printlogo


کد خبر: 203407تاریخ: 1397/9/27 00:00
اخبار

پس از انتقادهای فراوان صورت گرفت
انصراف داماد روحانی  از معاونت وزارت صنعت
داماد رئیس‌جمهور با گذشت کمتر از یک هفته از انتصابش به سمت معاونت وزارت صنعت، معدن و تجارت، استعفا کرد. پرحاشیه‌ترین انتصاب در دولت تدبیر و امید با فشارهای رسانه‌ای و مطالبه عمومی سرانجام به استعفا ختم شد. کامبیز مهدی‌زاده‌فرساد در متن استعفای خود که خطاب به وزیر صنعت نوشته شده، آورده است: از اینکه اینجانب را قابل دانستید و در این مقطع از بنده دعوت نمودید که در این وزارتخانه همراه‌تان باشم کمال تشکر و قدردانی را دارم. اجازه می‌خواهم از خدمت‌تان مرخص شوم و به فعالیت‌های علمی و پژوهشی خود در سنگر قبلی‌ام ادامه دهم.
 البته سنگری که آقای داماد از آن نام می‌برد دبیری ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری است. موضوع جالب این استعفا دفاع تمام‌قدی است که رضا رحمانی، وزیر صنعت از داماد رئیس خود کرده است. او که این هفته فشار سنگین رسانه‌ها را به دلیل این انتصاب فامیلی متحمل شده بود در این باره اظهار کرد: انتصاب مهدی‌زاده به سمت معاونت وزیر اصلا ربطی به داماد رئیس‌جمهور بودن یا نبودن ندارد. رحمانی افزود: داماد رئیس‌جمهور یک نیروی جوان و نخبه است. وی درباره سابقه اجرایی داماد رئیس‌جمهور گفت: وی در حوزه معاونت فناوری رئیس‌جمهور سمت داشته و رئیس ستاد توسعه‌ای بوده است و از آنجا به وزارت صمت آمده است، ضمن آنکه لیسانس زمین‌شناسی دارد، فوق‌لیسانس او مرتبط است و دکترای زمین‌شناسی هم دارد. رحمانی بیان کرد: آنها که درباره این انتصاب تردید داشتند، وقتی سوابق او را دیدند به ما تبریک گفتند؛ قطعا اگر هر کسی سوابق او را ببیند، آن را تایید می‌کند. وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: بدون تردید این فرد از نظر شایستگی‌ها، صلاحیت‌های فردی، کارآمدی، مدارک تحصیلی و انگیزه رزومه‌ای قوی دارد و هیچ بحث دیگری جز این محورها در میان نبوده است. وی تاکید کرد: این فرد فارغ از اینکه داماد رئیس‌جمهور روحانی باشد یا نباشد انتخاب شده است. وی در پایان تاکید کرد: نسبت داشتن با یک شخصیت مهم جرم نیست و البته فاکتوری برای انتصاب او نیز نبوده است.
بر این اساس پس از اجرای قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان، واحدهای مدیریتی در وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی و بخش عمومی اقدام به جذب نیروهای جوان کردند اما متاسفانه موج جدید استخدام‌ها بدون در نظر گرفتن مولفه شایسته‌سالاری در حال انجام است.


یک کارخانه قطعه‌سازی تعطیل شد
گروه اقتصادی: کارخانه قطعه‌سازی «شهاب شمس» به کارکنان خود اعلام کرد به علت مشکلات مالی از هفته آینده تعطیل خواهد شد. یکی از کارمندان «شهاب شمس» در تماس با «وطن‌امروز» گفت: این کارخانه یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های خصوصی تولیدکننده بالابر شیشه خودرو است اما از ابتدای امسال با مشکلات مالی بسیاری دست و پنجه نرم کرده تا جایی که نتوانسته 6 ماه حقوق معوق کارمندان خود را پرداخت کند. وی افزود: به علت مشکلات تبادلات بانکی ورود مواد اولیه به کشور به سختی انجام شد و تولیدات کارخانه بشدت کاهش یافت. اینکه می‌گویند با بانک‌های چینی تبادل داریم واقعیت ندارد. حتی باید برای حواله‌های ارزی به بانک‌ها 7 درصد پرداخت کنیم که هزینه تولید را بشدت افزایش می‌دهد. این کارمند شرکت شهاب شمش در ادامه گفت: ما درک می‌کنیم که در چنین شرایطی تولیدکننده توانایی تولید ندارد و از پس هزینه‌های سرسام‌آور برنمی‌آید اما جواب ما و خانواده کارگرانی را که با هزار امید بر سر کار می‌آمدند چه کسی می‌دهد؟
 


Page Generated in 0/0057 sec