printlogo


کد خبر: 203020تاریخ: 1397/9/20 00:00
اخبار

«احمدرضا دالوند» گرافیست پیشکسوت درگذشت
«احمدرضا دالوند» روزنامه‌نگار و هنرمند پیشکسوت پس از تحمل یک دوره بیماری در ۶۰ سالگی دار فانی را وداع گفت. به گزارش فارس، این هنرمند چندی پیش به دلیل عفونت از ناحیه پا بر اثر بیماری دیابت در بیمارستان بستری شده بود و تحت عمل جراحی قرار گرفت. او مدتی در بیمارستان بستری بود و در نهایت ساعت ۲ بامداد روز گذشته در منزلش دار فانی را وداع گفت. وی منتقد هنری، نویسنده و پژوهشگر، تصویرگر و طراح گرافیک و مدیر هنری بسیاری از روزنامه‏‌ها و ماهنامه‏‌ها بود و در سال ۱۹۹۲ طراح برگزیده کتاب سال گرافیک اروپا و سپس سمپوزیوم بین‌‏المللی طراحی در ژاپن شد. محمد سلطانی‌فر، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد در پیامی درگذشت «احمدرضا دالوند» هنرمند شناخته‌شده کشورمان را تسلیت گفت.


پرتره‌سازی سیاسی  به هاشمی‌رفسنجانی رسید
مراحل تهیه و تولید مستند «هاشمی زنده است» به کارگردانی علی طادی و گویندگی ناصر طهماسب پس از ۲ سال پژوهش به پایان رسید. به گزارش «وطن‌امروز»، این مستند با معرفی و روایت جزئیات زندگی آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی از ابتدای نوجوانی تا درگذشت وی به بررسی اقداماتش بین سال‌های ۱۳۲۰ تا دی‌ماه ۱۳۹۵ می‌پردازد. این مستند که از تولیدات مجموعه مستندسازی «سفیرفیلم» است، ضمن بررسی تاریخ معاصر کشورمان در سال‌های فعالیت هاشمی‌رفسنجانی، روایتگر حیات انقلابی، سیاسی و اجتماعی وی است. مستند «هاشمی زنده است» با انگیزه شناساندن چهره مرحوم اکبر هاشمی‌رفسنجانی، رئیس‌جمهور اسبق کشورمان به نسل جوان تهیه و تولید شده است. مراسم رونمایی از مستند «هاشمی زنده است» بزودی با حضور خانواده هاشمی رفسنجانی و چهره‌های سیاسی در دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار می‌شود.

زندگی‌ اجتماعی و شخصی گروهی از طلبه‌ها در مستند «برادری»
مستند «برادری» به کارگردانی جواد یقموری در فصل جدید برنامه «به اضافه مستند» روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت. به گزارش «وطن‌امروز»، چهارمین قسمت از فصل سوم «به اضافه مستند»، با پخش و بررسی مستند «برادری» ساخته جواد یقموری از شبکه مستند روی آنتن خواهد رفت. در این قسمت و پس از پخش مستند، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید خاکسار، از اساتید حوزه و دانشگاه و جواد یقموری، کارگردان مستند «برادری» میهمان برنامه خواهند بود و با موضوع ارتباطات انسانی، فضای اجتماعی حاکم بر ارتباطات و... صحبت خواهند کرد. این مستند ۵۸ دقیقه‌ای که به کارگردانی و تهیه‌کنندگی جواد یقموری تولید شده است، برای نخستین بار در شبکه مستند و برنامه «به اضافه مستند» رونمایی و اکران خواهد شد. این قسمت از برنامه، امروز سه‌شنبه ۲۰ آذر ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه مستند پخش خواهد شد و بازپخش آن روزهای چهارشنبه ۲۱ آذر ساعت ۹ و جمعه ۲۳ آذرماه ساعت ۱۳:۳۰ است.


«جیمز باند» جدید  کی کلید می‌خورد؟
با آغاز فیلمبرداری «باند۲۵» در بهار آینده، فیلم بعدی «جیمز باند» با نقش‌آفرینی مجدد «دنیِل کرِیگ» و «لئا سیدو» به سینماها می‌آید. به گزارش فارس به نقل از ورایتی، خبر بازگشت «دنیِل کرِیگ» که از قبل منتشر شده بود و حالا «لئا سیدو» به جیمز باند برگشته و «کری جوجی فوکوناگا» نیز نویسندگی و کارگردانی «باند۲۵» را برعهده خواهد داشت. دنیل کریگ در حال حاضر سر صحنه فیلمبرداری «چاقوها بیرون» فیلمی تریلر از «رایان جانسون» حضور دارد و فوکوناگا هنوز نسخه فیلمنامه «باند۲۵» را به اتمام نرسانده است اما کارهای اولیه و پیش‌تولید جدیدترین سری فیلم جیمز باند آغاز شده است. کمپانی ام‌جی‌ام قرار است طبق برنامه‌ریزی در ۱۴ فوریه سال ۲۰۲۰ در همکاری با کمپانی «آناپورنا» فیلم را منتشر کند. کمپانی یونیورسال نیز توزیع جهانی آن را برعهده خواهد داشت.
 


Page Generated in 0/0046 sec