از دیرباز ساخت برنامههای پر محتوا یکی از دغدغههای فراموش شده صدا و سیما بوده و پیوسته این رسانه ملی از نداشتن برنامه خوب رنج میبرده و عرق سرد میریخته، ما که نمی توانستیم این رنج کشیدن را ببینیم تصمیم گرفتیم راهکارهایی را برای ساخت یک برنامه خوب ارائه دهیم:
برای یک برنامه خوب، مجری حرف اول، آخر و حتی وسط را می زند، بنابراین در انتخاب مجری به مواردی که در اینجا اشاره میکنیم دقت کنید.
1. سعی کنید استعدادهای جدید را در این حوزه کشف کنید، جلف بودن، یکی از مهمترین خصوصیات یک مجری موفق است. اینها را در عروسیها(بعد از ساعت یازه شب)، مهمانیها(موقع خداحافظی) و حتی مسافرتها به راحتی میتوانید پیدا کنید.
2. از جوانانی استفاده کنید که نسبت به فنون جدل مسلط هستند و کمِ کم روزی چند مرتبه با مادر، پدر، برادر، خواهر، همسر، فرزند، فامیل نزدیک، فامیل دور، جیگر، ببعی، گابی و... درگیریهای لفظی داشته و بر آن فائق آمدهاند.
3. در جمعهای خانوادگی، نیمه خانوادگی و غیرخانوادگی شرکت کنید و آنهایی را که در کلکلهای جمعی کم نمیآورند، شکار کنید(منظورمان از شکار، زندهگیری است البته). آنهایی که ایرادهای بنیاسرائیلی به غذا میگیرند و آخر سر هم بیشتر از بقیه میخورند در اولویت هستند.
4. در میادین شهری بخصوص جنوب شهر کمین کنید و لاتترین آن ها را شناسایی و به عنوان مجری به برنامه ببرید. نگران ظاهر و تیپ آن ها نباشید با یک دست کت و شلوار و یک دور آرایشگاه به اصل خود بازمیگردند.
5. حتما از مجری هایی استفاده کنید که کودکیِ متفاوتی داشتهاند، از همان دماغ آویزانها و بچه تخسهایی که هیچ کس حریفشان نبود و هر چقدر کتک میخوردند، میگفتند دردمان نیامد. اینها مجریهای موفقی خواهند بود و در تخریب فرد مقابل آنچنان عمل میکنند که بیل مکانیکی با معدن سنگ نمیکند.
6. آخرین خصوصیت یک مجری خوب، شرکت در رویدادهای سیاسی و موضعگیریهای سیاسی است، البته از نوع روشنفکری، هر چقدر مجری معترضتر باشد، کلاس کار برنامه شما بالاتر میرود.