printlogo


کد خبر: 203303تاریخ: 1397/9/25 00:00
افزایش عجیب و غریب نرخ خشکبار
یلدای قیمت‌های آجیل و شیرینی در آستانه «شب چله»

گروه اقتصادی: بررسی نرخ آجیل شب چله نشان از افزایش حدود 3 برابری قیمت‌ها نسبت به سال گذشته دارد. گشتی در بازار نشان می‌دهد مردم تهران امسال شب یلدای داغی را پیش‌رو دارند؛ شبی که با قیمت‌های آجیل و خشکبار، به مراتب پرهزینه‌تر و گران‌تر از شب‌های یلدای سال قبل خواهد بود. اگرچه قیمت‌ها در بازار خشکبار و آجیل تا اندازه‌ای فروکش کرده و خبری از صعود عجیب و غریب قیمت‌ها در بازار نیست ولی مقایسه قیمت‌های فعلی که بازار آجیل و خشکبار را همزمان با شب یلدا داغ کرده با قیمت‌های سال قبل، نمایانگر افزایش نزدیک به 3 برابری قیمت‌ها به نسبت سال گذشته است.
بر اساس این گزارش قیمت انواع آجیل شب یلدا در بازار به شرح زیر است:
آجیل شب یلدا شامل مغز پسته، مغز بادام، مغز گردو، بادام هندی، توت خشک و مغز فندق کیلویی 130 هزار تومان.
آجیل شب یلدا شامل مغز پسته، مغز بادام درشت، مغز گردو، بادام هندی، مغز فندق، چیپس میوه، کشمش و بادام زمینی کیلویی 140 هزار تومان.
به گزارش تسنیم، با مقایسه قیمت‌های فعلی آجیل و خشکبار در بازار تهران با قیمت‌های سال گذشته و نرخ 38 تا 55 هزار تومانی هر کیلو آجیل در شب یلدای سال قبل، به نظر می‌رسد امسال تهرانی‌ها شب یلدای داغی را پیش رو دارند و برای شب‌نشینی شب چله، مجبورند 3 برابر سال قبل هزینه کنند.
نرخ مصوب شیرینی برای شب یلدا
همچنین اتحادیه قنادان تهران، نرخ عرضه شیرینی برای شب یلدا را اعلام کرد. علی بهره‌مند با تاکید بر ممنوعیت افزایش قیمت شیرینی تا پایان سال اظهار کرد: با توجه به اعلام انجام شده، هیچ یک از قنادی‌های تهران به هیچ عنوان حق افزایش قیمت را ندارند و با توجه به اینکه ما تا پایان سال 2 رویداد مهم شب یلدا و شب عید را پیش رو داریم، به تمام همکاران‌مان بخشنامه کرده‌ایم به هیچ عنوان قیمت‌ها را افزایش ندهند. وی ادامه داد: البته با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور امیدواریم قیمت مواد اولیه نیز مناسب‌تر شود. به گفته وی، قیمت مصوب اتحادیه برای عرضه «شیرینی تر» در واحدهای درجه یک، 26 هزار تومان، «شیرینی دانمارکی» 21 هزار تومان، «شیرینی زبان و پاپیونی» 21 هزار و 500 تومان و «کیک یزدی» 15 هزار تومان تا پایان سال اعلام شده است و هیچ قنادی حق فروش این محصولات را با قیمت بالاتر از نرخ مصوب ندارد.


Page Generated in 0/0055 sec