رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: امروز ۵۰ درصد از هواپیماهای ناوگان هوایی کشور در شرایط بحرانی قرار دارد که باید در جهت نوسازی این ناوگان برنامهریزی شود. محمدرضا رضاییکوچی در گفتوگو با خانه ملت، با اشاره به حجم بالای فرسودگی صنعت هوایی کشور گفت: در شرایط کنونی مساله فرسودگی هواپیماهای مسافری یکی از دغدغهها و مسائل مهم در عرصه صنعت هوایی کشور است و این موضوع قطعا باید جزو اولویتهای اصلی مسؤولان قرار داشته باشد. نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه امروز 50 درصد از هواپیماهای ناوگان هوایی کشور در شرایط بحرانی قرار دارد، گفت: البته در چند سال گذشته با انعقاد قرارداد با شرکتهای خارجی مانند ایرباس و بوئینگ، تعدادی هواپیمای نو به ناوگان هوایی کشور تزریق شد اما قطعا این میزان رضایتبخش نبوده و باید تعداد بیشتری هواپیما خریداری شود. رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز میانگین عمر ناوگان هواپیمایی کشور بالای 20 سال است و این یک مساله جدی و زنگ خطر است که مسؤولان باید در جهت رفع آن حرکت کنند، زیرا در شرایط کنونی هزینه بالایی صرف نگهداری هواپیماها میشود. نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی دهم ادامه داد: امروز شاهد کاهش پروازهای داخلی هستیم که یکی از دلایل عمده بروز این مساله، فرسودگی ناوگان هوایی کشور است، این موضوع موجب شده بخشی از هواپیماها قادر به پرواز نباشند و این مساله مشکلاتی مانند تأخیر در پرواز و کاهش پروازهای داخلی را به دنبال دارد. رضاییکوچی گفت: البته مسؤولان سازمان هواپیمایی و وزارت راه و شهرسازی باید برای نوسازی ناوگان و خرید هواپیما، راه حل درستی را بیندیشند، زیرا در چند ماه اخیر موضوع خرید هواپیماهای روسی مطرح شده اما به نظر من این هواپیماها متناسب با وضعیت آب و هوایی و جغرافیایی کشور نیست. رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: در شرایط کنونی اولویت مسؤولان برای نوسازی ناوگان هوایی باید خرید هواپیماهای نو یا در حد نو باشد، این موضوع میتواند ناوگان کشور را تا چند سال از بروز مشکلات دور کند.