printlogo


کد خبر: 202510تاریخ: 1397/9/11 00:00
اخبار

اعتماد مردم به آستان قدس افزایش یافته است
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه تا ابتدای سال 95 آستان قدس رضوی تنها 4 رقبه وقفی داشت و امروز 54 رقبه به آستان قدس رضوی وقف شده است، گفت: این روند صعودی نتیجه افزایش سرمایه اجتماعی و اعتماد مردم است. به گزارش فارس، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در دیدار کارمندان جوان آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه مهم‌ترین سرمایه هر سازمان نیروی انسانی کارآمد، با انگیزه، مبتکر، خلاق و در میدان، بویژه نیروهای جوان است، گفت: فرآیند «مدیریت دانش» در آستان قدس رضوی را باید تکمیل کنیم تا تجارب فردی و سازمانی در انتقال نسل‌ها محو نشود و دچار آزمودن آزموده‌ها نشویم. یکی از اهداف تاسیس معاونت برنامه‌‌ریزی راهبردی در آستان همین موضوع بود. تولیت آستان قدس رضوی در تشریح وضعیت مطلوب در اداره آستان تصریح کرد: باید تمام فعالیت‌های این مرکز نورانی با منابع مالی و انسانی مردم دلداده در قالب وقف و نذر اداره شود. البته تا این قله راه زیادی داریم اما هر سیاستی که ما را از این قله دور کند غلط است. تولیت آستان قدس رضوی رسیدن به این نقطه را در تصویرسازی خدمتگزاری صادقانه آستان به زائران و محرومان و معارف دینی در ذهن عمومی معرفی کرده و گفت: هر چه مردم تلاش، فعالیت و صداقت ببینند، بیشتر پیش‌قدم می‌شوند و مشارکت می‌کنند.

پاسخ منفی ۱۰۰ کشور به آمریکا برای تحریم اجلاس وحدت
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب گفت نمایندگان ۱۰۰ کشور جهان اسلام به درخواست آمریکا و سعودی برای تحریم اجلاس وحدت پاسخ منفی دادند که این نشانه شکست آمریکا در تحریم این اجلاس است. آیت‌الله محسن اراکی در گفت‌وگو با تسنیم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، به تشریح دستاوردهای سی‌ودومین اجلاس سراسری کنفرانس وحدت پرداخت و گفت: ما پیش از اجلاس می‌دانستیم آمریکایی‌ها و عربستان سعودی برای اخلال در برگزاری گسترده کنفرانس وحدت تکاپو خواهند کرد اما به‌رغم تمام تلاش‌ها و تکاپوهای آنها ما شاهد حضور بیش از 350 میهمان خارجی از 100 کشور جهان بودیم که این برای آمریکا و عربستان سعودی شکست بزرگ محسوب می‌شود. وی با بیان اینکه بین میهمانان رئیس‌جمهور، رئیس‌جمهور سابق، نخست‌وزیر سابق و برخی وزرا حضور داشتند، تصریح کرد: میهمانان حاضر در اجلاس وحدت از متفکران فرهیخته و برجسته علوم دینی جهان اسلام بودند که عمده آنها به تلاش‌ها و تکاپوهای آمریکا برای عدم‌ حضور در تهران پاسخ منفی دادند.

به جای اصلاح روند گذشته اشتباهات را تکرار می‌کنند
کارشناس ارشد روابط بین‌الملل گفت: انتظار آن بود که مسؤولان محترمی چون آقای دکتر صالحی به اصلاح اشتباهات گذشته اقدام کنند نه اینکه با اظهارات اخیر به اشتباهات اضافه کنند. فؤاد ایزدی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اظهارات علی‌اکبر صالحی مبنی بر تأثیر فشارهای آمریکا بر اقتصاد کشور گفت: ما در این دولت، 3 اشتباه راهبردی داشتیم که انتظار آن بود مسؤولان محترمی چون آقای دکتر صالحی که شخصیت بزرگواری دارند، به اصلاح اشتباهات گذشته اقدام کنند نه اینکه با اظهارات اخیر به اشتباهات اضافه کنند؛ نمی‌خواهم بگویم اظهارات ایشان همانند دیگر اشتباهات دولت راهبردی بوده است اما بالاخره اشتباهی بود که به اشتباهات سابق افزوده‌ شد. وی گفت: اشتباه اول راهبردی این بود که ما به گونه‌ای رفتار کردیم که آمریکایی‌ها تصور و برداشت کردند جمهوری اسلامی هر توافقی را امضا خواهد کرد.
 ایزدی در ادامه، آمادگی ایران برای امتیاز دادن به‌ طرف آمریکایی را اشتباه راهبردی دوم دولت روحانی دانست و تصریح کرد: اشتباه سوم راهبردی ما نیز این بود که طوری رفتار کرده و موضع گرفتیم که طرف مقابل اینگونه برداشت کرد که اگر آمریکا از برجام خارج شود، ایران در برجام خواهد ماند. وی گفت: در بحث اظهارات اخیر آقای دکتر صالحی نیز باید گفت اظهارات ایشان که معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی هستند، موجب سوءاستفاده و برداشت‌های غلط طرف مقابل می‌شود که از این‌جهت باید به اظهارات آقای صالحی که شخصیت قابل‌احترامی دارند، نقد را وارد دانست.
 


Page Generated in 0/0153 sec