printlogo


کد خبر: 203352تاریخ: 1397/9/26 00:00
اخبار

توضیح مجمع تشخیص درباره لایحه مبارزه با پولشویی
روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، درباره مصوبه اخیر شورای مجمع درباره لایحه مبارزه با پولشویی، توضیح داد. در این اطلاعیه آمده است: منظور از کلمه «اصلاح» در صحبت‌های نقل شده از دبیر مجمع، «اصلاح متنی و تنظیم نهایی در ابلاغ به دولت» بوده است و نه طرح مجدد در مجلس. این اطلاعیه می‌افزاید: در انتشار خبر در رسانه‌ها، کلمه «متن» قبل از واژه «اصلاح» جا افتاده است. بدیهی است اصلاحات مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام، عینا به متن مصوبه مجلس شورای اسلامی اضافه یا جایگزین عبارات متن مصوبه اختلافی شده و سپس توسط رئیس محترم مجلس شورای اسلامی به دولت ابلاغ می‌شود، بنابراین مجلس نمی‌تواند اصلاحات مجمع تشخیص مصلحت نظام را تغییر دهد. لازم به توضیح است در جلسه روز شنبه 24 آذرماه ماده یک لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی اختلافی بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان در صحن مجمع مطرح و اعضای مجمع به اصلاح ماده فوق رای دادند. بررسی سایر مواد اختلافی این لایحه در جلسات آتی مجمع پیگیری خواهد شد.

فرمانده قرارگاه ثامن‌الائمه(ع) نیروی زمینی سپاه درگذشت
فرمانده قرارگاه ثامن‌الائمه(ع) صبح دیروز یکشنبه حین بررسی و تنظیف سلاح انفرادی خود از ناحیه سر دچار سانحه شد و درگذشت. به گزارش مهر، روابط عمومی نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: صبح امروز (یکشنبه ۲۵ آذر) سردار قدرت‌الله منصوری، فرمانده مخلص قرارگاه ثامن‌الائمه(ع) نیروی زمینی سپاه، حین بررسی و تنظیف سلاح انفرادی خود از ناحیه سر دچار سانحه شد و به لقاءالله پیوست. این اطلاعیه با تسلیت عروج شهادت‌گونه فرمانده ولایی و انقلابی قرارگاه ثامن‌الائمه(ع) و قدردانی از مجاهدت‌ها و تلاش‌های خالصانه این جانباز و پاسدار مدافع حریم ولایت در برقراری امنیت و خدمت‌رسانی به مردم خاطرنشان کرده است: مراسم تشییع از ساعت ۸:۳۰ صبح دوشنبه ۲۶ آذر (امروز) از مقابل مهدیه به سمت حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد. مرحوم سردار منصوری از دوران دفاع‌مقدس ایثارگرانه در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافت و پس از دوران  ۸ ساله مقاومت و ایستادگی نیز مسؤولیت‌های خطیری را در فرماندهی تیپ ۲۱ امام رضا(ع)، فرماندهی لشکر ۵ نصر و فرماندهی قرارگاه قدس برعهده داشت و از سال ۹۳ با حکم فرمانده کل سپاه به فرماندهی قرارگاه ثامن‌الائمه(ع) نیروی زمینی سپاه منصوب شد.

روایت رویترز از مقاومت ارزی ایران مقابل تحریم‌ها
خبرگزاری رویترز در گزارشی به تقویت ارزش ریال طی هفته‌های اخیر در ایران پرداخته است. به گزارش رویترز، بانک مرکزی ایران دخالت خود در بازار را برای تقویت ارزش پول ملی این کشور آغاز کرده و در هفته‌های گذشته ارزش ریال ایران در برابر ارزهای خارجی به میزان قابل توجهی تقویت شده است. به گزارش رویترز، اگر دولت ایران موفق شود ارزش ریال را در ماه‌های آینده نیز تقویت کند با این کار خواهد توانست تورم را مهار کرده، استانداردهای زندگی شهروندان خود را بهبود بخشیده و از فرار سرمایه از کشور جلوگیری کند. یک کارشناس اقتصادی در تهران به رویترز گفته است: با تقویت ارزش ریال طی هفته‌های گذشته از نگرانی مردم از تاثیر تحریم‌های یکجانبه آمریکا بر اقتصاد کشور کاسته شده و انگیزه خرید دلار و دیگر ارزهای خارجی در میان مردم کاهش یافته است. ماه مارس سال جاری میلادی صندوق بین‌المللی پول  در گزارشی میزان ذخایر ارزی ایران را حدود 100 میلیارد دلار ارزیابی کرد، این رقم بدان معناست که دولت ایران دست بازی برای مدیریت نرخ ارز و مدیریت بازار در جهت حفظ ارزش ریال دارد. به نوشته رویترز، افزایش ارزش ریال ایران و رساندن نرخ برابری آن با دلار از 19 هزار تومان در ماه سپتامبر گذشته به حدود 10 هزار تومان در ماه دسامبر- در عرض کمتر از 3 ماه- خبر و اتفاق خوبی برای دولت و اقتصاد ایران است که در صدد مقاومت در برابر آثار تحریم‌های مالی و بانکی آمریکاست.
 


Page Generated in 0/0062 sec