printlogo


کد خبر: 203037تاریخ: 1397/9/20 00:00
اخبار

مطهری: حدس می‌زنم مردم موافق افزایش قیمت بنزین هستند!
«اگر بنا باشد قیمت بنزین افزایش داشته باشد احتمالاً به‌سمت بنزین چندنرخی خواهیم رفت و حدس بنده این است احتمالاً مردم نیز با افزایش قیمت بنزین موافق هستند».  به گزارش تسنیم، علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس در جمع دانشجویان دانشگاه اصفهان درباره شرایط کنونی کشور تصریح کرد: در مساله قیمت بنزین مسؤولان اعلام کرده‌اند فعلاً تا پایان سال افزایش قیمت نداریم اما طرح‌هایی مطرح است که هر از گاهی به بیرون درز می‌کند؛ ما باید با قاچاق سوخت مبارزه کنیم، یعنی اگر بنا باشد قیمت بنزین افزایش پیدا کند احتمالاً به‌سمت بنزین چندنرخی خواهیم رفت و حدس بنده این است احتمالاً مردم نیز با افزایش قیمت بنزین موافق هستند.
وی پیرامون تصویب لایحه الحاق به کنوانسیون FATF نیز گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند مراقب کنوانسیون‌هایی که در اتاق فکر دشمن پخت‌وپز می‌شود باشید و برخی استنباط کردند که رهبری مخالف آن هستند، در صورتی که بسیاری از محدودیت‌های بانکی مربوط به عدم پیوستن ما به این تعهد است و ربطی به تحریم و برجام ندارد.


با مصوبه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی
بدون محدودیت ارز بیاورید
بر اساس مصوبه مهم شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی که توسط گمرک ایران ابلاغ شد، هر شخص حقیقی و حقوقی می‌تواند با رعایت مقرراتی که بانک مرکزی اعلام کرده است به هر میزان اسکناس ارز وارد کشور کند. به گزارش مهر، بر اساس مصوبه مهم شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی کشور که توسط گمرک ایران به گمرکات اجرایی سراسر کشور ابلاغ شد هر شخص حقیقی و حقوقی می‌تواند با رعایت مقرراتی که بانک مرکزی اعلام کرده است به هر میزان اسکناس ارز وارد کشور کند و هیچ یک از دستگاه‌های امنیتی و انتظامی و گمرک، حق ممانعت از آن را ندارند. بر اساس این مصوبه، هرگونه ممانعت، تخلف اداری محسوب  و فرد متخلف در صورت محکومیت، در بار اول به انفصال موقت به مدت ۶ ماه و در صورت تکرار به مجازات‌های بالاتر محکوم می‌شود.


انتقاد عسگراولادی از عملکرد ضعیف  سازمان توسعه تجارت ایران:
خارجی‌ها سامانه نیما را نمی‌شناسند
سازمان توسعه تجارت متولی امر صادرات نیست و برای توسعه صادرات نیازمند تشکیل سازمان توسعه صادرات یا وزارت صادرات هستیم. به گزارش «وطن‌امروز»، اسدالله عسگراولادی، عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در مراسم معرفی و تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان تهران با بیان این مطلب افزود: همه صادرکنندگان ارز خود را به چرخه اقتصاد آورده‌اند و باز هم می‌آورند اما تعدادی غیرصادرکننده در ماه‌های اخیر با بازنگرداندن ارز به کشور مشکلاتی را ایجاد کرده‌اند که آن را نباید به پای صادرکنندگان گذاشت. وی ادامه داد: سامانه نیما برای خریداران خارجی کالاهای صادراتی ما شناخته شده نیست و لازم است درباره آن تجدید نظر شود. وی با اشاره به افزایش بی‌محابای قیمت ارز در ماه‌های گذشته بیان داشت: به دنبال افزایش قیمت ارز، قیمت کالاهای صادراتی افزایش یافت اما اکنون که قیمت ارز کاهش یافته کالای صادراتی ارزان نشده است. گفتنی است همایش معرفی و تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان تهران در سال 1397 روز گذشته از سوی اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی تهران در هتل ارم برگزار شد. اتاق تهران 15 صادرکننده نمونه استان تهران در سال 97 و 5 شرکت شایسته تقدیر را معرفی و از مدیران عامل این شرکت‌ها تقدیر کرد. این دومین سال پیاپی است که فرآیند انتخاب صادرکنندگان نمونه استان تهران توسط اتاق بازرگانی تهران برگزار می‌شود و تمام مراحل کار از دریافت پرونده‌ها، بررسی میزان صادرات، راستی‌آزمایی از طریق نهادهایی چون بانک مرکزی و در نهایت معرفی صادرکنندگان نمونه استان برعهده اتاق بازرگانی تهران قرار داده شده است.
 


Page Generated in 0/0180 sec