printlogo


کد خبر: 203415تاریخ: 1397/9/27 00:00
اخبار

وزیر آموزش‌وپرورش اعلام کرد
ادغام 2 معاونت آموزش‌وپرورش
وزیر آموزش‌وپرورش از احتمال ادغام 2 معاونت‌ تربیت بدنی و پرورشی وزارتخانه متبوعش خبر داد.
سیدمحمد بطحایی درباره سرانجام ادغام معاونت‌های تربیت بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش و معاونت پرورش و فرهنگی این وزارتخانه در راستای چابک‌سازی، افزایش راندمان کاری و کاهش هزینه‌ها بر اساس دستور دولت به ایسنا اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین گزینه‌ها برای ادغام معاونت‌های آموزش‌وپرورش، ادغام معاونت تربیت بدنی و سلامت با معاونت پرورشی و فرهنگی است و این موضوع در حال بررسی است.
 وزیر آموزش‌وپرورش افزود: احتمال این ادغام وجود دارد و تمام سعی ما این است بهترین تصمیم را در این‌باره اتخاذ و اجرا کنیم. برنامه‌های خوبی در حوزه تربیت بدنی مدارس اجرایی شده و امیدوارم بتوانیم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده شاهد رشد هر چه بیشتر در حوزه ورزش مدارس باشیم.
 وی خاطرنشان کرد: تغییر در معاونت‌ها ممکن است صورت بگیرد اما این موضوع به معنای حذف نیست و ادغام معاونت‌ها را ممکن است داشته باشیم. یکی از گزینه‌های محتمل برای چابک‌‌سازی را می‌توان ادغام 2 معاونت یادشده دانست.

خط‌ونشان بطحایی  برای مؤسسات آموزشی
وزیر آموزش ‌و پرورش در صفحه اجتماعی خود نوشت: برخی موسسات از راه اضطراب‌‌آفرینی و فشار بر دانش‌آموزان ارتزاق می‌کنند. تا زمانی که من مسؤولیت خدمتگزاری در این وزارتخانه را دارم اجازه نمی‌دهم چنین اتفاقی بیفتد.
سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش‌وپرورش در صفحه شخصی خود در توئیتر اعلام کرد: برخی موسسات از راه اضطراب‌آفرینی و فشار بر دانش‌آموزان ارتزاق می‌کنند و می‌خواهند سیاست‌های وزارت آموزش‌وپرورش را مطابق با خواسته‌های‌شان تغییر دهند، پول و قدرت زیادی هم دارند. تا زمانی که من مسؤولیت خدمتگزاری در این وزارتخانه را دارم اجازه نمی‌دهم چنین اتفاقی بیفتد.

امتیاز «سوابق تحصیلی»  برای هنرستانی‌ها
مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای وزارت آموزش ‌و پرورش با بیان اینکه فارغ‌التحصیلان هنرستانی از این پس می‌توانند در کنکور سراسری شرکت کنند، گفت: در صورتی که داوطلبان بخواهند از امتیاز «سابقه تحصیلی» برخوردار شوند باید در امتحانات نهایی مربوط به زیرگروه انتخابی‌شان شرکت کنند.
محسن حسینی‌مقدم با اشاره به ۱۲ساله شدن دوره تحصیل در فنی‌وحرفه‌ای از سال جاری به ایسنا اظهار داشت: بر اساس اعلام شورای سنجش و پذیرش دانشجو،  فارغ‌التحصیلان هنرستانی از این پس می‌توانند در کنکور سراسری شرکت کنند.
وی افزود: در صورتی که داوطلبان بخواهند از امتیاز «سابقه تحصیلی» برخوردار شوند، باید در امتحانات نهایی مربوط به زیرگروه انتخابی‌شان شرکت کنند.
مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه برای مثال اگر یک دانش‌آموز هنرستانی بخواهد در کنکور ریاضی فیزیک شرکت کند و در دانشگاه مهندسی بخواند، در صورتی که مایل باشد ۳۰ درصد تاثیر مثبت سابقه تحصیلی را برای خود ایجاد کند، باید در امتحانات نهایی گروه ریاضی شرکت کند، گفت: به‌طور میانگین امتحان حدود ۱۰ درس در رشته‌های نظری پایه دوازدهم به صورت نهایی برگزار
می‌شود.
حسینی‌مقدم افزود: البته اگر دانش‌آموزی نخواهد از تاثیر مثبت سوابق تحصیلی استفاده کند مشکلی نیست و هیچ الزامی وجود ندارد و اختیاری است.


Page Generated in 0/0043 sec