printlogo


کد خبر: 203635تاریخ: 1397/10/2 00:00
آوای شهر

عضو شورای شهر تهران:  قیمت واقعی بلیت مترو 10 هزار تومان است
کسی که در تهران زندگی می‌کند   باید هزینه‌اش را هم بپردازد!
عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه متاسفانه متروی تهران قیمت واقعی بلیت را ندارد، گفت: من فکر می‌کنم بر اساس آنچه در دنیا مرسوم است قیمت واقعی بلیت مترو در تهران در حدود 10 هزار تومان تمام می‌شود. محمود میرلوحی به دانا اظهار داشت: براساس قانون باید یک‌سوم هزینه تمام‌شده بلیت مترو را مصرف‌کننده، یک‌سوم دیگر را شهرداری و یک‌سوم را دولت تامین کند. وی درباره تامین هزینه‌‌های توسعه حمل‌ونقل و قیمت واقعی بلیت مترو افزود: با توجه به تخصیص یارانه بلیت برای توسعه زیرساخت‌‌های حمل‌ونقل، باید قیمت تمام‌شده بلیت محاسبه شود و مابه‌التفاوت آن با قیمت تعیین شده بلیت مترو توسط دولت به حساب شهرداری بازگردد که متاسفانه در این سال‌ها کسی سراغ آن نرفته است. میرلوحی با بیان اینکه متروی تهران قیمت واقعی بلیت را ندارد، افزود: در حال حاضر قیمت‌گذاری تنها با توجه به هزینه‌‌های بهره‌برداری و آن هم تنها هزینه‌‌های جاری است که بر اساس آنچه در دنیا مرسوم است قیمت بلیت در تهران چیزی در حدود 10 هزار تومان تمام می‌شود. عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اظهار اینکه هیچ جای دنیا در بخش حمل‌ونقل اینطور عمل نمی‌شود، اعلام کرد: این روشی که شهرداری پیاده می‌کند نتیجه‌‌‌‌اش 56 هزار میلیارد تومان بدهی است که البته در این مدت 5 تا 6 هزار میلیارد آن را پرداخته‌ایم. وی افزود: باید کسی که در تهران زندگی می‌کند هزینه‌های زندگی در تهران را بپردازد.

رئیس شورای شهر تهران مطرح کرد
بررسی طرح  اخذ عوارض زوج و فرد
رئیس شورای شهر تهران از بررسی طرح اخذ عوارض برای ورود به محدوده زوج و فرد در شورای شهر تهران خبر داد و گفت: این طرح پس از بررسی و تصویب قابلیت اجرایی پیدا می‌کند. محسن هاشمی‌رفسنجانی با اشاره به مباحث مطرح شده درباره اخذ عوارض برای ورود به محدوده زوج و فرد به تسنیم  اظهار داشت: این موضوع چندی پیش از سوی مدیران حوزه حمل‌و نقل و ترافیک شهرداری تهران مطرح شد و ما پیش از این اطلاعی از این طرح نداشتیم. وی تصریح کرد: پس از مطرح شدن این طرح و واکنش‌ها نسبت به آن قرار بر این شد که طرح در کمیسیون عمران و
حمل‌و نقل شورای شهر تهران مورد بررسی و کارکارشناسی قرار گیرد و در نهایت تصمیم‌گیری شود. هاشمی گفت: طرح اشاره شده پس از بررسی در کمیسیون مربوط به صحن شورای شهر تهران می‌آید و در نهایت تصمیم‌گیری می‌شود، ضمن اینکه در حال حاضر  نمی‌توان درباره تصویب شدن یا نشدن طرح اظهار نظر کرد. رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه مدیریت شهری تلاش می‌کند اقداماتی را در راستای کاهش آلودگی هوای تهران انجام دهد،گفت: در همین زمینه اجرای طرح‌های جدید در دستور کار قرار دارد که به مرور انجام خواهد شد.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر خبر داد
تجهیز سازمان امداد و نجات به پهپاد
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از استفاده هلال‌احمر از پهپاد در آینده‌ خبر داد. مرتضی سلیمی در نخستین روز زمستان درباره میزان رشد تجهیزات امداد و نجات زمستانه نسبت به سال گذشته و بهره‌گیری نیروهای امداد و نجات هلال‌احمر به تجهیزات جدید به ایسنا اظهارداشت: تجهیزات امداد و نجات هلال‌احمر حدود 4 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، در حال حاضر ۲ هزار و 500 ست تجهیزات انفرادی و دیگر تجهیزات که مورد نیاز برای انجام عملیات‌هاست بین نجاتگران توزیع شده است. وی با اشاره به اینکه استفاده از پهپاد در برنامه‌های سازمان امداد و نجات و جمعیت هلال‌احمر بوده است، گفت: استفاده از پهپاد از گذشته در برنامه‌های جمعیت هلال‌احمر بوده است و در حال حاضر نیز مذاکرات اولیه‌ای در این زمینه انجام شده است. این مذاکرات منجر به تفاهمنامه‌ای شده است که با توجه به تاکیداتی هم که رئیس جمعیت هلال‌احمر داشته امیدواریم در این زمینه نتایج مثبتی بگیریم.
 


Page Generated in 0/0043 sec