printlogo


کد خبر: 203658تاریخ: 1397/10/2 00:00
اخبار

تولید پژو پارس و سمند صفر شد
براساس آمار وزارت صنعت، تولید برخی خودروها در آبان‌ماه امسال صفر اعلام شده است. به گزارش تسنیم، براساس آمار دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت میزان تولید انواع خودروهای سواری در پایان آبان امسال نسبت به مدت مشابه پارسال شاهد افت 2/58 درصدی است. طبق این آمار تولید خودروهای پژو پارس معمولی، پژو پارس دوگانه‌سوز و سمند در ایران‌خودروی مرکزی صفر بوده است. همچنین در پارس‌خودرو تولید خودروی تندر90 منفی 7/96 (تقاضا بیشتر از تولید) و پارس تندر منفی 93 درصد اعلام شده است. در بخش محصولات سایپا نیز تا پایان آبان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته تولید انواع مدل‌های پراید منفی 6/58 درصد است.

چرخش دلار در کانال ۹ هزار تومانی
بر اساس اعلام صرافی‌های بانکی، دلار در روز اول زمستان به کانال ۹ هزار تومانی بازگشت و به قیمت ۹۹۹۰ تومان فروخته ‌شد. به گزارش مهر، در جریان معاملات دیروز، قیمت دلار با بازگشت به کانال ۹ هزار تومانی به نرخ ۹۹۷۰ تومان برای خرید و ۹۹۹۰ تومان برای فروش معامله ‌شد. همچنین هر یورو برای خرید در صرافی‌های بانکی ۱۱ هزار و ۵۹۰ تومان و برای فروش ۱۱ هزار و ۶۴۰ تومان بود. در همین حال هر سکه تمام بهار آزادی 3 میلیون و 390 هزار تومان، نیم‌سکه یک میلیون و 720 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار 303 هزار تومان فروخته شد.

ثبت زراعت زعفران ایران در فائو
«نظام زراعت زعفران مبتنی بر‌قنات» به عنوان پنجاه‌وپنجمین میراث کشاورزی مهم جهان و سومین میراث کشاورزی جهانی از ایران در‌ سازمان فائو به ثبت رسید. به گزارش فارس بنابر اعلام فائو، این دستاورد مهم با پذیرش مدارک، مستندات و دفاعیه‌های ارائه‌شده در اجلاس اخیر گروه مشاوران علمی (SAG) دبیرخانه میراث‌های مهم کشاورزی جهانی (GIAHS) در مقر سازمان فائو در شهر رم حاصل شد. این ثبت با پایلوت روستای سنو شهرستان گناباد استان خراسان رضوی انجام شد.

افت شاخص بورس در آغاز زمستان
شاخص بورس در جریان دادوستدهای دیروز بازار سرمایه ۱۵۳۲واحد افت کرد. به گزارش تسنیم، در جریان دادوستدهای دیروز بازار سرمایه تعداد یک میلیارد و 228 میلیون سهم و حق‌تقدم به‌‌ارزش 408 میلیارد تومان در 91 هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت 1532 واحدی در ارتفاع 154 هزار و 550 واحد قرار گرفت. بیشترین اثر منفی بر افت دماسنج دیروز بازار سهام به نام نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، گسترش نفت و گاز پارسیان و پالایش نفت بندرعباس ثبت شد و در مقابل نمادهای معاملاتی بانک ملت، گروه مپنا و سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با رشد خود مانع افت بیشتر شاخص بورس شدند. شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روز منفی را پشت سر گذاشتند به‌طوری که شاخص قیمت 445 واحد، کل 23 واحد،  آزاد شناور 1167 واحد و شاخص‌های بازار اول و دوم به‌ترتیب 1099و 3198 واحد افت کردند. در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 447 میلیون ورقه به‌ارزش 265 میلیارد تومان در 78 هزار نوبت، آیفکس 11 واحد افت کرد و در ارتفاع 1780 واحد قرار گرفت.

برخورد با ۱۰۰ نقطه  عرضه پوشاک قاچاق
‌از اول دی‌ماه با برندهای پوشاک قاچاق در ۱۰۰ نقطه شناسایی‌شده تهران برخورد می‌کنیم. به گزارش فارس، علی مؤیدی‌خرم‌آبادی، رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حاشیه نشست مدیران کل استانی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در تهران در جمع خبرنگاران گفت:‌ از اول دی‌ماه طبق قرار قبلی و اعلام شده با برندهای محرز قاچاق در پوشاک برخورد می‌شود و در تهران ۱۰۰ نقطه مهم عرضه پوشاک قاچاق شناسایی شده که با همکاری دستگاه‌های مربوط تابلوهای این مراکز را پایین می‌کشیم. وی افزود: برای ایجاد بازار عرضه پوشاک ایرانی لازم است با محل‌های عرضه محرز قاچاق پوشاک برخورد شود و با جدیت برخورد می‌کنیم. وی تأکید کرد: عمده برندهای خارجی به صورت قاچاق در پاساژها و مراکز عرضه بویژه در تهران عرضه می‌شود که باید این مراکز جمع‌آوری شود و اگر تاکنون برخورد نشده، از مردم عذرخواهی می‌کنم.
 


Page Generated in 0/0053 sec