printlogo


کد خبر: 202384تاریخ: 1397/9/8 00:00
اخبار

افتخار می‌کنم بسیجی‌ام
یکی از مراجع تقلید گفت: بسیجیان در هر عرصه‌ای برای کمک به مردم و نظام اسلامی پیشگام هستند؛ افتخار من بسیجی بودن است و من یک بسیجی هستم. به گزارش فارس، آیت‌الله‌العظمی حسین نوری‌همدانی ظهر دیروز در دیدار رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به ویژگی‌های بسیج اظهار کرد: بسیج یک شجره طیبه است که ثمرات زیادی داشت و این نهاد به واسطه فکر و اقدام امام خمینی(ره) ایجاد شد. آیت‌الله نوری‌همدانی نقش بسیج را تنها مقابله با دشمن ندانست و تصریح کرد: سابقه بسیج در دوران دفاع‌مقدس درخشان بوده و امروز بسیج در عرصه‌های سیاسی و فرهنگی تاثیرگذار است. وی ادامه داد: بسیج به هزاران گروه جهادی در کشور کمک می‌کند که این کاری تاثیرگذار است. مستضعفان جهان به کشورمان چشم دوخته‌اند تا آنها را از سلطه مستکبران نجات دهد. این مرجع تقلید با بیان اینکه افتخار من بسیجی بودن است و من یک بسیجی هستم، افزود: بسیجیان در هر عرصه‌ای برای کمک به مردم و نظام اسلامی پیشگام هستند. آیت‌الله نوری‌همدانی حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی را از وظایف بسیج دانست و تصریح کرد: باید برای حفظ ارزش‌های اسلامی در جامعه تلاش کنیم، چرا که دشمن به دنبال سست کردن این ارزش‌هاست.

بی‌توجهی دولت به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به بی‌توجهی‌هایی که به مصوبات‌ این شورا می‌شود، گفت: اینها قراردادهای خارجی که با عقاید و منافع ما در تضاد است را امضا می‌کنند و در مقابل، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ نمی‌کنند. به گزارش فارس، حسن رحیم‌پورازغدی در ویژه‌برنامه سالروز تشکیل بسیج مستضعفین که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات و با موضوع «چهل سال؛ چه گذشت» برگزار شد، گفت: برخی به غرب، نگاه منفعلانه دارند و فکر می‌کنند اگر دنباله‌رو غرب شوند، پیشرفت می‌کنند؛ در صورتی که اشتباه است. این تفکر را در اواخر دوران قاجار و دوران پهلوی به صورت شدید دیده‌‌‌‌‌ایم که نتیجه آنها نیز مشخص است. البته در دوران جمهوری اسلامی هم این تفکر را در برخی مسؤولان می‌بینیم. وی با اشاره به مشکلاتی که در حوزه دولت‌‌سازی و نظام‌سازی وجود دارد، تاکید کرد: یکی از مشکلات این است که قوانین قانون‌نویسان در بسیاری از مواقع ارتباطی با اسناد بالادستی ندارد و آن حلقه‌ای که اسناد بالادستی را به اسناد پایین‌دستی وصل می‌کند، گم شده است. ما در بحث قوانین و لوایح اجرایی، مشکلاتی داریم چرا که بین خود این قوانین و لوایح اختلاف است و از طرف دیگر بین آن قوانین و اسناد بالادستی ارتباطی وجود ندارد. وی با اشاره به بی‌توجهی‌هایی که به مصوبات‌ شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌شود، گفت: کنوانسیون اسلامی حقوق کودک نوشته شده و حتی سال گذشته هم در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد اما رئیس‌جمهور آن را امضا و ابلاغ نمی‌کند که این عمل او برخلاف قانون است. دولت کنوانسیون اسلامی حقوق کودک را که خودمان تنظیم کرده‌‌‌‌‌ایم ابلاغ نمی‌کند اما کنوانسیون حقوق کودک سازمان ملل را ابلاغ و اجرا می‌کند.

پیشنهاد ایجاد توافقنامه دریایی بین ایران و پاکستان
در دیدار معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با فرمانده نیروی دریایی پاکستان، پیشنهاد ایجاد توافقنامه دریایی بین 2 کشور ایران و پاکستان ارائه شد. به گزارش فارس، دریادار حبیب‌الله سیاری که به پاکستان سفر کرده است، در حاشیه دهمین نمایشگاه و سمینار دفاعی پاکستان با دریاسالار ظفر محمود عباسی، فرمانده نیروی دریایی این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. دریادار سیاری در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران و پاکستان به عنوان 2 کشور دوست، برادر و همسایه اجازه هیچ‌گونه دخالت و تفرقه‌افکنی را به بیگانگان نمی‌دهند.دریاسالار ظفر محمود عباسی نیز ضمن تقدیر از مواضع دریادار سیاری، پیشنهاد ایجاد توافقنامه دریایی بین 2 کشور ایران و پاکستان را ارائه کرد.در این دیدار، طرفین بر همکاری مشترک در عرصه تبادل آموزشی، اعزام متقابل ناوگروه‌ها، برقراری امنیت دریایی و مقابله با ناامنی در دریا، تبادل اطلاعات، تمرینات مشترک نظامی، همکاری در خلیج عدن و اقیانوس هند، تبادل دانشجو و استاد، همکاری‌های فنی و تبادل تجربیات نظامی و دفاعی تاکید کردند.
 


Page Generated in 0/0062 sec