printlogo


کد خبر: 203416تاریخ: 1397/9/27 00:00
آوای شهر

معاون شهرداری خبر داد
ارسال لیست بدهکاران  طرح ترافیک به پلیس
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران درباره بدهکاران طرح ترافیک گفت: لیست افرادی را که بدهی هنگفتی به شهرداری تهران دارند برای پلیس ارسال می‌کنیم. محسن پورسیدآقایی درباره افرادی که به صورت غیرقانونی وارد محدوده طرح ترافیک می‌شوند و عوارض هنگفتی به شهرداری تهران بدهکار هستند، به فارس گفت: شماره این خودروها ثبت و برای پلیس ارسال می‌شود. برای آنها شرایطی در نظر گرفته‌ایم که به صورت اقساط جریمه‌های خود را پرداخت کنند و می‌توانند هر کدام از رفت‌ و آمدها را به صورت جداگانه پرداخت کنند. وی گفت: این شرایط را گذاشته‌ایم تا بدهی افراد سنگین نشود اگر کسی اقدام به پرداخت بدهی‌هایش نکند لیست خودروهای متخلف را برای پلیس راهور ارسال می‌کنیم و از طریق سیستم قضایی موضوع پیگیری می‌شود و خودروهای متخلف را متوقف می‌کنیم. معاون شهردار تهران افزود: افرادی که بیش از 50 بار تردد خلاف قانون داشته‌اند به عنوان دائم‌الخطا هستند و از طریق دستگاه قضا موضوع را پیگیری می‌کنیم.

زلزله در کمین 1/5 میلیون نفر  ساکن بافت فرسوده
 رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: 15 درصد از جمعیت 10 میلیونی شهر تهران در بافت فرسوده ساکن هستند که 5/1 میلیون نفر از آنها در معرض خطرهای ناشی از زلزله احتمالی در دقایق اولیه قرار دارند. به گزارش ایرنا، احمد صادقی اظهار داشت: در تهران گسل‌های اصلی و فرعی زیادی وجود دارد و 3 هزار و 268 هکتار بافت فرسوده در تهران داریم که 15 درصد از جمعیت 10 میلیونی شهر تهران در آن ساکن هستند. وی افزود: بیش از ۱۲ هزار و ۶۳۰ قطعه ملک مسکونی در پایتخت در معرض خطر لرزش قرار دارند که البته سازمان مدیرت بحران فعالیت زیادی انجام داده و تلاش کرده‌ایم از تجربیات بین‌المللی در این زمینه بهره‌مند شویم. صادقی اظهار داشت: تهران به دلیل وجود گسل‌های فراوان، ظرفیت زیاد لرزه‌خیزی دارد و تراکم جمعیت، ساختار ناایمن، کمبود نیازهای ضروری در هنگام زلزله و امکانات محدود بر این موضوع دامن می‌زند. رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت:  وجود بافت فرسوده از دیگر معضلات بزرگ شهر تهران است که ضرورت بیشتر توجه به لرزه‌خیزی تهران را نشان می‌دهد. وی گفت: یکی دیگر از مشکلات، امدادرسانی است که به دلیل دسترسی ناممکن در برخی نقاط در صورت وقوع زلزله به دلیل معابر کم‌عرض و اصولی نبودن ساختن ساختمان‌های بلند است.

رئیس پلیس تهران مطرح کرد
کمبود ظرفیت مکانی  برای بازپروری معتادان
رئیس پلیس تهران گفت: یکی از مشکلات جدی جامعه در بحث جمع‌آوری معتادان متجاهر، کمبود ظرفیت مکانی و همچنین فرآیند بازپروری آنان است. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سردار حسین رحیمی در بازدید از مرکز نگهداری و بازپروری معتادان متجاهر کهریزک اظهار کرد: هدف اصلی از بازپروری معتادان متجاهر، بازگرداندن آنها به جامعه و کانون خانواده است. سردار رحیمی ضمن تأکید بر تلاش پلیس پایتخت در جمع‌آوری معتادان متجاهر، گفت: یکی از مشکلات جدی جامعه در بحث جمع‌آوری معتادان متجاهر، کمبود ظرفیت مکانی و همچنین فرآیند بازپروری آنان است. وی افزود: اینکه یک معتاد را 3 ماه در یک مرکز بازپروری نگه داشته و سپس در جامعه رها کنیم، از آن نظر که در این مدت در حد خیلی محدود سم‌زدایی انجام می‌شود، مناسب نیست، بلکه باید ترک اعتیاد از منظر روانی و جسمی توأمان انجام می‌شود. وی با اشاره به تغییر کاربری مرکز کهریزک به محل بازپروری و نگهداری معتادان متجاهر و بی‌خانمان گفت: این مرکز پیش از این کاربری دیگری داشته که امروز از این ظرفیت برای کاهش یکی از پدیده‌های ناهنجار جامعه استفاده می‌کنیم. سردار رحیمی با اشاره به اینکه مقدمات اولیه و تشریفات اداری تغییر کاربری این مرکز انجام شده است، گفت: این مرکز با هدف کاهش مصرف مواد مخدر و ترک اعتیاد معتادان متجاهر راه‌اندازی مجدد شده و امید است بتوانیم کسانی را که گرفتار مواد مخدر و افیونی شدند و مشکلاتی را برای خود، خانواده و جامعه ایجاد کرده‌اند، در این مرکز درمان و به جامعه و بازار کار بازگردانیم.


Page Generated in 0/0059 sec