printlogo


کد خبر: 203353تاریخ: 1397/9/26 00:00
اخبار

باید از دیپلماسی التماسی  فاصله بگیریم
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: ما در سیاست خارجی باید از دیپلماسی التماسی که قبلا خیلی رایج شده بود، فاصله بگیریم تا اوضاع خارجی در ریل انقلاب حرکت کند. محمدنبی حبیبی در پایان نشست دبیران این حزب در نقد سخنان متناقض مسؤولان راجع به قیمت ارز گفت: رئیس‌جمهور به این سوال پاسخ دهد که بالاخره مسؤولیت ارز ۴۲۰۰ تومانی که یکی از عوامل بهم ریختگی قیمت ارز و گرانی کالاها شد با کیست.
وی با اشاره به پایین آمدن قیمت ارز خاطرنشان کرد: قیمت کالاها که برخی از آنها بیش از 2 برابر شده است با این کاهش قیمت ارز هم پایین نیامد و فشار فراوان همچنان روی دوش خانواده‌های کم‌درآمد است. حبیبی همچنین خاطرنشان کرد: ما در سیاست خارجی باید از دیپلماسی التماسی، که قبلا خیلی رایج شده بود، فاصله بگیریم تا اوضاع خارجی در ریل انقلاب حرکت کند. در سیاست اقتصادی هم نیاز داریم به اقتصاد مقاومتی عمل کنیم تا از این آشفته بازار بیرون بیاییم.

استیضاح ظریف منتفی شد
رئیس کمیسیون امنیت‌ملی مجلس از منتفی شدن طرح استیضاح وزیر امور خارجه خبر داد. حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به طرح استیضاح محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه اظهار داشت: یکشنبه (25 آذر) نامه منتفی شدن طرح استیضاح ظریف، وزیر امور خارجه به هیات رئیسه مجلس ارائه شد. وی افزود: با توجه به اینکه برخی استیضاح‌کنندگان امضا‌های خود را پس گرفتند و تعداد امضا‌ها به کمتر از 10 عدد رسید، لذا طبق آیین‌نامه داخلی پارلمان طرح استیضاح وزیر امور خارجه از دستورکار کمیسیون امنیت‌ملی خارج شد. رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است در یکی از جلسه‌های این هفته کمیسیون تقاضای تعدادی از نمایندگان پارلمان برای اعمال ماده 234 آیین‌نامه داخلی درباره اظهارات محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه، درباره پولشویی بررسی شود.

نتایج مذاکرات سوئد با سیاست‌های ایران همسو است
سخنگوی وزارت امور خارجه نتایج مذاکرات سوئد را با سیاست‌های ایران در برابر متجاوزان همسو دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بهرام قاسمی در گفت‌وگو با شبکه العالم، با اشاره به مذاکرات یمنی- یمنی اظهار کرد: ایران از ابتدا جهت زمینه‌سازی برای مذاکرات یمن؛ خواهان پایان حملات، ارسال کمک‌ها و برقراری آتش‌بس بود. وی همچنین خاطرنشان کرد: مبادله مالی با کشورهای اروپایی، جایگزین خروج دولت آمریکا از توافق هسته‌ای است. سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تاکید کرد: تا زمانی که توافق هسته‌ای در راستای تحقق منافع ایران باشد ما در این توافق باقی خواهیم ماند.

روزنامه «شرق» مجرم شناخته شد
سخنگوی هیات منصفه دادگاه مطبوعات از مجرم شناخته شدن مدیرمسؤول روزنامه شرق در جلسه دیروز دادگاه خبر داد. احمد مومنی‌راد در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به جزئیات جلسه دیروز دادگاه مطبوعات گفت: در شعبه ۹ دادگاه کیفری به ریاست قاضی محمدی‌کشکولی، به پرونده‌های نشریه چشم‌انداز و روزنامه شرق رسیدگی شد. وی درباره پرونده نشریه چشم‌انداز ایران گفت: در این پرونده مدیرمسؤول و نویسنده مطلب در این نشریه متهم بودند. مومنی‌راد با بیان اینکه عنوان اتهامی مطرح شده در این پرونده «نشر مطالب خلاف موازین اسلامی» بود، گفت: با شکایت مدعی‌العموم به این پرونده رسیدگی شد و در نهایت هر دو متهم مجرم شناخته شدند. همچنین اعضای
هیات منصفه، متهمان را مستحق تخفیف ندانستند. همچنین سخنگوی هیات منصفه دادگاه مطبوعات با اشاره به پرونده روزنامه شرق گفت: در این پرونده مدیرمسؤول روزنامه شرق به اتهام نشر مطالب خلاف واقع متهم بود که در نهایت متهم با اکثریت آرا، مجرم شناخته و مستحق تخفیف دانسته شد. در این پرونده شاکی خصوصی، شکایت خود را علیه روزنامه مطرح کرده بود.
 


Page Generated in 0/0115 sec