printlogo


کد خبر: 203519تاریخ: 1397/9/29 00:00
سولسشر، مربی موقت یونایتد تا پایان فصل
بازگشت تعویض طلایی

اوله‌گونار سولسشر، مهاجم سابق منچستریونایتد از سوی باشگاه به عنوان مربی موقت تا پایان فصل انتخاب شد. مورینیو که ضعیف‌‌‌‌‌ترین نتایج 28 سال اخیر منچستریونایتد در لیگ برتر را در چند ماه اخیر کسب کرده بود، سرانجام از هدایت این تیم کنار گذاشته شد. شیاطین سرخ 19 امتیاز با صدرنشین جدول فاصله دارند و شرایط خوبی را تجربه نمی‌کنند، از همین رو باشگاه تصمیم گرفت تغییراتی اساسی در کادر فنی ایجاد کرده و عذر مورینیو را بخواهد. پس از مطرح شدن نام گزینه‌‌های متعدد، باشگاه سرانجام سولسشر، مهاجم سابق خود را به عنوان مربی موقت تا پایان فصل معرفی کرد تا در تابستان، سرمربی دائمی معرفی شود. سولسشر مربیگری را در تیم رزرو یونایتد آغاز کرد و سپس به باشگاه «مولده» پیوست. او به همراه این تیم، 2 قهرمانی در لیگ نروژ به دست آورد و سرانجام سال 2014‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، به عنوان سرمربی کاردیف انتخاب شد. نتایج ضعیف او در کاردیف به اخراجش از این تیم منجر شد و پس از اخراج، هدایت تیم زیر 19 ساله‌‌های کلاسننگن را برعهده گرفت. پس از یک سال حضور در این تیم، سولسشر به تیم مولده بازگشت و هدایت این تیم را برعهده داشت اما پیشنهاد مربیگری در یونایتد، او را بار دیگر به اولدترافورد بازگرداند و حال باید دید تا پایان فصل چه عملکردی در جمع شیاطین سرخ خواهد داشت.
به روایت آمار
اوله‌گونار سولسشر مهاجم نروژی بین سال‌های 1996 تا 2007 در یونایتد بازی کرد و در همین تیم بازنشسته شد. او مربیگری را در تیم رزرو یونایتد آغاز کرد، پس از آن راهی مولده و کاردیف شد و حالا دوباره به یونایتد بازگشته است. در ادامه به بررسی آمار‌های جذاب مهاجم سابق شیاطین سرخ پرداخته‌ایم:
- در طول 12 سال حضور سولسشر در یونایتد به عنوان بازیکن، او 125 بازی برای این تیم انجام داد. او اغلب اوقات به عنوان تعویض طلایی شناخته می‌شد ولی در واقع 151 بار در ترکیب اصلی یونایتد بازی کرد و 13927 دقیقه در پیراهن این تیم در میادین حاضر شد.
- سولسشر خیلی سریع توانست به بازیکنی تبدیل شود که یونایتدی‌ها برای گلزنی رویش حساب کنند. مهاجم نروژی توانست 91 گل برای تیمش در لیگ برتر به ثمر برساند و 37 پاس گل ارسال کند.
- نخستین تجربه مربیگری او در باشگاه مولده شکل گرفت، باشگاهی که یونایتد در سال 1996 سولسشر را از آنها خریداری کرده بود. در طول 2 دوره حضور در این تیم، سولسشر 183 بازی در لیگ هدایت این تیم را برعهده داشت و 2 بار در سال‌های 2011 و 2013‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، قهرمانی لیگ نروژ را کسب کرد.
- دوره اول حضور سولسشر در مولده، با جدایی‌‌‌‌اش در ژانویه به مقصد کاردیف به پایان رسید ولی او نتوانست با تیم ولزی موفقیتی در لیگ برتر کسب کند و پس از 18 بازی و کسب تنها 3 پیروزی، از این تیم کنار گذاشته شد.
- در حالی که تیم مولده تحت هدایت سولسشر به هجومی بودن و تعدد گل‌های زیاد شهرت دارد، تیم کاردیف او در 18 بازی در لیگ برتر، تنها 17 گل به ثمر رساند و 42 گل دریافت کرد؛ میانگین 33/2 گل در هر بازی.
- در طول 2 دوره حضور در مولده، تیم او 322 گل در لیگ به ثمر رساند. آمار آنها دقیقا 100 گل بیش از گل‌های دریافتی است.
- در مجموع، سولسشر 5/49 درصد از 208 بازی‌ای را که در لیگ  با تیم‌های مولده و کاردیف برگزار کرده با پیروزی پشت‌سر گذاشته است.


Page Generated in 0/0055 sec