گروه اجتماعی: از اول دیماه 1397 تأیید نهایی اسناد رسمی تنظیم شده در دفاتر اسناد رسمی با اثر انگشت سردفتران در سیستم الکترونیک اسناد انجام خواهد شد و این اقدام باعث پیشگیری از خدشه احتمالی به اعتبار اسناد رسمی خواهد شد. به گزارش «وطنامروز»، احمد تویسرکانی با اعلام این خبر و با اشاره به اینکه سازمان ثبت یک دستگاه حاکمیتی است و به موجب ماده 8 قانون مدیریت خدمات کشوری، امور ثبتی از جمله امور حاکمیتی شناخته شده است، گفت: سند رسمی به حکم قانون از اعتبار و اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که اسناد رسمی تنظیمی در دفاتر اسناد رسمی، لازمالاجراست و ادارات ثبت بدون رسیدگی قضایی و حکم دادگاه، مفاد اسناد رسمی را اجرا میکنند. وی افزود: صدور سند رسمی در دفترخانه از وظایف شخص سردفتر است و قانون ثبت اسناد و املاک از جمله در مواد 49 الی 57 و مواد 60، 76، 82 و 86 این قانون و همچنین در قانون دفاتر اسناد رسمی تکالیف وسیعی را در زمینه تنظیم اسناد بر عهده سردفتر قرار داده است. معاون رئیس قوهقضائیه تأکید کرد: متعاقب تکالیف قانونی جهت استقرار سیستمهای الکترونیک، اجرای پروژه ثبت الکترونیک اسناد و اتخاذ شیوه مناسب جهت احراز صحت و تمامیت اعتبار اسناد رسمی و در ادامه تکامل این پروژه، به لحاظ پیشگیری از آسیبهای احتمالی موجود در استفاده از توکن و امضای الکترونیک که با سپردن آن به غیر، اعتبار سند تنظیمی را مخدوش میکند، لذا از اول دیماه 97 تأیید نهایی اسناد رسمی تنظیم شده در دفاتر اسناد رسمی با اثر انگشت سردفتران انجام و این اقدام باعث پیشگیری از خدشه احتمالی به اعتبار اسناد رسمی خواهد شد.