printlogo


کد خبر: 203335تاریخ: 1397/9/26 00:00
کیــوســک

چاینا دیلی
رئیس‌جمهوری چین در مراسم  چهلمین سالگرد رفرم چینی موسوم به «گالا»  با حضور رهبران اصلی این کشور شرکت کرد. شی جین پنگ در مراسم چهلمین سالگرد رفرم بزرگ چینی با حضور رهبران این کشور شرکت کرد. این مراسم در حالی از روز یکشنبه آغاز شده است که رفرم چینی در سال 1978 توسط دنگ ژوپنگ  بنا نهاده شد. مراسم فوق همان طور که اشاره شد در پکن و با نمایشگاهی از دستاورد‌های 40 ساله چینی همراه است. طی 40 سال گذشته GDP چین رشدی قابل توجه داشته و این کشور توانسته است رقمی معادل 5/9 درصد را حفظ کند. از سوی دیگر 700 میلیون چینی طی این سال‌ها از زیر خط فقر خارج شده‌اند‌.
 

کامرسانت
اعتراضات عمومی جدیدی در روسیه به وقوع خواهد پیوست. به نظر می‌رسد طرح جدید دولت روسیه برای تغییرات در سیستم محاسبه بهای گاز مصرفی با تغییر کنتور‌های گازی که  130 میلیارد روبل در مسکو هزینه‌بر خواهد بود شهروندان روسی را به خشم آورده است. دولت روسیه بر این باور است که با این کنتور‌های جدید می‌تواند گاز مصرفی خانه‌ها در مسکو را که پرجمعیت‌ترین شهر روسیه است کاهش دهد. سامانه‌های محاسبه هوشمند گاز در روسیه به صادرات گازی در روسیه کمک خواهد کرد. دیمیتری کوزاک، معاون نخست‌وزیر روسیه می‌گوید شهروندان روس که از سامانه‌های مرکزی گرمایش استفاده می‌کنند با کنتور‌های هوشمند می‌توانند بهای مصرفی خود را کاهش دهند.
 

ایزوستیا
انتخابات در شرق دور روسیه در حالی برگزار می‌شود که مردم این منطقه می‌توانند از طریق تلفن‌های همراه خود در این انتخابات شرکت کنند. انتخابات شرق دور با حضور 67 هزار شهروند روسی برگزار می‌شود. این منطقه از آن جهت حائز اهمیت است که مهاجران و کارگران چینی در این منطقه ساکن هستند. 4 نماینده برای رسیدن به فرمانداری شرق روسیه با هم رقابت می‌کنند. 26‌هزار شهروند روس در منطقه شرق دور از تلفن‌های همراه خود برای شرکت در این انتخابات استفاده می‌کنند. نباید از نظر دور داشت که ضریب نفوذ تلفن‌های همراه در روسیه بیش از 100 درصد است. اولگ کوژمکایو از منطقه ساخالین روسیه که از سوی پوتین رئیس‌جمهور حمایت می‌شود.
 

گلوبال تایمز
وزیر خارجه چین به افغانستان رفت تا به دولت این کشور برای مقابله با تروریسم کمک کند. گفته می‌شود در دیداری که میان وزیر خارجه چین و مقامات افغانستانی در کابل انجام شد، چین موافقت خود را برای کمک به افغانستان برای مقابله با تروریسم اعلام کرده است. این در حالی است که طرف چینی پیش از این چندان تمایلی برای ورود به فضای پرتنش افغانستان نداشت. در همین حال چین می‌گوید افغانستان شریک مهمی برای این کشور برای اجرایی کردن پروژه راه ابریشم به شمار می‌رود. چین بارها توسط گروه‌هایی مانند «جریان ترکستان شرقی» آسیب‌ دیده است و برای کنترل بیشتر در این حوزه با کابل وارد گفت‌وگو شده است.


Page Generated in 0/0071 sec