printlogo


کد خبر: 203544تاریخ: 1397/9/29 00:00
اخبار

رهبر انقلاب بر سر اصول با کسی رودربایستی ندارند
عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر سر مواضع اصولی انقلاب اسلامی، محکم ایستاده‌اند و با کسی رودربایستی ندارد، گفت: هیچ تغییری در مواضع ایشان ایجاد نشده است. به گزارش فارس، آیت‌الله محمد مومن دیروز چهارشنبه در دیدار اعضای ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی  گفت: امام(ره) از مردم هیچ نمی‌خواست و فقط می‌خواست مردم به وظیفه‌شان عمل کنند. عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به اینکه علمای جهان تشیع با امام خمینی(ره) در پیشبرد نهضت همکاری کردند، گفت: حضرت امام(ره) می‌گفت من خادم مردم هستم و دست بسیجیان را می‌بوسم؛ ایشان در طول عمر خود جز خدا و خدا‌خواهی مسیر دیگری نرفت. وی اضافه کرد: امام راحل(ره) می‌فرمود این کشور،‌ کشور رسول‌الله و امیرالمؤمنین است و همه طواغیت باید بروند و آنها که حرف خدا و رسول را می‌زنند باید بمانند. مؤمن در ادامه گفت: رژیم طاغوت، امام خمینی(ره) را به نجف تبعید کرد تا شخصیت ایشان در آنجا وهن شود اما در تبعید هم از ایشان استقبال شد. وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی ۱۰ سال تحت نظر امام خمینی(ره) آموخت که باید چگونه جامعه مسلمین را زعامت کند؛ مقام معظم رهبری که ۲۹ سال از رهبری ایشان می‌گذرد، هیچ خرده‌ای به ایشان وارد نیست و خدا هم از ایشان حمایت می‌کند و ایشان هم محکم ایستاده و با کسی رودربایستی ندارد. عضو فقهای شورای نگهبان با تصریح بر اینکه از زمان امام خمینی(ره) در این شوراست، گفت: ۲۹ سال از مدت عضویت من در شورای نگهبان در دوران زعامت رهبر معظم انقلاب بوده است و با اطمینان می‌گویم هیچ تغییری در مواضع حق ایشان ایجاد نشده است.

یکی از اخلالگران اقتصادی دستگیر و به کشور بازگردانده شد
وزیر اطلاعات گفت: یک اخلالگر اقتصادی که از کشور گریخته بود با اقدامات پیچیده اطلاعاتی دستگیر و به کشور بازگردانده شد. به گزارش مهر، محمود علوی درباره دستگیری یکی از اخلالگران اقتصادی و بازگرداندن وی به کشور، اظهار داشت: متهمه «شیرین - ن» سال گذشته معادل ۸۰۰ میلیارد تومان در قالب ارزهای رایج از یکی از بانک‌های کشور اختلاس کرده و به خارج از کشور متواری شده بود. وی گفت: این متهمه با تغییر هویت و اخذ پاسپورت یکی از کشورها بیش از یک سال از چنگ قانون فراری بود که با اقدامات پیچیده اطلاعاتی دستگیر و به کشور بازگردانده شد.

تأثیر مثبت توافق سیاسی در یمن بر اوضاع سوریه
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل گفت: سازمان ملل متحد در طرح ابتکاری خود در سوریه نباید یک بعدی حرکت کند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حسین امیرعبداللهیان در دیدار فرانسوا سنمو، سفیر و نماینده ویژه رئیس‌جمهور فرانسه در امور سوریه با اشاره به تحولات سوریه گفت: ابتکار آستانه درباره سوریه همچنان کارکرد مثبتی دارد. سازمان ملل در طرح ابتکاری خود در سوریه نباید یک بعدی حرکت کند. باید به موازات تعیین قانون اساسی به مشکلات دیگر سوریه توجه شود. وی اعتمادسازی در روند گفت‌وگوهای بین‌المللی و همچنین اعتمادسازی میان طرفین در سوریه را یکی از اقدامات لازم برای حل سیاسی مشکلات دانست و خواهان توجه ویژه مذاکرات ژنو به موضوعات مهم دیگری همچون بازگشت آوارگان و بازسازی سوریه شد. دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل با اشاره به تداوم حضور تروریست‌ها در ادلب، بر اهمیت اهتمام جدی برای پایان دادن به تروریسم در سوریه تأکید کرد. مدیرکل بین‌الملل مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت گفت‌وگوها در یمن اظهار داشت: اجرای توافق سیاسی اخیر در یمن می‌تواند تأثیر مثبتی بر امنیت منطقه و از جمله بر سوریه داشته باشد. امیرعبداللهیان افزود: تهران همواره حامی ایفای نقش مثبت و موثر فرانسه در کمک به حل سیاسی بحران‌ها از جمله در سوریه، لبنان و یمن در جهت تحقق ثبات، امنیت و توسعه پایدار در منطقه است.
 


Page Generated in 0/0056 sec