printlogo


کد خبر: 203539تاریخ: 1397/9/29 00:00
اخبار

پیشنهاد تازه علی مطهری درباره سوخت
ماهانه 100 لیتر بنزین هزار تومانی بدهید
«پیشنهاد من این است که ۱۰۰ لیتر مصرف بنزین در ماه را با همان قیمت هزار تومان در نظر بگیریم و مصرف بالاتر از آن را افزایش قیمت دهیم». علی مطهری، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با رادیو تهران درباره آخرین تصمیمات و پیشنهادات بنزینی دولت و مجلس اظهار داشت: درباره افزایش قیمت بنزین برای امسال هیچ برنامه‌ای نیست و هرچه باشد برای سال جدید است. نظر شخص من این است که ادامه وضع بنزین به صورت فعلی به نفع کشور نیست. وی تصریح کرد: تا قبل از سال 84 هر سال یک درصد مشخصی در پانزدهم فروردین‌ماه به قیمت بنزین اضافه می‌شد و مردم هم قبول داشتند ولی متأسفانه در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری سال 84، مجلس آن زمان قانون تثبیت قیمت‌ها را تصویب کرد و موجب شد قیمت بنزین ثابت بماند، چند سال این قیمت ثابت ماند و بعد دیدند که قیمت بنزین با قیمت واقعی فاصله پیدا کرده، پس از آن یکباره به قیمت بنزین اضافه کردند و در ازای آن اعطای یارانه نقدی تصویب شد که هر دو کار اشتباه بود. مطهری درباره پیشنهاد خود در زمینه اصلاح وضعیت توزیع بنزین گفت: پیشنهاد من این است که 100 لیتر مصرف بنزین در ماه با همان قیمت هزار تومان در نظر بگیریم و مصرف بالاتر از آن را افزایش قیمت دهیم. به‌عنوان نمونه بگوییم از 100 تا 150 لیتر، هر لیتر 2 هزار تومان و از آن بالاتر حتی با قیمت 5 هزار تومان عرضه شود تا اینکه به قیمت واقعی بنزین نزدیک شویم. وی اذعان داشت: طبیعی است با اعمال این راهکار، پول بیشتر از قشر توانمند جامعه گرفته می‌شود و فشاری به اقشار متوسط و پایین وارد نمی‌شود.

قاچاق روزانه 11/5 میلیون لیتر سوخت
سخنگوی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: ۸۵ درصد از قاچاق سوخت روزانه، نفت‌گاز و بقیه نفت سفید، نفت کوره و بنزین است. حمیدرضا دهقانی‌نیا در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری افزود: آنچه نقش مهمی در قاچاق سوخت ایفا می‌کند، گازوئیل است. وی ادامه داد: قیمت هر لیتر سوخت بر اساس فوب خلیج‌فارس 50 تا 60 سنت است که بر اساس نرخ دلار می‌توان ارزش این مقدار قاچاق سوخت را تعیین کرد. دهقانی‌نیا با بیان اینکه کشفیات قاچاق سوخت در 6 ماه نخست سال 97 نسبت به 6 ماه ابتدایی سال 96 حدود 62 درصد رشد داشت، اضافه کرد: بر اساس قیمت فوب خلیج فارس، حدود 5/5 میلیون دلار در روز قاچاق سوخت انجام می‌شود. وی تصریح کرد: تفاوت فاحش قیمت سوخت داخل و کشورهای همسایه از علل مهم قاچاق سوخت است. دهقانی‌نیا یادآور شد: 180 هزار کارت سوخت مهاجر در استان کردستان سوزانده شد. به‌گفته وی بیشتر حجم قاچاق سوخت مربوط به استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان در حوزه خشکی و دریاست.


اعلام نحوه ثبت گوشی‌های دوسیمکارته
گمرک ایران با صدور اطلاعیه جدیدی خطاب به متقاضیان ثبت اطلاعات تلفن همراه مسافری، نحوه ثبت گوشی‌های دوسیمکارته را اعلام کرد. به گزارش مهر، گمرک ایران اعلام کرد: توجه داشته باشید پس از ثبت اطلاعات گوشی‌های مسافری به هیچ روی نیازی به مراجعه حضوری به گمرک ایران به منظور پیگیری ارسال اطلاعات نیست و فقط پس از ثبت اطلاعات در سامانه گمرک، فایل مربوط طبق بازه‌های زمانی اعلام شده به همتا ارسال می‌شود. گمرک در ادامه اعلام کرد: متقاضیانی که قصد ثبت گوشی‌های مسافری دوسیمکارته در سامانه گمرک را دارند، باید هر دو شناسه IMEI تلفن همراه خود را در سامانه گمرک ثبت کنند. توجه کنید اگر هر دو شناسه IMEI در سامانه ثبت نشود فعالسازی برای هیچ‌کدام از سیمکارت‌ها اتفاق نمی‌افتد.
 


Page Generated in 0/0054 sec