printlogo


کد خبر: 203493تاریخ: 1397/9/29 00:00
اخبار

وزیر علوم مطرح کرد
احتمال ادغام واحدهای علمی ـ کاربردی و پیام نور
وزیر علوم گفت: براساس طرح ساماندهی مراکز آموزشی، احتمال ادغام واحدهای کوچک در واحدهای بزرگ دانشگاه‌های علمی- کاربردی و پیام نور وجود دارد. منصور غلامی به  مهر گفت: در وزارت علوم طرح ساماندهی مراکز آموزشی در دست اجراست که در این طرح ماموریت‌گراسازی آموزش عالی مدنظر است. وی افزود: در این طرح ارتباط سیستماتیک میان مراکز کوچک آموزشی با مراکز بزرگ‌تر مورد توجه است که در این راستا حمایت‌ها از کیفی‌سازی صورت می‌گیرد. وزیر علوم خاطرنشان کرد: همچنین در این طرح نظارت نیز بر مراکز آموزشی بیشتر خواهد شد. غلامی تاکید کرد: بر اساس ساماندهی مراکز آموزشی اگر ضرورت ایجاب کند، ادغام به این معنی که چند واحد کوچک در کنار هم قرار گیرند، صورت می‌گیرد، به این ترتیب که به جای داشتن چند دانشکده متفرق، یک دانشگاه ایجاد شود. وی اظهار داشت: همچنین در این راستا برخی واحدهای دانشگاه‌های پیام نور و علمی- کاربردی ممکن است به دلیل کاهش جمعیت دانشجویی از برخی شهرهای کوچک به مراکز بزرگ‌تر مهاجرت کنند.

نیروی انتظامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد
تکذیب ضرب و جرح برادران افغانستانی
نیروی انتظامی با صدور پیامی، ضرب و جرح برادران افغانستانی از سوی یک سرباز ناجا را تکذیب کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، در پی انتشار فیلمی در شبکه‌‌های اجتماعی مبنی بر اینکه یک سرباز ناجا تعدادی از برادران افغانستانی را مورد ضرب و جرح قرار می‌دهد، نیروی انتظامی با صدور پیامی ضمن تکذیب این خبر، اعلام کرد: «بلافاصله پس از انتشار این فیلم، بررسی‌ها در این‌باره آغاز و مشخص شد این اتفاق در هیچ‌کدام از مقرهای ناجا رخ نداده، بنابراین شناسایی و دستگیری عاملان تهیه این فیلم در دستور کار پلیس است». در بخش دیگری از این پیام آمده است، نیروی انتظامی با افرادی که بخواهند امنیت روانی جامعه را مخدوش کرده و با انتشار چنین تصاویری اقتدار پلیس را  زیر سوال ببرند به طور حتم برخورد خواهد کرد.

رئیس پلیس فرودگاه کشور تشریح کرد
روش جدید اعضای یک باند برای قاچاق طلا
رئیس پلیس فرودگاه کشور از دستگیری اعضای یک باند قاچاق طلا خبر داد. سردار حسن مهری، رئیس پلیس فرودگاه کشور گفت:  از ابتدای امسال بالغ بر ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان طلای قاچاق در فرودگاه‌ها از قاچاقچیانی که قصد خروج طلا به خارج از کشور را داشتند، کشف شد. وی به باشگاه خبرنگاران افزود: طی چند روز گذشته اعضای یک باند قاچاق طلا در یکی از فرودگاه‌های کشور دستگیر شدند. رئیس پلیس فرودگاه کشور گفت: اعضای این باند با ذوب طلا و ساخت سگک کمربند، جاکلیدی، کلید و زنجیر بند کیف نسبت به قاچاق طلا به خارج کشور اقدام می‌کردند. سردار مهری بیان کرد: اعضای این باند برای اینکه پلیس براحتی نتواند این طلاها را کشف کند، اشیای ساخته شده را با رنگ سفید رنگ‌آمیزی می‌کردند تا مشخص نشود که جنس آنها از طلاست.

ورود سامانه بارشی جدید از آخر هفته
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن پیش‌بینی روند فعالیت سامانه بارشی فعال در کشور از ورود سامانه بارشی جدید کشور در روز پنجشنبه خبر داد. احد وظیفه به ایسنا گفت: پنجشنبه دوباره سامانه بارشی از سمت غرب کشور وارد کشور می‌شود که بتدریج شمال‌غرب، استان‌های البرز، قزوین، تهران، مرکزی، قم و همچنین سواحل مرکزی و غربی دریای خزر را دربر می‌گیرد. وی درباره وضعیت جوی پایتخت اظهار داشت: آسمان پایتخت پنجشنبه (امروز)کمی‌ابری در بعدازظهر همراه با افزایش ابر و در بعضی ساعات بارش باران و وزش باد خواهد بود که دما در گرم‌ترین زمان به ۱۰ درجه سانتیگراد و در سردترین زمان به یک درجه سانتیگراد می‌رسد.


Page Generated in 0/0039 sec