printlogo


کد خبر: 203403تاریخ: 1397/9/27 00:00
اخبار

جلسه مجمع نمایندگان اصفهان با رئیس مجلس
جلسه مجمع نمایندگان استان اصفهان با رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، جلسه مجمع نمایندگان استان اصفهان با علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر دیروز به منظور بررسی درخواست استعفای این نمایندگان برگزار شد. 19 نماینده مجمع استان اصفهان هفته گذشته (14 آذرماه) به دلیل مشکلات آب آشامیدنی و حقابه مردم اصفهان از سمت خود استعفا کردند. روز گذشته این نمایندگان برای اینکه اعتراض خود را نشان دهند در صحن علنی مجلس حاضر نشدند و در دفتر آیت‌الله طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی‌فقیه در اصفهان تجمع کردند.

دشمن بارها درباره حمله به مراکز هسته‌ای ایران فکر کرده است
رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: دشمن بارها و بارها به این فکر کرده که به مراکز هسته‌ای ایران حمله کند اما با وجود پدافند غیرعامل این برنامه‌ریزی‌ها خنثی‌ شده‌ است. به گزارش ایسنا، سردار احمد وحیدی طی سخنانی در نخستین گردهمایی دانش‌آموختگان و نخبگان پدافند غیرعامل که در سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد، گفت: دشمنان فکر می‌کنند ایران در تلاش برای سلطه فیزیکی و ایجاد امپراتوری است اما آنها در اجرای سیاست‌های خود شکست خورده‌اند و این شکست به‌گونه‌ای است که امروز تظاهرکنندگان فرانسوی می‌گویند از انقلاب اسلامی ما الگو گرفته‌اند. سردار وحیدی با بیان اینکه دشمن حق دارد از ما خشمگین باشد، افزود: وقتی دشمن مقایسه‌ای بین بودجه نظامی ایران با کشورهای منطقه انجام می‌دهد، می‌بیند ما با کمترین بودجه موفق‌تر از آنها هستیم. وی تصریح کرد: هرچند دشمن بارها از ما شکست خورده است اما نباید او را کوچک بشماریم و در اینجا پدافند غیرعامل به عنوان تأمین‌کننده قدرت دارای ارزش و اهمیت است. دشمن بارها و بارها به این فکر کرده که به مراکز هسته‌ای ایران حمله کند اما با وجود پدافند غیرعامل این برنامه‌ریزی‌ها خنثی‌ شده‌ است. سردار وحیدی در پایان اظهار کرد: باید به سازمان پدافند غیرعامل کمک کنیم تا شجره طیبه خودش را بارورتر کند،  هرچند مخالفت‌هایی وجود دارد که بعضی از روی جهل است، اما نباید بر طی کردن مسیر مهم پدافند غیرعامل تأثیرگذار باشد.

بیداری مردم منطقه اجازه دست‌درازی بیگانگان را نمی‌دهد
فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به تغییرات هژمونی‌‌های حاکم بر دریا گفت: بیداری مردم منطقه و فهم منافع دریا برای کشور‌ها قطعا بیش از این اجازه دست‌درازی بیگانگان به منافع‌شان را نمی‌دهد. به گزارش مهر، امیر دریادار حسین خانزادی دیروز در نمایشگاه بین‌المللی دریایی در جزیره کیش اظهار داشت: جهان چه بخواهد و چه نخواهد ایران یک موقعیت گذرگاهی دریایی و هوایی دارد و گذرگاه‌‌های دریایی مهمی در منطقه ما قرار دارد، این منطقه می‌تواند 3 قاره را به هم متصل کند، انبار انرژی فسیلی جهان در منطقه ما قرار دارد و بخش اعظمی از تجارت جهان از طریق اقیانوس هند انجام می‌شود. ایران قلمرو وسیع‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، مرزهای گسترده دریایی، سواحل اقیانوسی و فرهنگ غنی و ارزشمندی دارد، پس باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم. وی با اشاره به تغییرات هژمونی‌‌های حاکم بر دریا گفت: بیداری مردم منطقه و فهم منافع دریا برای کشور‌ها قطعا بیش از این اجازه دست‌درازی بیگانگان به منافع‌شان را نمی‌دهد.

ایران زیردریایی‌ ۳۲۰۰ تنی می‌‌سازد
صنایع دفاعی جمهوری اسلامی ایران طرحی مبنی بر ساخت زیردریایی‌های سنگین ۳۲۰۰ تنی در دست دارند. به گزارش فارس، بر اساس طرحی که از سوی صنایع دفاعی جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌شود، نیروهای مسلح کشورمان به دنبال طراحی و ساخت نسل جدید زیردریایی‌های سنگین خود به وزن 3200 تن هستند که با ساخت آن، جهش بزرگی در زمینه طراحی و ساخت زیردریایی‌ها در کشور رخ خواهد داد. این زیردریایی حدود 87 متر طول، 10 متر قطر و 3200 تن وزن خواهد داشت. ایران پیش از این زیردریایی‌های سبک «غدیر» با وزن 150 تن را ساخته و عملیاتی کرده و زیردریایی «فاتح» با تناژ 500 تُن را نیز آماده الحاق به ناوگان دریایی نیروهای مسلح دارد. پیش از این، خبر در دست ساخت بودن زیردریایی «بعثت» نیز با تناژ 1300 تن اعلام شده بود.


Page Generated in 0/0050 sec