printlogo


کد خبر: 203494تاریخ: 1397/9/29 00:00
اخبار

سازمان غذا و دارو هشدار داد
محرز شدن استفاده از  «ذرت دامی» در 2 برند اسنک
سخنگوی سازمان غذا و دارو از احتمال تعطیلی موقت یا دائم برخی خطوط تولید 2 برند معروف اسنک پف کرده که از ذرت دام در تولید محصولات‌شان استفاده کرده‌اند، خبر داد. کیانوش جهانپور در این باره به ایسنا گفت: براساس مقررات، در تامین خوراک دام که ذرت نیز از جمله آنهاست، از منابع ارز دولتی ترجیحی استفاده می‌شود اما به ذرتی که برای محصولات اسنک پف کرده و سایر صنایع غذایی استفاده می‌شود، ارز سامانه نیما تعلق می‌گیرد که قیمت آن حدود 2 برابر ارز دولتی است. بحثی که درباره این 2 برند اسنک پف کرده مطرح است، در درجه اول این است که از ارز دولتی برای واردات این ذرت استفاده شده اما در جایی دیگر به کار گرفته شده است. وی افزود: بحث چگونگی تامین و نوع ارز به کار گرفته شده و سایر قضایای آن، در حوزه ماموریت سازمان غذا و دارو نیست. سازمان غذا و دارو از نگاه ایمنی و سلامت به موضوع نگاه می‌کند، بر این اساس حتی اگر ذرت استفاده شده در صنایع غذایی با ذرت خوراک دام از نظر آنالیز، یکسان هم باشد اما وقتی ذرتی با برچسب خوراک دام وارد می‌شود، پذیرفته نیست که شرکتی آن را در مسیر دیگری استفاده کند. جهانپور تصریح کرد: بررسی‌ها حاکی از آن است که حداقل 2 شرکت این تخلف را داشته‌اند و هر شرکتی که این اتفاق را رقم‌زده باشد، مدیرعامل و مسؤول فنی‌اش پاسخگو خواهند بود و حتی ممکن است به تشخیص مراجع ذی‌صلاح و حسب مقررات، منجر به تعطیلی موقت یا دائم برخی از خطوط تولید هم شود.


امدادسانی به بیش از هزار نفر درگیر برف
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کشور از عملیات امدادی در برف و کولاک در ۲۴ ساعت گذشته و رهاسازی ۲۰۱ خودروی گرفتار خبر داد. مرتضی سلیمی به میزان اظهار داشت: در ٢٤ ساعت گذشته ۸ استان آذربایجان شرقی و غربی، البرز، زنجان، سمنان، قزوین، کردستان و کرمانشاه متاثر از برف و کولاک بود که با همت امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور در ٢٩ محور کوهستانی به یکهزار و 267 نفر امدادرسانی شد. وی با بیان اینکه ۱۱۴ نفر در قالب ۳۳ تیم در این عملیات‌ها حضور داشتند، افزود: ٣ نفر توسط امدادگران امکان اسکان اضطراری پیدا کردند. همچنین یک نفر به دلیل سرمازدگی به مرکز درمانی منتقل شد و امدادگران موفق شدند ۲۰۱ خودروی گرفتار در برف و کولاک را نیز به سلامت رهاسازی کنند.


  محفل شعر طنز «مترو خند» پنجشنبه 29 آذرماه (امروز) ساعت 10 تا 12  با حضور شاعران  مطرح طنزپرداز در ایستگاه متروی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود. محفل طنز «متروخند» در راستای برنامه «یلدای من» سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران با هدف گرامیداشت شب یلدا، این آیین کهن ایرانی و همچنین فراهم آوردن فرصتی برای ارائه سروده‌های طنزآمیز شاعران طنزپرداز و ایجاد شور و شادی و فراهم کردن یک روز به‌یادماندنی و شاد برای مسافران مترو برگزار می‌شود.
  رئیس بیست و دومین کنگره سالانه طب فیزیکی،‌ توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران از مطرح کردن بحث طرح توانبخشی ملی کشور در این کنگره خبر داد و گفت: تشکیل مراکز آکادمیک و آموزشی مجهز به سرویس جامع طب توانبخشی ضرورت دارد. سیدمنصور رایگانی ‌در آستانه برگزاری بیست و دومین کنگره سالانه طب فیزیکی،‌ توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران، اظهار داشت: این کنگره 5 تا 7 دی‌ماه سال جاری در مرکز همایش‌های رازی با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته و به همت انجمن طب فیزیکی و با همکاری گروه‌های آموزشی طب توانبخشی و رشته‌های وابسته برگزار می‌شود.
  مرادعلی امین‌وند، مدیر روابط عمومی سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: کمتر از 2 ماه از نخستین تاریخ توزیع لاستیک به نرخ دولتی ویژه تاکسیرانان تهرانی گذشته است و در همین مدت کوتاه بیش از 34هزار حلقه لاستیک در میان تاکسیرانان متقاضی توزیع شده است. وی افزود: توزیع لاستیک به نرخ دولتی یکی از ده‌ها خدمات سازمان تاکسیرانی شهر تهران در قالب باشگاه رفاه تاکسیرانان است که با استقبال گسترده تاکسیرانان مواجه شده است.


 


Page Generated in 0/0058 sec