printlogo


کد خبر: 203228تاریخ: 1397/9/24 00:00
اخبار

باید تحریم‌‌های دشمن را بی‌خاصیت کنیم
فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: کشور این تجربه را دارد که با استفاده از توانمندی‌ جوانان می‌توان از تحریم تسلیحاتی عبور کرد. به گزارش سپاه‌نیوز، جمعی از برگزیدگان آزمون سراسری سال 97 و نخبگان دانشگاهی روز پنجشنبه با حضور در ستاد فرماندهی نیروی هوافضای سپاه با سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده دیدار کردند و در فضایی صمیمی به بیان دیدگاه‌ها و سوالات خود پرداختند.سردار حاجی‌زاده با بیان اینکه تحریم‌های دشمنان هیچگاه برداشته نخواهد شد و باید آنها را بی‌خاصیت کنیم، گفت: همانگونه که در حوزه تسلیحاتی بویژه در عرصه موشکی به‌رغم تحریم‌‌های شدید توانستیم با تلاش شبانه‌روزی تحریم‌ها را به فرصت مبدل و آنان را بی‌خاصیت کنیم در حوزه‌های اقتصادی نیز باید با عمل تکلیف‌مدارانه و هدفمند به این مهم دست یابیم.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه در ادامه تصریح کرد: امروز دشمن به ضعیف‌ترین خاکریز ما که حوزه اقتصادی است هجوم آورده و بخشی از مشکلاتی که امروز در این حوزه شاهدیم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، ناشی از برنامه‌ریزی و تشکیل قرارگاه‌‌های عملیاتی در آن سوی مرزها برای ضربه زدن به نظام اسلامی و سلب آسایش ملت ایران است که با بهره‌‌‌گیری بهینه از ظرفیت عظیم نسل جوان نخبه و پرشور ایران اسلامی می‌توان نواقص و کاستی‌ها را رفع و از مشکلات عبور کرد.

آمریکا و عربستان مسؤول جنایت علیه بشریت در یمن هستند
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل گفت: هرگز تاریخ فراموش نخواهد کرد آمریکا و عربستان، مسؤول 4 سال جنایت علیه زنان و کودکان و علیه بشریت در یمن هستند. به گزارش مهر، حسین امیرعبداللهیان طی پیامی در توئیتر نوشت: «گام اول توافق یمنی- یمنی در  سوئد را به همه یمنی‌ها تبریک می‌گوییم. توقف جنگ و تجاوز عربستان در سراسر  یمن به نفع ریاض، ابوظبی و امنیت منطقه است. اما هرگز تاریخ فراموش نخواهد کرد آمریکا و عربستان، مسؤول 4 سال جنایت علیه زنان و کودکان و علیه بشریت در یمن هستند».

احتمال توافق با آمریکا برای معاف‌شدن از تحریم‌های ضدایرانی
رئیس بانک مرکزی عراق اعلام کرد در چند روز آینده اخباری در رابطه با معاف شدن این کشور از تحریم‌های آمریکا علیه ایران منتشر خواهد شد. به گزارش ایسنا، علی العلاق، رئیس بانک مرکزی عراق در گفت‌وگو با خبرنگاران در رابطه با تحریم‌های آمریکا علیه ایران و موضع بانک مرکزی عراق نسبت به این موضوع گفت با تحریم‌های ضدایرانی آمریکا بانک مرکزی عراق با مشکلاتی مواجه شد و تعاملات دلاری با ایران از سال 2012 متوقف شده است و عملا چنین نقل‌وانتقالی نمی‌توانیم انجام دهیم ،زیرا هرگونه پرداخت با این ارز از سیستم مالی آمریکا عبور می‌کرد و متوقف می‌شد، بنابراین بغداد مجبور شد برای رفع این مشکل از ارزهای دیگر استفاده کند. وی افزود: با گسترش تحریم‌های آمریکا علیه ایران، پرداخت‌ها حتی با ارز‌های دیگر نیز محدود شد، این درحالی است که عراق با ایران برخی روابط ضروری از جمله در زمینه گاز و برق دارد. رئیس بانک مرکزی عراق با اشاره به اینکه تلاش‌هایی برای معاف شدن عراق از تحریم‌های آمریکا علیه ایران وجود دارد گفت گفت‌وگو با آمریکا در این رابطه به مرحله خوبی رسیده است و بزودی [در چند روز آینده] این موضوع منتشر خواهد شد.

برد موشک صیاد 3 افزایش می‌یابد
جانشین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: برد موشک‌های پدافند هوایی صیاد 3 افزایش پیدا خواهد کرد. امیر سرتیپ علیرضا الهامی در گفت‌وگو با ایرنا اعلام کرد: قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) ارتش ساخت و تجهیز شبکه‌های جدید دفاعی را در دستورکار دارد. امیر سرتیپ الهامی همچنین اعلام کرد: اکنون کارشناسان قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) ارتش و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حال ارتقای برد موشک صیاد 3 هستند تا این موشک بتواند با توان بهتری دست به عملیات بزند.


Page Generated in 0/0093 sec