printlogo


کد خبر: 203522تاریخ: 1397/9/29 00:00
اخبار

۵ اسطوره غایب در جام ملت‌های آسیا
 از سیدجلال تا هوندا
شبکه تلویزیونی فاکس اسپورت آسیا در گزارشی ۵ اسطوره غایب در جام ملت‌‌های آسیا ۲۰۱۹ را معرفی کرده که در میان آنها نام سیدجلال حسینی هم دیده می‌شود. به نقل از فاکس‌اسپورت آسیا، جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ به میزبانی امارات برگزار خواهد شد و تا آغاز این رقابت بزرگ تنها ۲ هفته دیگر باقی مانده است. سایت فاکس‌اسپورت آسیا در گزارشی از ۵ اسطوره غایب در این رقابت‌ها سخن به میان آورد که در میان آنها نام سیدجلال حسینی هم به چشم می‌آید. این ۵ بازیکن عبارتند از سیدجلال حسینی، تیم کیهیل، تیسیر الجاسم، کیسوکه هوندا و ماکوتو هاسبه.
سیدجلال حسینی در ۱۱۶ بازی برای تیم‌ملی فوتبال ایران به میدان رفت و سابقه کاپیتانی این تیم را نیز دارد. حسینی اکنون برای تیم فوتبال پرسپولیس به عنوان مدافع میانی بازی می‌کند. او ۱۰ آذر ۱۳۹۷ از بازی‌های ملی خداحافظی کرد.
تیم کیهیل بازیکن اهل استرالیا است. او بازی را از تیم سیدنی یونایتد شروع کرد و پس از آن ۷ سال در میلوال بازی کرد و از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۳ در اورتون بازی کرد. طبق یک نظرسنجی ملی، تیم کیهیل پرافتخارترین بازیکن در تاریخ فوتبال استرالیاست.
تیسیر الجاسم بازیکن عربستانی است که در تیم‌ملی فوتبال این کشور هم بازی کرده‌ است.
کیسوکه هوندا نیز بازیکن ژاپنی است که در پست هافبک بازی می‌کند. وی در سال ۲۰۱۴ از زسکا مسکو به باشگاه آث‌میلان ایتالیا پیوست و در ترکیب ثابت میلان قرار گرفت. وی از ستاره‌های تیم‌ملی فوتبال ژاپن و قاره آسیا به‌شمار می‌رود.
ماکوتو هاسبه هم عضو تیم‌ملی فوتبال ژاپن است که در تاریخ ۱۰ فوریه ۲۰۰۶ میلادی نخستین بازی ملی‌اش را انجام داد. او در ۶۳ بازی ملی حضور داشت و آخرین بازی ملی خود را در تاریخ ۱۴ نوامبر ۲۰۱۲ میلادی انجام داد. ماکوتو هاسبه در بازی‌های ملی‌اش ۲ گل به ثمر رسانده است.

استعفای کفاشیان
 و 2 ابهام اهالی فوتسال
هرچند علی کفاشیان از ریاست کمیته فوتسال استعفا کرده اما 2 پرسش اساسی درباره آینده کمیته فوتسال مطرح است. به گزارش ایسنا، فدراسیون فوتبال روز سه‌شنبه از استعفای علی کفاشیان خبر داد اما دو ابهام و پرسش درباره رفتن کفاشیان مطرح است:
۱- آیا کفاشیان از ریاست سازمان لیگ فوتسال نیز کناره‌‌‌گیری کرده است؟ کفاشیان پیش‌تر اعلام کرده بود سازمان لیگ فوتسال، یک شرکت خصوصی بوده و قانون بازنشستگی شامل آن نمی‌شود. از طرفی براساس آیین‌نامه سازمان لیگ فوتسال، رئیس کمیته فوتسال باید ریاست این سازمان را هم به عهده داشته باشد و حال که کفاشیان از کمیته فوتسال رفته، باید از سازمان لیگ هم کناره‌‌‌گیری کند.
۲- آیا داوود پرهیزگار که به عنوان جانشین کفاشیان و سرپرست کمیته فوتسال انتخاب شده، موقتی است یا بزودی رئیس این کمیته خواهد شد؟ ریاست کمیته فوتسال باتوجه به اینکه از سوی رئیس فدراسیون فوتبال منصوب می‌شود، ابتدا به صورت سرپرستی اداره می‌شود. در سال‌‌های اخیر نیز گزینه‌هایی همچون رضا افتخاری و علی کفاشیان ابتدا به عنوان سرپرست انتخاب شده‌اند اما با وجود اینکه اهالی فوتسال گمان می‌کردند آنها موقتی هستند، سال‌های بعد بر صندلی ریاست تکیه زدند. همچنین به دنبال استعفای علی کفاشیان از ریاست کمیته فوتسال و انتخاب داوود پرهیزگار به عنوان سرپرست این کمیته، برخی از اعضای هیات‌رئیسه فوتسال اعلام کرده‌اند به دلیل انتخاب یک فرد غیرفوتسالی، به صورت دسته جمعی استعفا خواهند کرد تا به این ترتیب روزهای پرحاشیه‌ای در انتظار رشته پرافتخار فوتسال باشد.

سولاری: چرا باید نگران حضور مورینیو شوم؟
سرمربی تیم فوتبال رئال‌مادرید نگران شایعه حضور مربی اخراجی منچستریونایتد نزد کهکشانی‌ها نیست. به گزارش فارس، بعد از آنکه ژوزه مورینیو روز گذشته از سرمربیگری یونایتد‌ها اخراج شد، برخی رسانه‌ها عنوان کردند مربی پرتغالی به رئال‌مادرید بازخواهد گشت و سکان هدایت تیم را به جای سانتیاگو سولاری برعهده می‌گیرد. این موضوع ظاهرا مورد توجه سولاری نیست. وی به خبرنگار آ.اس گفت: با همه همکارانم با احترام زیاد برخورد می‌کنم. کسانی را که با رئال سابقه همکاری داشته‌اند و برای باشگاه خاطرات خوشی ساخته‌اند، با تمام قلبم پذیرا می‌‌شوم. پس چرا باید بابت این شایعات نگران شوم؟ وی ادامه داد: شایعات همه‌روزه می‌آیند و می‌روند. این یک واقعیت است. من فقط به کارم فکر می‌کنم و اینکه تلاش کنم شرایط تیم بهتر شود.


Page Generated in 0/0056 sec