printlogo


کد خبر: 203626تاریخ: 1397/10/2 00:00
اخبار

خاطرات جانباز عبدالعلی یزدانیار در «صد روسی» منتشر می‌شود
کتاب «صد روسی» حاوی خاطرات جانباز عبدالعلی یزدانیار است که با ویرایش نهایی در مسیر چاپ قرار گرفته است. به گزارش فارس، میثم رشیدی‌مهرآبادی، نویسنده این اثر با بیان اینکه در رونمایی کتاب «حاجی فیروز» که بر اساس خاطرات دیده‌بان حاج فیروز احمدی نوشته بودم، با این جانباز بزرگوار آشنا شدم، توضیح داد: با آقای یزدانیار در مراسم رونمایی از کتاب «حاجی فیروز» آشنا شدم و با توجه به تاکیدات همرزمان ایشان مبنی بر بیان خاطرات و اصرار بنده، روند دریافت خاطرات از همان روزها آغاز شد. این مولف با بیان اینکه در این اثر نام شهدای بسیاری آمده است، گفت: این کتاب حاوی اسامی بسیاری از شهداست اما بیشتر از همه باید به شهیدان ناصر اصفهانی و سیدیحیی ترابی اشاره کنم که اتفاقات رخ داده برای این 2 شهید از فرازهای خواندنی کتاب به شمار می‌رود. رشیدی با تاکید بر این مهم که انتشار خاطرات رزمندگان در هر سطحی، این نکته را به ما گوشزد می‌کند که هنوز گنج‌های زیادی در فرهنگ دفاع‌مقدس ناشناخته مانده و جنگ تحمیلی را می‌شود به تعداد همه رزمندگان آن مورد بررسی و کنکاش قرار داد، خاطرنشان کرد: این کتاب اگر چه خاطرات پراکنده یک رزمنده به ظاهر معمولی است اما حاوی نکات تکان‌دهنده‌ای است که خواننده را براحتی تا آخر با خود همراه می‌کند.

جدیدترین کتاب درباره شهید حججی در آستانه انتشار
«سرمشق» خاطرات کوتاه از زندگی جهادی شهید مدافع حرم محسن حججی است که توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر می‌شود. به گزارش فارس، شهید حججی را شاید دیده باشی و شاید هم با او زیسته باشی! شاید در مدرسه، کوچه و مسجد کنارت نشسته باشد و لحظاتی را با او سر کرده باشی. محسن در زندگی زمینی‌اش آدم خاصی نبود؛ بچه‌ای بود شر و شور. از آنها که می‌خواهند همه چیز را تجربه کنند؛ از آنها که می‎خواهند همه چیز را بدانند. آنچه محسن را خاص می‌کند، زندگی جهادی او است! زندگی‌ای که پایه‌اش جهاد بود و عمل به تکلیف و جز با خودسازی نمی‌توان به آن دست یافت. «سرمشق»؛ خاطراتی است کوتاه و مستند از زندگی جهادی شهید حججی برای جوانان ایرانی. این کتاب در ۴ فصل خودسازی اخلاقی، خودسازی جسمی، خودسازی علمی، بینش و بصیرت سیاسی بر اساس زندگی شهید حججی به رشته تحریر درآمده که بزودی توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار می‌شود.


چرایی برپایی نمایشگاه «حق مسلم ماست»
نمایشگاهی برای روایت کاریکاتوری از خوش‌بینی مفرط به برجام
محمدحسین نیرومند «کارتون» را هنرِ نقد و طرح مباحث سیاسی دانست و بیان کرد قصد داشتم در نمایشگاه «حق مسلم ماست» خوش‌بینی مفرط نسبت به موضوع برجام در جامعه را نقد کنم. به گزارش مهر، محمدحسین نیرومند، هنرمند گرافیست و کاریکاتوریست درباره نمایشگاه کارتون «حق مسلم ماست» که تا دوم دی در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری برپاست، گفت: این نمایشگاه در 2 بخش عمومی و ویژه برگزار شده که این بخش‌بندی به دلیل موضوعات آثار به نمایش درآمده است. بخش عمومی که شامل موضوعات متنوع و تعداد ۴۷ اثر است، شامل مباحث عدالت اجتماعی، نقد درون‌گفتمانی، بحث اسرائیل، آمریکا و عربستان می‌شود. بخش ویژه این نمایشگاه موضوعی که ۵۷ اثر را شامل می‌شود، در واقع نقدی بر مذاکرات برجام است.
 نیرومند درباره چرایی انتخاب موضوع برجام برای برپایی یک نمایشگاه گفت: برجام، یکی از مهم‌ترین موضوعات چند سال اخیر مملکت است و سرنوشت ایران را با این موضوع گره زده‌اند و نمی‌توان نسبت به آن بی‌تفاوت بود. فکر می‌کنم موضوع برجام، از موضوعات تاریخی است که باید به آن پرداخته شود؛ من با اصل مذاکرات برجام مخالفتی ندارم اما در آثارم قصد داشتم خوش‌بینی مفرط نسبت به این موضوع را نقد کنم. همچنین اینکه تمام مملکت به واسطه مذاکرات برجام متوقف می‌شود تا این موضوع بتواند مشکلات را حل کند، مورد نقد من در این نمایشگاه قرار گرفته
 است.


Page Generated in 0/0052 sec