printlogo


کد خبر: 203227تاریخ: 1397/9/24 00:00
اخبار

حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی خطیب نماز جمعه تهران:
برجام را دوباره با FATF تجربه نکنید
خطیب موقت جمعه تهران گفت: پس از برجام قیمت‌ کالاها از 50 تا 70 درصد افزایش یافته است. به گزارش فارس، حجت‌الاسلام  والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه دیروز تهران درباره برجام اظهار داشت: برجام یک تجربه بود آنهایی که فرصت‌ها را از دست دادند عوض تکیه بر ظرفیت‌های داخلی گفتند تا برجام حل نشود حتی آب خوردن درست نمی‌شود و وعده داده بودند در روز اجرای برجام همه تحریم‌ها لغو می‌شود و ما ایرانی بدون تحریم تجربه خواهیم کرد؛ وعده رفاه داده بودند. وی افزود: آن روز قیمت‌ها چگونه بود، پس از برجام چه شد؟ 50 تا 70 درصد گران‌تر شد. صدیقی خطاب به مسؤولان کشور تاکید کرد: برجام را دوباره با FATF تجربه نکنید! مومن از یک سوراخ 2 بار گزیده نمی‌شود. FATF مایه خودتحریمی است، اگر امروز می‌توانیم تحریم‌ها را دور بزنیم با FATF اشراف اطلاعاتی دشمن بر منابع بانکی بیشتر می‌شود و این موضوع خلاف آیه «لن یجعل‌الله للکافرین علی‌المسلمین سبیلا» است؛ همچنین خلاف رهنمود رهبر انقلاب است. اگر می‌خواهید قانون داشته باشید قوانین داخلی بگذارید نه چیزی که آنها طمع دارند.  وی بیان داشت: FATF مثل خود برجام مایه تنگنای بیشتر است، همین شعارهایی که مردم اگر زندگی ارزان‌تر می‌خواهند باید عضو FATF شویم را هم در زمان برجام دادید ولی روزگار مردم را سیاه کردید. عوض امید بستن به بیگانه به ملت خودتان اعتماد کنید، به جوانان کشور مسؤولیت دهید و از نیروهای انقلابی که برای انقلاب، اقتصاد و علم‌شان شهید دادند استفاده کنید. اقتصاد مقاومتی را پیاده کنید؛ ملت هم کنار شما کمک می‌کنند.

قرار بود با برجام مشکلات حل شود
عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان با بیان اینکه دولت نباید با موضوع FATF جامعه را دوقطبی کند، گفت: رئیس‌جمهور روزی می‌گفت با برجام مشکلات حل می‌شود ولی همان برجام تقریبا هیچ دستاوردی نداشت.
پرویز سروری در گفت‌وگو با مهر، خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهوری که روزی می‌گفت با «برجام» همه مشکلات حل می‌شود و امروز هیچ کدام از آنها حل نشده با FATF و CFT موضوع را مدیریت می‌کند. در آن موقع هم تمام منتقدان برجام زیر تهمت‌ها و القاب مختلف رئیس‌جمهور قرار گرفته بودند و از مرحمت او بهره‌مند شدند، اکنون نیز در FATF همین فضا به‌وجود آمده است. سروری با بیان اینکه دولت نباید با موضوع FATF فضای جامعه را دوقطبی کند، گفت: در فضای دوقطبی هدف آنها این است که بگویند اگر مشکل داریم به‌خاطر مخالفان FATF است، آنها نگذاشتند کارها به‌درستی انجام شود.

استقبال ایران از تفاهمات اولیه میان یمنی‌ها
سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به نتایج مذاکرات طرف‌های اصلی بحران یمن در استکهلم ضمن استقبال از تفاهمات و توافقات صورت گرفته میان طرفین با نظارت نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد، گام‌های مثبت اعتمادساز و توافقات اولیه حاصله را برای استمرار گفت‌وگوها امیدوارکننده خواند.
به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی توافق حاصله درباره شهر و بندر الحدیده را بسیار مهم ارزیابی و ابراز امیدواری کرد: بندر حدیده و سایر بنادر و فرودگاه‌های یمن از جمله فرودگاه صنعا هر چه سریع‌تر برای دریافت کمک‌های انسان‌دوستانه و فعالیت‌های مدنی به منظور کاهش رنج و آلام مردم یمن آماده‌سازی شوند. وی همچنین افزود: امیدواریم تفاهم‌های حاصله در چارچوب و بازه زمانی تعیین شده اجرایی شود و زمینه لازم را به منظور دور بعدی گفت‌وگوها در آینده نزدیک برای رسیدن به توافق نهایی فراهم کند.
سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در چارچوب رویکرد مسؤولانه خود در قبال بحران‌های منطقه‌ای نقش سازنده‌ای در ترتیبات اجرایی گفت‌وگوهای یمنی- یمنی در سوئد ایفا کرده و همچنان در راستای طرح 4 ماده‌ای ارائه‌شده از سوی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران راه‌حل نهایی بحران یمن را توقف جنگ و خونریزی و تداوم گفت وگوهای یمنی- یمنی می‌داند.
 


Page Generated in 0/0071 sec