printlogo


کد خبر: 203286تاریخ: 1397/9/25 00:00
همه در انتظار لیست شفر برای نیم‌فصل
تحولات سرنوشت‌ساز

سرمربی استقلال پیش از این وعده داده بود بعد از دیدار با پدیده لیست ورود و خروج خود را رونمایی کند. رونمایی و معرفی بازیکنان لیست ورود و خروج استقلالی‌ها وعده مدیران این باشگاه و وینفرد شفر در هفته‌های اخیر بود؛ سرمربی استقلال در تصمیمی حرفه‌ای اعلام کرده بود تصمیم‌گیری درباره لیست ورود و خروج بعد از نیم‌فصل انجام خواهد شد و حالا زمان اعلام این لیست پرتعداد فرا‌ رسیده است. استقلالی‌ها ۳ بازیکن به نام‌های داریوش شجاعیان، مرتضی آقاخان و محسن کریمی را قطعا به لیست خود اضافه خواهند کرد و به این ترتیب ۳ نفر باید از لیست خط بخورند. شفر همچنین با هماهنگی فتحی به دنبال جذب 2 بازیکن خارجی است که این 2 بازیکن نیز به احتمال فراوان و به طور قطع بالای ۲۳ سال هستند تا لیست خروجی استقلال حداقل ۵ نفره باشد و اگر سرمربی آبی‌ها تصمیمی برای تغییرات بیشتر نداشته باشد، ۵ خروج کمترین تعداد خروجی‌های تیم او
خواهد بود.
 گمانه زنی نکنید اما…
باشگاه استقلال هفته گذشته با انتشار اطلاعیه‌ای درخواست کرد رسانه‌ها از گمانه‌زنی پرهیز کنند اما واقعیت این است که لیست خروجی تیم شفر به صورت کامل قابل حدس نیست.
جدایی گرو و نیومایر تقریبا قطعی به نظر می‌رسد؛ گرو در هفته‌های اخیر در ترکیب قرار نگرفته و نیومایر با موقعیت‌سوزی‌های فراوان به بدترین شکل ممکن نیم‌فصل را تمام کرد تا به این ترتیب حالا فاصله زیادی تا در خروجی نداشته باشد. قبل از بازی سپیدرود پیش‌بینی خروج جابر انصاری کار سختی نبود اما شفر ناگهان از او استفاده کرد و انصاری نیز موفق به گلزنی شد تا پیش‌بینی وضعیت او دشوار باشد.
 ستاره‌ای جدا می‌شود؟
پیش‌بینی ۲ یا ۳ نفر باقیمانده لیست خروج آبی‌ها، واقعا دشوار است و شفر باید تصمیم بزرگی اتخاذ کند. ترانسفر تبریزی، قرض دادن محمدی‌مهر و تیموری یا هر تصمیم دیگری می‌تواند برای استقلالی‌ها حاشیه‌ساز شود و نقل‌وانتقالات زمستانی آبی‌ها را تحت تاثیر قرار دهد. شفر در نیم‌فصل باید به دنبال اسامی بزرگ تیم خود برای خالی کردن لیست برود و می‌توانیم از همین حالا یک زمستان پرخبر برای تیم او را پیش‌بینی کنیم. سرمربی استقلال البته همواره نشان داده تا قبل از جذب بازیکن جدید، تصمیمی برای خروج بازیکنان حال حاضر خود ندارد اما این بار شرایط فرق می‌کند و ۳ نفر از لیست ورودی او همین حالا آماده اضافه شدن هستند.
مشکل بزرگ استقلال
از سوی دیگر مشکل بزرگ استقلال همچنان ادامه دارد و شفر باید در نیم‌فصل دوم آن را رفع کند.
استقلال در دیدار برابر پدیده که در ورزشگاه آزادی برگزار شد نتوانست به روند پیروزی‌های پیاپی خود ادامه دهد و در حالی که هواداران زیادی به ورزشگاه آمده بودند با تساوی بدون گل متوقف شد و 2 امتیاز حساس دیگر را از دست داد.
با این تساوی فاصله استقلال با صدر جدول رده‌بندی به ۶ امتیاز رسید تا کار این تیم برای نیم‌فصل دوم سخت و سخت‌تر شود.
با وجود آنکه استقلالی‌ها ناکامی خود را در فصل جاری به خاطر عملکرد بد داوران می‌دانند اما تیم شفر با وجود هافبک‌های زیادی که در  اختیار دارد خلأ یک بازیساز را بشدت در میانه میدان احساس می‌کند.
شاید بسیاری بر این باور باشند که استقلال در فصل نقل‌وانتقالات زمستانی به جذب یک مهاجم تمام‌کننده نیاز دارد اما تیم شفر بیش از هر چیزی نیاز به جذب یک هافبک بازیساز مثل محسن مسلمان، سروش رفیعی، سرور جپاروف و مجتبی جباری دارد که بتواند با هوش بالای خود توپ‌ها را در میانه میدان پخش کند و تیم را در موقعیت گلزنی قرار دهد.
بهترین مهاجمان جهان هم اگر بخوبی تغذیه نشوند آمار گلزنی خوبی از خود به جای نخواهند گذاشت و به همین خاطر است که استقلال قبل از هر چیزی باید به دنبال تقویت میانه میدان خود باشد.
در روزهایی که استقلال نمی‌تواند گل بزند انگشت اتهام به سمت الحاجی گرو و مرتضی تبریزی است اما این 2 بازیکن به ندرت تغذیه شده‌اند. خبر خوب برای آبی‌پوشان اینکه داریوش شجاعیان در نیم‌فصل دوم به شرایط بازی می‌رسد و او با توجه به نبوغ بالایی که دارد اگر آماده و سرحال باشد می‌تواند این مشکل استقلال را حل کند و تیم بیشتر در موقعیت گلزنی قرار گیرد.


Page Generated in 0/0055 sec