printlogo


کد خبر: 203332تاریخ: 1397/9/26 00:00
اخبار

ماجرای دنباله‌دار کلاه‌گیس‌ها در تئاتر ادامه دارد!
این روزها استفاده از کلاه‌گیس‌ در تئاتر به یک حاشیه بی‌پایان تبدیل شده است؛ موضوعی که مورد تذکر جدی یکی از مراجع تقلید قرار گرفت اما نمایشی از سه‌شنبه روی صحنه می‌رود که در پوستر آن، بازیگری با کلاه‌گیس خودنمایی می‌کند! به گزارش فارس، انتشار پوستر یا عکسی در راستای تبلیغات آثار از سوی افراد، بدون توجه به ممیزی‌ها و هنجارهای جامعه باعث ایجاد حاشیه‌هایی برای جامعه تئاتر کشور می‌شود. در تازه‌ترین نمونه این اتفاق، انتشار پوستر نمایشی به نام «تن شوری» به کارگردانی رضا ثروتی و بازی صابر ابر و پانته‌آ پناهی‌ها دردسرساز شد. عوامل این نمایش که قرار است اجرای‌شان را از ۲۷ آذرماه در تئاتر مستقل تهران آغاز کنند، بدون تأیید شورای نظارت و ارزشیابی تئاتر، پوستری از نمایش خود را با تصویر بازیگری منتشر کردند که کلاه‌گیس به سر دارد. این پوستر توسط بازیگران نمایش و دیگر هنرمندان سینما و تلویزیون به سرعت در فضای مجازی پخش شد. شهرام کرمی، مدیرکل اداره هنرهای نمایشی در واکنش به این اتفاق گفت: پس از مشاهده تصویر، با عوامل نمایش، مدیر تئاتر مستقل تهران و سرپرست شورای نظارت بر تئاتر تماس برقرار شد که عوامل دست به جمع‌آوری تصاویر منتشرشده زدند. مصطفی کوشکی، مدیر تئاتر مستقل تهران نیز عنوان کرد که این پوستر، پوستر اصلی نمایش نبوده و پوستری که توسط شورای نظارت و تماشاخانه مستقل منتشر شده، با عکس قبلی که توسط هنرمندان منتشر شده هم متفاوت است. نکته مهم اینکه پوستر تأیید شده یا عکسی که توسط بازیگران برای تبلیغات نمایش در فضای مجازی پخش شده هم تفاوت چندانی به لحاظ حجاب بازیگر زن نمایش ندارد. حتما شورای نظارت و ارزشیابی بر تئاتر پاسخ خواهد داد که چرا وضعیت پوشش بازیگران زن در نمایش‌های حال حاضر تئاتر کشور ما به این روز افتاده است. در این میان سوال اصلی این است که آیا تئاتر خصوصی در زمینه فعالیت‌های تبلیغاتی خود مستقل عمل می‌کند یا اینکه فعالیت‌های آن باید براساس ضوابط تئاتر دولتی و شورای نظارت بر تئاتر صورت گیرد؟


حضور 25 اثر از هنرستان صداوسیما در نهمین جشنواره عمار
حسین قرایی «مدیر هنرستان صداوسیما» از حضور 25 مورد از آثار هنرجویان این هنرستان در جشنواره عمار امسال خبر داد. به گزارش «وطن‌امروز»، قرایی در این زمینه گفت: امسال سعی کردیم با ایجاد روحیه جوانانه و مومنانه در بین هنرجویان، آنان را با دستانی پر راهی نهمین جشنواره فیلم مردمی عمار کنیم. در این دوره از جشنواره 18 نفر از هنرجویان 25 اثر در حوزه‌های مختلف اعم از انیمیشن، مستند و فیلم کوتاه به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند. موضوعات شهدای مدافع حرم، دفاع‌مقدس و همچنین نقد اجتماعی از موضوعاتی است که در بین آثار مشاهده خواهید کرد. امیدواریم این مهم که برای نخستین بار در هنرستان صدا و سیما اتفاق افتاده است گام مهمی برای رشد و شکوفایی استعدادهای این هنرجویان در جشنواره باشد.


فراخوان جشنواره هنری «امضای کری تضمین است»
در آستانه سومین سالروز تیتر «امضای کری تضمین است» جشنواره هنری‌ای به همین مناسبت از طرف ستاد بزرگداشت این تیتر روزنامه شرق برگزار می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، دبیرخانه ستاد گرامیداشت سومین سالروز تیتر «امضای کری تضمین است» جشنواره‌ای با این موضوع برگزار می‌کند. بنابر اعلام این دبیرخانه، کسانی که در 3 سال گذشته، اثری اعم از شعر، نثر، کلیپ، موسیقی و... تولید کرده‌اند، می‌توانند تا اول دی آثار خود را به شناسه @natanzym در تمام پیامرسان‌ها ارسال کنند. از آثار برگزیده، دوم دی‌ماه در مراسم گرامیداشت سومین سالروز تیتر «امضای کری تضمین است»، تقدیر به عمل خواهد آمد. دبیرخانه گرامیداشت تیتر «امضای کری تضمین است»، از چند روز قبل، به منظور یادآوری این تیتر، تشکیل شده است و فراخوان‌های بعدی آن نیز بزودی اعلام می‌شود.
 


Page Generated in 0/0063 sec