printlogo


کد خبر: 203348تاریخ: 1397/9/26 00:00
آوای شهر

رئیس شورای شهر خبر داد
تهاتر بدهی مالیاتی شهرداری  با دولت
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به شیوه پرداخت بدهی‌های دولت به شهرداری تهران گفت: پس از تایید بدهی‌ها، حسابرسی میزان آن را با شهرداری تهاتر می‌کند. به گزارش میزان، محسن هاشمی در حاشیه صدوهفتمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به دستور جلساتی که مورد بررسی قرار گرفت، اظهار داشت: طرح یک فوریت انتشار اوراق 3 هزار میلیارد تومانی برای شهرداری تهران، الزام شهرداری به بررسی نحوه استفاده از جوانان، سیاست‌های تدوین بودجه ۹۸ و استفاده از افراد خبره در شورای فنی دستور جلساتی بود که مطرح شد. هاشمی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود در شورای شهر کمیته‌ای به منظور نظارت بر انتصابات شهرداری تشکیل شده است، گفت: خیر! این یک شایعه است و کمیته‌ای برای این منظور تشکیل نشده است. رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود برای انتشار اوراق مشارکت وثیقه کافی وجود ندارد، توضیح داد: وثیقه به اندازه کافی وجود دارد اما شهرداری تهران به سیستم بانکی بدهکار است و همین موضوع مشکلاتی را ایجاد کرده است. واقعیت این است اگر ارگانی به یکی از بانک‌ها بدهکار باشد، این مساله شامل همه موارد می‌شود. هاشمی درباره پرداخت بدهی دولت به شهرداری تهران هم گفت: خوشبختانه این بدهی‌ها توسط بازرسی چک می‌شود که هر کدام به مرحله نهایی برسد، از طریق حسابرسی تهاتر انجام شود. برای مثال، دولت بدهی مالیاتی شهرداری را تهاتر کرده است و از همین محل بدهی ۷۰ میلیارد تومانی مترو نیز تهاتر شده است.

ایجاد دبیرخانه مرکزی  شهرداران مدارس
مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران از راه‌اندازی دبیرخانه مرکزی شهرداران مدارس خبر داد. به گزارش فارس، ابوالفضل رفیع، مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران درباره شهرداران مدارس در تهران گفت: باید بتوانیم کار فرهنگی هدفمند انجام دهیم تا مشکلی از جامعه را برطرف کنیم. وی ادامه داد: باید از شهرداران مدارس حمایت کنیم چون کاری که می‌خواهیم انجام دهیم، برای اقشار گوناگون جامعه است. وی با بیان اینکه باید برای توسعه اجتماعی برنامه‌ریزی کنیم، گفت: اگر جامعه‌ای متشکل نباشد، نمی‌توان از آن به عنوان عامل توسعه استفاده کرد. مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران اضافه کرد: شهرداران مدارس در رنج سنی‌ای قرار دارند که می‌توانند مهارت‌های اجتماعی را به بهترین شکل یاد بگیرند. از سویی در محیطی هستند که با نظارت معلم این اقدامات صورت می‌گیرد. وی از راه‌اندازی دبیرخانه مرکزی شهرداران مدارس خبر داد و گفت: باید این افراد را آگاه، مسؤولیت‌پذیر و مشارکت‌جو کنیم و باید این مهارت در این افراد آموزش داده شود.

بیشتر بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی درآمد زیر 3 میلیون دارند
سازمان تأمین اجتماعی در حال حاضر 13 میلیون و 850 هزار نفر بیمه شده اصلی دارد که بر اساس لیست بیمه، بخش اعظمی از این افراد کمتر از 3 میلیون تومان درآمد دارند. به گزارش فارس، سازمان تأمین اجتماعی به عنوان بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌ای کشور 13میلیون و 850 هزار نفر بیمه شده اصلی و 3میلیون و 165 هزار نفر مستمری‌بگیر، بازنشسته و از کارافتاده دارد. تعداد بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی با احتساب خانواده‌های‌شان به 42میلیون نفر می‌رسد که از خدمات بیمه‌ای و درمانی این سازمان استفاده می‌کنند. بر اساس مصوبه دولت، مقرر شد به بازنشستگان و بیمه‌شدگان این سازمان که کمتر از 3 میلیون تومان درآمد دارند بسته حمایتی به ارزش 200هزار تومان پرداخت شود و تا پایان سال این افراد 600 هزار تومان بسته حمایتی دریافت می‌کنند. بر اساس پیگیری‌ها، از 3 میلیون و 165 هزار نفر مستمری‌بگیر، بارنشسته، بازمانده و از کار افتاده تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی، 2 میلیون و 600 هزار نفر مشمول بسته‌های حمایتی می‌شوند. از سوی دیگر بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی 13 میلیون و 850هزار نفر هستند که حدود 12 میلیون و 800 هزار نفر از آنها کمتر از 3 میلیون تومان درآمد دارند. در ضمن به هر خانواده یک بسته حمایتی ارائه داده می‌شود، به عنوان مثال اگر در خانواده 3 نفر مشغول به کار باشند و هر کدام کمتر از 3 میلیون تومان درآمد داشته باشند به یک نفر از آنها این بسته داده می‌شود.


Page Generated in 0/0057 sec