printlogo


کد خبر: 202385تاریخ: 1397/9/8 00:00
اخبار

امنیت ایران مرهون خون شهدای مظلوم امنیت است
مشاور رسانه‌ای فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ‌خون پاک شهیدان، ‌مرزهای فیزیکی و مرزهای عقیدتی را چنان مستحکم کرده‌‌‌ که چشم طمع دشمن از کشور دور شده است، گفت: امنیت مثال‌زدنی ایران اسلامی، مرهون خون شهدا بویژه شهدای مظلوم امنیت است. به گزارش تسنیم، حمیدرضا مقدم‌فر ‌پیش از ظهر دیروز چهارشنبه ‌در یاد‌واره شهدای ‌حادثه تروریستی مریوان (شهدای کرامت) با گرامیدا‌شت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع‌مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای کرامت اظهار داشت: امنیت زمینه‌ساز عبادت است، ‌خداوند ‌‌زمین‌لرزه‌های خوف و ترس از غیر خودش را در وجود آدمی به آرامش و سکینه مبدل کرده است، لذا  اگر امنیت نباشد عبادت محقق نمی‌شود، بنابراین عبادت که فلسفه آفرینش انسان است مرهون امنیت و امنیت‌آفرینان است.  مشاور رسانه‌ای فرمانده کل سپاه با بیان اینکه امنیت‌آفرینان سبب ‌می‌شوند دست خلایق در دست خداوند متعال ‌قرار گیرد، ادامه داد: ‌گل سرسبد امنیت‌آفرینان شهدا هستند که مهم‌ترین کارشان و ثمره خون پاک‌شان مرزبانی از مرزهای عقیده و ایمان است. مشاور رسانه‌ای فرمانده کل سپاه با بیان اینکه خون پاک شهیدان، ‌مرزهای فیزیکی و مرزهای عقیدتی را چنان مستحکم کرده‌‌‌ که چشم طمع دشمن از کشور دور شده است، گفت: این شهدا ابراهیم‌وار سرزمین ایران اسلامی را تطهیر کرده‌اند ‌و امروز عمق استراتژیک جمهوری اسلامی و پیام انقلاب به اروپا و آمریکا رسیده است. وی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری از شهدای امنیت ‌تاکید کرد: شهدای امنیت ‌دشمن ‌را از تعرض به خاک جمهوری اسلامی بازداشته‌اند و امروز این خانواده‌های معظم آنان هستند که در عصر تهاجم فرهنگی و جنگ نرم از مرزهای عقیده و ایمان مردم که بیش از جریان‌های دیگر مورد هجوم دشمن قرار گرفته‌ پاسداری می‌کنند‌.

اظهارات ظریف راه‌ خارج شدن از لیست سیاه FATF را بست
عضو کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه مرکز مبارزه با پولشویی در وزارت اقتصاد وظیفه خود را انجام نداده است و اگر پولشویی در کشور وجود دارد، وزارتخانه‌ها و دولت مسؤولیت آن را بر عهده دارند. محمد دهقان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه ارتباط دادن مبارزه با پولشویی به کنوانسیون CFT ناشیانه و غیرصادقانه است، گفت: کسی نمی‌تواند انکار کند پولشویی در هر کشوری کم‌وبیش وجود دارد و آقای ظریف کشف تازه‌ای انجام نداده اما سخن این است که ما برای برخورد با آن سال‌هاست قوانین داخلی داشته‌ایم و دولت و شخص رئیس‌جمهور در این زمینه مسؤول بوده‌اند و امروز باید در این موضوع پاسخگو باشند. دهقان تصریح کرد: در این موقعیت که لابی‌‌های صهیونیستی با هدف فشار آوردن به کشور ما را متهم به پولشویی می‌کنند اینکه آقای ظریف بدون ارائه هیچ سندی به عنوان مقام رسمی، کشور خود را متهم به پولشویی کند، چه دستاوردی برای کشور داشته و غیر از خسارت‌ زدن به کشور چه منفعتی داشته است؟ دهقان در پایان خاطرنشان کرد: وارد کردن اتهام پولشویی به کشور آن هم توسط خود وزیر امور خارجه عملا راه‌ها را برای خارج شدن از لیست سیاه FATF بست. بویژه اینکه در روز‌های اخیر متاسفانه اروپایی‌ها عملا خط بطلان بر برجام اروپایی کشیدند و همه خوشبینی‌ها و امید‌های واهی را ناکام گذاشتند.

نشست سه‌جانبه ایران  روسیه و ترکیه برگزار شد
نشست سه‌جانبه میان نمایندگان عالی‌رتبه ایران، روسیه و ترکیه در حاشیه یازدهمین نشست بین‌المللی صلح سوریه برگزار شد. به گزارش مهر، جلسه سه‌جانبه جابری‌انصاری دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی و مذاکره‌کننده ارشد ایران در مذاکرات بین‌المللی صلح سوریه، «سدات اونال» و «لاورنتیف» نمایندگان عالی‌رتبه ایران، ترکیه، روسیه و هیات‌‌های همراه در یازدهمین نشست بین‌المللی صلح سوریه برگزار شد. رایزنی درباره کمیته قانون اساسی سوریه و بیانیه نشست از جمله محورهای این گفت‌وگوی سه‌جانبه بوده است.


Page Generated in 0/0071 sec