printlogo


کد خبر: 203261تاریخ: 1397/9/25 00:00
اخبار

نمایش لحظه‌ای قیمت سکه روی سایت اتحادیه طلا
«اطلاع‌رسانی اتحادیه صنف فروشندگان طلا و جواهر برای روشن شدن قیمت‌ها و شفاف شدن داد و ستدها است نه خرید و فروش». به گزارش تسنیم، آیت محمدولی در این‌باره گفت: قیمت طلا از جمعه گذشته در پایگاه اطلاع‌رسانی اتحادیه صنف طلا و جواهر اعلام می‌شود و قصد داریم اطلاع‌رسانی لحظه‌ای شود تا مردم راحت‌تر بتوانند تصمیم‌گیری کنند و اطلاعات اولیه‌ای از قیمت طلا و سکه داشته باشند. وی افزود: تاکنون صنعت طلا و جواهر دارای پایگاه اطلاع‌رسانی رسمی نبود که هدف از ایجاد این پایگاه اطلاع مردم از قیمت‌های روزانه و کاهش بار ترافیک است تا اصناف نیز برای اطلاع از پرونده‌های صنفی به این پایگاه ورود کنند و تعامل بهتری با بازار انجام شود. وی تصریح کرد: پایگاه اطلاع‌رسانی اتحادیه فقط قیمت‌ها و اطلاعات صنفی را اعلام می‌کند و هیچ خرید و فروشی در این پایگاه انجام نخواهد شد. وی از مسؤولان خواست فضاهای مجازی را که خرید و فروش طلا انجام می‌دهند ببندند و مردم نیز در فضای مجازی خرید و فروش طلا انجام ندهند. وی در پایان یادآور شد: از مردم می‌خواهیم در خرید طلا فقط به سمت خرید مصنوعات طلا حرکت کنند و فقط طلا را از واحدهای صنفی دارای پروانه کسب خریداری کنند.


مدیران شستا مشمول  قانون بازنشستگی هستند
سوالات، ابهامات و مسائل مختلفی درباره قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان و اصلاح این قانون که بتازگی در مجلس شورای اسلامی تصویب و ابلاغ شده است، وجود دارد که در این راستا دیوان محاسبات در یک ماه اخیر دست به ابتکاری زد و با لحاظ موارد طرح شده، جلساتی را با مسؤولان نهادهای نظارتی سه قوه برگزار کرد. عادل‌آذر، رئیس دیوان محاسبات کشور در گفت‌وگو با خانه ملت، تصریح کرد: بر این اساس همه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری در ماده واحده این قانون شامل دستگاه‌های اجرایی مصرح در ماده ٥ قانون یاد شده بوده و همچنین در صورتی قابل تسری به شرکت‌ها و واحدهای اجرایی زیر نظر و تابع دستگاه‌های موضوع این ماده است که سهام و سرمایه مربوط به دولت در این شرکت‌ها و واحدها مشترکاً یا منفرداً بیش از 50 درصد باشد، بنابراین شرکت‌های زیرمجموعه شستا که تحت نظر سازمان تامین اجتماعی هستند در صورتی که بیش از 50 درصد سهام آنها مشترکاً یا منفرداً متعلق به شستا (سازمان تأمین اجتماعی) باشد، نیز مشمول قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان هستند. وی اضافه کرد: باید دقت کرد منظور از اعاده به خدمت بازنشستگان، قبل از لازم‌الاجرا شدن قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان، این است که شخصی به لحاظ قانونی مدرک کارشناسی و بالاتر برای اعاده به خدمت داشته و سنوات خدمتی او نیز کمتر از 35 سال و سن او نیز کمتر از 65 سال باشد.


حذف تا ۶۰ درصد سوخت پایه خودروهای سنگین
سخنگوی کارگروه توزیع سوخت بر اساس پیمایش، از حذف ۴۵ تا ۶۰ درصد سوخت پایه خودروهای سنگین تا ۳ ماه آینده خبر داد. به گزارش صداوسیما، فرامرز مداح افزود: از دی تا اسفند امسال بین ۴۵ تا ۶۰ درصد از سوخت پایه خودروهای سنگین کسر خواهد شد و به جای آن رانندگان باید برای دریافت سوخت از باربرگ استفاده کنند. وی ادامه داد: با توجه به اعلام سازمان راهداری‌ها و دهیاری‌های کشور از ۲۰ آبان استفاده از باربرگ در سطح شهرها اجباری شده و رانندگان خودروهای بین ۱۰ تا ۳۰ تن و ۳۰ تن به بالا باید برای جابه‌جایی در داخل شهر از باربرگ استفاده کنند. وی ادامه داد: با توجه به آمادگی که در داخل شهرها از جانب سازمان راهداری‌ها و دهیاری‌ها به وجود آمده از ابتدای دی‌ماه سوخت خودروهای ۱۰ تا ۳۰ تن و بالا بر اساس باربرگ‌هایی که ارائه می‌کنند به آنها داده می‌شود و سوخت‌های پایه‌ای که در حال حاضر دریافت می‌کنند به صورت پلکانی کاهش می‌یابد.


Page Generated in 0/0058 sec