printlogo


کد خبر: 203543تاریخ: 1397/9/29 00:00
اخبار

مردم آثار ارزانی ارز را نمی‌بینند
آیت‌الله‌العظمی نوری‌همدانی گفت: اگر مسؤولان می‌گویند ارز ارزان شده، مردم باید اثر این ارزانی را در زندگی خود مشاهده کنند اما مردم این اثر را نمی‌بینند. آیت‌الله حسین نوری‌همدانی از مراجع عظام تقلید روز چهارشنبه ۲۸ آذرماه در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به رابطه فقر، جهل، بیکاری و فساد اظهار داشت: اسلام سعی می‌کند فقر را در جامعه از بین ببرد و جامعه‌ای به وجود آورد که مسلمانان به یکدیگر نزدیک باشند، با وجود فقر مردم نمی‌توانند به یکدیگر نزدیک باشند از این رو باید اشرافی‌گری از بین برود. این مرجع تقلید با تأکید بر اینکه مسؤولان باید برای رفع فقر و حل مشکلات گام‌های جدی بردارند، ابراز داشت: مسؤولان باید به گونه‌ای سیاست‌گذاری کنند که فقر کاهش پیدا کند، متأسفانه یکی از مشکلات ما در جامعه همین است. وی افزود: هرچه تأکید می‌شود مسؤولان باید فقر را از بین ببرند، اشتغال و تولید را تقویت کنند و اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار قرار دهند، برخی مدام می‌گویند در اقتصاد چنین و چنان شده است، این در حالی است که مردم باید بهبود اقتصاد، از بین رفتن گرانی و کاهش فقر را در سفره و فضای زندگی خود ببینند. آیت‌الله نوری‌همدانی تصریح کرد: انسان فقیر مشکلات فراوانی دارد و نسبت به اهل خانه خود شرمنده است و حتی در جامعه به او بی‌اعتنایی می‌شود؛ جامعه باید متوازن و متعادل باشد، یکی از تأکیدات ویژه و آرمان‌های حضرت امام این است که فقر باید از بین برود. وی ادامه داد: اگر مسؤولان می‌گویند ارز ارزان شده مردم باید اثر این ارزانی را در زندگی خود مشاهده کنند اما مردم این اثر را نمی‌بینند. متأسفانه ارزش پول ملی کاهش پیدا کرده و همه چیز گران است و باید برای آن تدبیر جدی شود، نابودی و ریشه‌کنی فقر باید به صورت جدی در دستور کار مسؤولان باشد.

بینی ترامپ را مثل بینی اوباما  به خاک می‌مالیم
دبیر شورای عالی امنیت ملی معتقد است ایران با اقتصاد مقاومتی می‌تواند سیاست‌های ضدایرانی آمریکا را خنثی کند. دریابان علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در دهمین یادواره شهید تندگویان و 1055 شهید صنعت نفت گفت: امروز نیز در هنگامه جنگ تمام‌عیار اقتصادی و روانی دشمن علیه توسعه و پیشرفت ایران همچون دوران دفاع‌مقدس باید با هوشیاری، هوشمندی، فداکاری، صبر، مقاومت و پایداری از کیان دین، میهن و ملت دفاع کنیم. وی گفت: آمریکا با تشدید تحریم‌ها و فشار، به دنبال ایجاد شکاف در درون حاکمیت و جدایی مردم از نظام است اما در عمل بعد از این تحریم‌ها به وضوح روشن است انسجام میان قوای کشور، نیروهای مسلح و دولت بیشتر شده و همبستگی ملی در برابر زورگویی آمریکا فزونی یافته است؛ این موضوع آنها را عصبانی کرده از این رو رفتارهای خارج از منطق و عرف انجام می‌دهند. دبیر شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: در مقابل، جمهوری اسلامی ایران با راهبرد اقتصاد مقاومتی هدفمند مبتنی بر تولید و اشتغال مولد، با اتکا به ظرفیت‌های داخلی و توانمندی‌های بومی در مسیر توسعه ملی گام برمی‌دارد و با اتکا به توانمندی داخلی، همچون زمان ریاست‌جمهوری اوباما، بینی ترامپ را به خاک می‌مالد. دبیر شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: خروج آمریکا از برجام نشان داد این کشور برای زیر پا گذاشتن قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی حتی اگر بهانه‌ای نیز نداشته باشد تردید نمی‌کند.

درباره برخورد نماینده سراوان با مأمور گمرک
از سقوط اخلاقی مسؤولان خجالت کشیدم
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی نوشت: فیلم تکان‌دهنده توهین نماینده سراوان را دیدم و به عنوان یک نماینده ادوار مجلس از سقوط اخلاقی مسؤولان خجالت کشیدم. به گزارش تسنیم، علیرضا زاکانی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در واکنش به فیلم منتشره از برخورد نماینده سراوان با مأمور گمرک و توضیحات این نماینده بعد از انتشار فیلم، نوشت: فیلم تکان‌دهنده توهین نماینده سراوان را دیدم. به‌ عنوان یک نماینده ادوار مجلس از سقوط اخلاقی مسؤولان خجالت کشیدم. توجیه بدتر وی در علت برخورد را شنیدم و بیشتر خجالت کشیدم. فاجعه‌آمیزتر، نگاه ضدمردمی 40 نفر از نمایندگان مجلس در استیضاح وزیر اقتصاد بود که حسابی شرمنده‌ام کرد.
 


Page Generated in 0/0065 sec