! اما این در حالی است که بر اساس برنامه، شهر تهران باید 9 هزار و 500 دستگاه اتوبوس داشته باشد ولی حدود 5 هزار دستگاه دارد.
رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه در حال حاضر تعداد اتوبوس‌های شهرداری تهران نسبت به سال 92 کاهش داشته است، گفت: تعداد اتوبوس‌های شرکت واحد از حدود 6 هزار و 500 به 5 هزار و 500 دستگاه کاهش یافته است. وی با بیان اینکه برای کاهش آلودگی هوا و ترافیک هیچ راهی جز توسعه حمل ونقل عمومی نداریم،  گفت: این 9 میلیارد تومان به هیچ عنوان کفاف هزینه‌های توسعه‌ای اتوبوس را نمی‌دهد و مانند قطره‌ای در دریای هزینه‌های شهرداری است.

ورود سامانه بارشی جدید به کشور
مدیر‌کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به احتمال افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهرهای بزرگ و صنعتی، از ورود سامانه بارشی جدید از روز جمعه خبر داد. احد وظیفه به ایسنا افزود: با شمالی شدن جریان هوا در سواحل غربی و مرکزی دریای خزر بارش باران پیش‌بینی می‌شود و این وضعیت تا اوایل هفته‌ آینده ادامه‌ خواهد داشت. کارشناس سازمان هواشناسی افزود: با ورود سامانه جدید بارشی ابتدا در مناطقی از شمال غرب و سپس غرب کشور بارش باران آغاز می‌شود، همچنین روز شنبه بر مقدار بارش در این مناطق افزوده خواهد شد.  مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: روزهای جمعه‌ و شنبه بارش در مناطق مرتفع و سردسیر شمال غرب به شکل برف پیش‌بینی می‌شود. به گفته وظیفه، در 3 روز آینده در مناطقی از کشور هم جوی پایدار پیش‌بینی می‌شود که با توجه به سکون نسبی هوا برای امروز (۸ آذرماه) افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا را در شهرهای صنعتی به دنبال خواهد داشت.


 تندیس، دیپلم افتخار و 3 لوح تقدیر از بیست‌وپنجمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان به نمایش محیطی «رویای درون کودک» از تولیدات مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اهدا شد. هیات داوران بخش مسابقه تئاترخیابانی متشکل از مجید امرایی، محسن پورقاسمی و مریم معترف‌آرا تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی بخش «موسیقی» را به احمد جعفری و امیرمحمد انصافی برای موسیقی نمایش «رویای درون کودک» اهدا کرد.
 


Page Generated in 0/0083 sec