printlogo


کد خبر: 202573تاریخ: 1397/9/12 00:00
چهارگوشه

سفر بن‌سلمان به الجزایر در میان اعتراضات مردمی
در میان اعتراض‌های مدنی در الجزایر علیه سفر ولیعهد سعودی به این کشور، محمد بن‌سلمان عصر دیروز وارد الجزیره شد. گزارش‌ها حاکی ا‌ست گروهی از اصحاب رسانه و فرهنگیان در الجزایر در بیانیه‌ای نسبت به سفر ولیعهد عربستان به این کشور اعتراض کردند. در این نامه که ۱۷ تن از اصحاب رسانه و فرهنگیان آن را امضا کرده‌اند، آمده است در حالی که جهانیان یقین دارند محمد بن‌سلمان، آمر قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد و مسؤول جنایات بشری در یمن است، الجزایر برای استقبال از بن‌سلمان آماده می‌شود. رئیس جمعیت علمای مسلمین الجزایر که اوایل دهه ۱۹۳۰ تاسیس شد نیز این بیانیه را امضا کرده است. نامزدهای سابق ریاست جمهوری الجزایر هم به سفر بن‌سلمان به این کشور اعتراض کردند و دبیرکل حزب کارگر نیز مخالفت خود را با سفر بن‌سلمان اعلام و آن را تحریک‌آمیز توصیف کرد. این در حالی است که در بحبوحه مخالفت‌های مردمی، ریاست جمهوری الجزایر در بیانیه‌ای اعلام کرد سفر محمد بن‌سلمان به این کشور، 2 روزه است.

شهادت 345 فلسطینی در سایه توطئه ترامپی
مرکز مطالعات «قدس» با اشاره به تشدید جنایت‌های رژیم صهیونیستی ضد شهروندان فلسطینی افزود، از زمان اعلام قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی توسط دونالد ترامپ، صهیونیست‌ها ۳۴۵ نفر ازجمله ۷۱ کودک فلسطینی را در مناطق مختلف فلسطین شهید کردند. ششم دسامبر 2017 رئیس‌جمهور آمریکا،  قدس را به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل به رسمیت شناخت و 14 مه گذشته هم سفارت آمریکا را از تل‌آویو به قدس منتقل کرد. به رغم اقدام ترامپ اما قدس در سطح جهانی به عنوان پایتخت اسرائیل پذیرفته نشده است. 

انصارالله:  یمن عرصه تسویه‌حساب‌ها نیست
وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن روز شنبه اعلام کرد که کشورش عرصه درگیری برای تسویه‌حساب‌های دیگران نیست و اظهارات برخی مقامات ارشد و مسؤول آمریکایی غیرمسؤولانه است. هشام شرف گفت:‌ اظهارات برخی مسؤولان ارشد آمریکایی از جمله متیو تویلر، سفیر آمریکا در یمن در جریان سفرش به استان حضرموت در راستای عرف دیپلماتیک نیست. سفیر آمریکا با گفتن این جمله که «اوضاع امروز یمن به خاطر حمایت نامحدود ایران است»، واقعیت را نادیده گرفت. وی گفت: سفیر آمریکا فراموش کرده که حملات ائتلاف عربستان به کشته و زخمی و قطع عضو شدن ده‌ها هزار تن از ساکنان یمن و نابودی زیرساخت‌های کشور منجر شده است. علاوه بر این، محاصره زمینی، دریایی و هوایی نیز موجب وخامت اوضاع اقتصادی و پایین آمدن ارزش ریال یمن شده است. این مسائل موجب شده ما در یمن شاهد بدترین فاجعه انسانی در طول تاریخ جهان باشیم. ما از آمریکا می‌خواهیم یمن را به میدان تسویه حساب با ایران تبدیل نکند.

نتانیاهو به فساد مالی متهم شد
پلیس اسرائیل تصریح کرد بر اساس تحقیقات انجام شده، شواهد کافی را برای متهم کردن بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم و همسرش به رشوه‌خواری و کلاهبرداری به دست آورده است. پلیس رژیم صهیونیستی 4 پرونده درباره فساد دولتی و مالی ضد نتانیاهو تشکیل داده و طی یک سال اخیر از منابع مختلفی شامل دستیاران و وزیران پیشین کابینه بازجویی کرده است. در حالی که کابینه نتانیاهو بعد از استعفای آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ در آستانه فروپاشی قرار گرفته است اعلام جرم علیه وی به اتهام فساد ممکن است حیات کابینه وی را بیش از پیش دچار مخاطره کند.

مرگ بلندپایه‌ترین مقام نیروی دریایی آمریکا در خاورمیانه
وزارت دفاع آمریکا گفته است جسد دریاسالار اسکات استرنی، فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا، در محل اقامتش در بحرین پیدا شده است. فرمانده عملیات نیروی دریایی آمریکا در بیانیه‌ای تأکید کرد که تاکنون هیچ شواهدی دال بر اینکه این مرگ یک قتل یا یک توطئه بوده است، وجود ندارد. دریاسالار استرنی ماه مه به عنوان فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا منصوب شده بود و فرماندهی بیش از ۲۰ هزار نیرو را به عهده داشت. او سابقه ۳۶ سال خدمت در نیروی دریایی آمریکا را داشته است.
 


Page Generated in 0/0059 sec