printlogo


کد خبر: 203336تاریخ: 1397/9/26 00:00
اخبار

اقدام انتحاری بن‌سلمان در عفو مشاورش
ولیعهد جنایتکار سعودی بلافاصله پس از آنکه توسط اکثریت سنای آمریکا به عنوان مسؤول اصلی قتل «جمال خاشقجی» معرفی شد، درصدد اقداماتی تلافی‌جویانه هر چند ناشیانه برآمده است. پس از اینکه بن‌سلمان لجوجانه دستور کاهش بی‌سابقه صادرات نفت حجاز با اربابان آمریکایی‌اش را صادر کرد که در حقیقت اقدامی ناپخته به نفع روسیه و ایران بود، حالا او لجاجتش را به شکلی حتی احمقانه‌تر به نمایش گذاشته است. پسر همه کاره شاه هیچ‌کاره سعودی، در یک اقدام انتحاری سیاسی چهره‌ای را که دولت ترکیه به عنوان آمر عناصر خودسر معرفی شده توسط دادستانی سعودی در قتل روزنامه نگار مخالف عربستانی در آنکارا معرفی کرده بود مورد عفو قرار داده است. «مجتهد» افشاگر توئیتری مشهور خاندان آل‌سعود در جدیدترین پست خود فاش کرد «سعود القحطانی» مشاور سابق دربار و دستیار بدنام شخص بن‌سلمان توسط پادشاه مورد عفو قرار گرفته است. مجتهد نوشت: «القحطانی آزاد بوده و به کار‌های قبلی خود مشغول بوده و چند حساب توئیتری از جمله با نام منذر آل‌الشیخ مبارک دارد». این در حالی است که به دنبال صدور حکم جلب القحطانی توسط سیستم قضایی ترکیه به اتهام دست داشتن در ترور خاشقجی، دربار سعودی نیز در اقدامی فرمایشی، او را از همه سمت‌هایش برکنار کرده بود اما عفو او از آن جهت احمقانه است که بن‌سلمان با این حرکت، به ظن آمریت خود در قتل خاشقجی دامن می‌زند.


درماندگی ارتش صهیونیست در مقابل مقاومت در کرانه ‌باختری
گروه بین‌الملل: ارتش اسرائیل از پنجشنبه گذشته تدابیر امنیتی را در کرانه باختری تشدید کرده و بر شمار نیروهای خود در مناطق مختلف از الخلیل در جنوب گرفته تا جنین در شمال افزوده است. این تدابیر امنیتی در پی 2 عملیات ضدصهیونیستی که به کشته شدن 2 سرباز ارتش اسرائیل و زخمی شدن 5 نفر دیگر انجامید، به اجرا درآمده است. نخست‌وزیر اسرائیل و وزیران کابینه‌اش، حماس را تهدید و اعلام کرده‌اند اسرائیل آتش‌بس در غزه را در قبال بر هم زدن اوضاع کرانه باختری نخواهد پذیرفت. چنین تهدیدهایی، بیانگر نگرانی این رژیم از بحرانی شدن اوضاع کرانه باختری است، بویژه اینکه عملیات‌های هفته گذشته در روستای سلواد و در شهرک عوفرا از ویژگی ممتازی برخوردار بود؛ این 2 عملیات به صورت گروهی از سوی فلسطینیان به اجرا درآمد و همچون عملیات سال‌های گذشته عملیات فردی نبود. ارتش اسرائیل پیش از این بارها هشدار داده بود که اگر کابینه اسرائیل در راستای منزوی کردن تشکیلات خودگردان فلسطین گام بردارد، باید در انتظار گشوده شدن جبهه‌ای جدید در کرانه باختری و شعله‌ور شدن اوضاع در این منطقه بود؛ آن هم در شرایطی که اوضاع از کنترل تشکیلات خودگردان خارج است. در این شرایط سناریوی رویارویی با 3 جبهه (کرانه باختری، نوار غزه و مرزهای شمالی فلسطین اشغالی با لبنان در سایه ادامه عملیات حفاری اسرائیل به بهانه تفحص تونل‌های حزب‌الله لبنان) برای اسرائیل رقم خواهد خورد. در کل می‌توان به این نتیجه رسید که کرانه باختری در آستانه موج خشونت‌های جدید قرار گرفته است و عامل وخامت اوضاع در این منطقه تا حد زیادی به عملکرد میدانی نیروهای اشغالگر ارتش اسرائیل مربوط می‌شود. به عبارت دیگر، اجرای عملیات اضافی ممکن است به بهای وقوع عملیات موفقیت‌آمیز دیگری از سوی فلسطینیان علیه سربازان و شهرک‌نشینان صهیونیست در کرانه باختری تمام شود.


سرمایه‌گذاری مشترک آفریقای جنوبی و هند
 رئیس‌جمهوری آفریقای جنوبی و نخست‌وزیر هند در حاشیه اجلاس بوئنوس‌آیرس با یکدیگر دیدار کردند. بر این اساس آنطور که روزنامه‌های آفریقای جنوبی منعکس کرده‌اند، قرار است هند طی یک برنامه توسعه‌ای و فنی در آفریقای جنوبی فعالیت خود را گسترش دهد. این برنامه توسعه‌ای که تمام هزینه‌های آن را دولت هند می‌پردازد در جهت ارتقای مهارت‌های گروه شاغل در آفریقای جنوبی در میان افراد 25 تا 45 سال است.
 


Page Generated in 0/0046 sec