printlogo


کد خبر: 202994تاریخ: 1397/9/20 00:00
اخبار

واکنش دپارتمان داوری به قضاوت فغانی
داوود رفعتی می‌گوید اگر اثبات شود فغانی در دیدار پرسپولیس و سپاهان اشتباه کرده است، دیگر به او کمتر بازی خواهند داد.
داوود رفعتی، رئیس دپارتمان داوری در گفت‌وگو با ایسنا درباره حاشیه‌های ایجاد شده برای داوری دیدار پرسپولیس و سپاهان اظهار کرد: من شخصا بازی را ندیده‌ام. تا آخر هفته داوری این دیدار را آنالیز خواهیم کرد و سپس درباره عملکرد علیرضا فغانی تصمیم خواهیم گرفت.
او درباره مصاحبه جنجالی قلعه‌نویی مبنی بر خودشیفتگی علیرضا فغانی و اینکه هیچ‌کس در کمیته داوران و دپارتمان داوری جرأت حرف زدن با او را ندارد، توضیح داد: خیر چنین چیزی نیست. فغانی از داوران باکلاس جهانی ما است. با وجود حضور او در جام‌جهانی و بالا بردن اعتبار داوری ایران، ما بین فغانی و سایر داورها تفاوتی قائل نیستیم. او نیز این موضوع را می‌داند و با خشوع نسبت به این مساله رفتار می‌کند. به هر حال فغانی در بزرگ‌ترین مسابقات جهان سوت‌ زده است و شایستگی زیادی دارد.
رفعتی درباره احتمال جریمه و محرومیت فغانی گفت: ما درباره دیدار سپاهان و پرسپولیس تا آخر هفته نظر خود را اعلام خواهیم کرد اما به کار بردن کلمه جریمه یا محرومیت را قبول ندارم. به هر حال فرقی نمی‌کند، هر داوری بد قضاوت کرده باشد به او کمتر بازی خواهیم داد. فرقی نمی‌کند فغانی باشد یا یک داور جوان.

ایرج عرب سرپرست پرسپولیس می‌شود
شواهد خبر از امضای حکم سرپرستی ایرج عرب و جانشینی حمیدرضا گرشاسبی در پرسپولیس می‌دهد. با توجه به پایان مهلت حضور بازنشستگان در رأس مدیریت ارگان‌های دولتی، حمیدرضا گرشاسبی نیز بعد از حدود یک‌سال حضور در این باشگاه به عنوان مدیرعامل از کار کنار خواهد رفت. این مصوبه که از ۱۵ آذر باید اجرایی می‌شد طی روزهای اخیر به بحث اول باشگاه پرسپولیس تبدیل شده و در شرایطی که حمیدرضا گرشاسبی طی روزهای گذشته خبر از تلاش وزارت ورزش برای پیدا کردن راهکاری برای ادامه حضورش می‌داد، باید در‌ انتظار تصمیم جدیدی در این باره بود.
از ایرج عرب اکنون به عنوان جدی‌ترین گزینه جانشینی گرشاسبی در مدیریت باشگاه با عنوان سرپرست موقت یاد می‌شود و شواهد از این خبر می‌دهد که او حکم مربوط به انتصاب جدیدش را از وزارت ورزش دریافت خواهد کرد.
حمیدرضا گرشاسبی نیز پیش از بازی با سپاهان در گفت‌وگویی به حمایت از معاون مالی - اداری خود پرداخته و از ایرج عرب به عنوان یک گزینه مناسب با توجه به حضور یکساله در این باشگاه و آشنایی با شرایط صحبت به میان آورده بود. با این حال حتی در صورت انتصاب موقت ایرج عرب به عنوان سرپرست باید در انتظار تغییرات گسترده در این باشگاه درباره انتخاب اعضای هیات مدیره جدید بود و دید در تعطیلی نزدیک به 2 ماهه لیگ برتر این باشگاه با چه تغییراتی مواجه خواهد بود. با این حال بحث جدی درباره پایان کار حمیدرضا گرشاسبی، مدیرعامل محبوب و موفق این روزهای پرسپولیس است که از حمایت جالب توجه هواداران و بازیکنان نیز برخوردار بود و با توجه به مصوبه جدید مجبور به این کار شد و باید جای خود را احتمالا به معاون مالی - اداری کنونی، یعنی ایرج عرب بدهد.

شهنازی: مجوز ادامه فعالیت تاج در فدراسیون فوتبال موقتی نیست
دبیرکل کمیته ملی المپیک درباره موقتی بودن حضور تاج در فدراسیون فوتبال گفت: چنین بحثی وجود ندارد.
شاهرخ شهنازی پس از پایان نشست خبری کنگره بین‌المللی حقوق ورزش در جمع خبرنگاران درباره اینکه آیا به منظور جلوگیری از تعلیق  با ماندن تاج در فدراسیون فوتبال موافقت شده است، گفت:  من و
دکتر صالحی‌امیری در  این مساله ورود نکردیم، البته باید صیانت کنیم تا مبادا فوتبال در این میان آسیب ببیند و در این مقطع مشکلی برای فوتبال ایجاد شود. بعد از مذاکراتی که انجام شد بر اساس ماده 60 ایثارگری قرار شد تاج به فعالیتش ادامه دهد. تکلیف بقیه بازنشسته‌های فدراسیون هم در مجمع عمومی فوتبال مشخص خواهد شد.
دبیرکل کمیته ملی المپیک درباره موقتی بودن حضور تاج اظهار داشت: چنین بحثی وجود ندارد. تاج با استفاده از ماده قانونی به فعالیتش ادامه می‌دهد و محدودیت زمانی آن به مجمع خودشان بستگی دارد. در این مرحله همه باید کمک کنیم تا در جام ملت‌های آسیا بتوانیم بهترین نتیجه را بگیریم.


Page Generated in 0/0083 sec